Abstract
Within the context of this study, the application of techniques in painting and ceramic art are examined.
In addition to tradition in ceramic forms,different material(oil, varnish, ecco pigment acetate pen, powder paint, water color) and include new techniques that are blended with these meterials and interdisciplinary studies aimed to be put forward. The applications are integrated on the glazed and unglazed surfaces with techniques and materials used in painting. Forms and the images to be transferred to the surfaces are created from the rooms that have been inhabited and being part of life sections, people and the fences located in these spaces. The surfaces have been constructed to provide an eye-to-eye contact between the observer and these items and lead the observer to a long journey; may cause some memories in the memory of Him to be repeated for a short period of time.
Work These Works are in the form of the integration of the form and the content behind form. Each piece of form and components have been intended to carry a content in itself, so that the components are integrated in a non-decompositional and irreducible way. “Fence”s is also one of these items and therefore must be shaped with built form, should be considered as a plastic component. “Fence”s located in the form, sometimes represents the person who built it, whereas sometimes takes its place as a images showing its abandonment.
xmlui.mirage2.itemSummaryView.Collections
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation
ADALAN, İlgi; “Heykel ve Seramik”, Galeri Rehber ve Güzel Sanatlar Dergisi, Sayı:2, s. 90 Sanat Dergisi-Sayı 24/Sayfa 36
http://dergipark.gov.tr/ataunigsfd/issue/2612/33627, 1989.
AKTUĞ, Canan Atalay “Betty Woodman’ın Seramiklerinde Resim, Heykel ve Mimarinin Birlikteliği” Seramik Türkiye No.25, s. 118.119.120. Nisan- Haziran/2008http://www.serfed.com/seramik-turkiye-dergisi
ALTINTAŞ, Osman. “Matiss’in Eserlerinde Oryantalizm”.İdil dergisi.com. 2014 .
ANILANMERT, Beril – RONA, Zeynep. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3 “Seramik”, s. 1636.
AVCI, Zeynep. “A’dan Z’ye Abidin Dino”, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.2007.
ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi Kitabı, , İstanbul: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayın no: 2. Sayfa:1. 1983.
BERGER, John. Görme Biçimleri, Altıncı Basım, İstanbul: Metis Yayınları, 1995.
ÇİL, Sakine. “Joan Miró'nun Seramikleri”, Söyleşi, Akbank Sanat: 2015.
ERMAN, OnurDeniz.“Türk Seramik Sanatında İnsan Figürü Kullanımının Gelişim Süreci”- Sayfa:50,51.
FORESTIER, Sylvie- Chagall; Keramik. Hirmer Verlag. Münih.1990.
GALATALI, Atilla. Türkiye’de Sanatın Bugünü Ve Yarını, Sempozyum: “Eleştirim”. H.Ü. GSF. Yay. Ankara, 1985.
KAÇAR, Vedat. “Geleneksel Çizgide Çağdaş Söylem”, Sempozyum:Seramik Sanatında Dün ve Bugün, Pera Müzesi.12 Mart 2016.
KAPLAN, Semih. "Geleneksel Çini İle Çağdaş Resim ". idil 6.31-1111-1123. 2017.
KOÇAK, Orhan. İmgenin Halleri. Birinci Basım. İstanbul: Metis Yayınları. 1995.
KOPLOS, Janet, “Echoes and Shadows” Betty Woodman, The Monacelli Press, New York, 2006, s.24.
KULİN, Ayşe. “ Füreya”, Remzi Kitabevi, 3. Baskı, İstanbul, s.82-22-264 2000.
KURA, H. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Eser Çalışması Raporu, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 1989.
MADRA, Beral “Şeyma R.Nalça’nın Sanatı Üzerine”, 4. Uluslararası Sanat Bienali (Katalog), Kültür Bakanlığı Yay. Ankara, 1992.
ÖZEN, Türedi Ayşegül. “Ateşin Toprağa Hükmettiği Sanat”, Anadolu Sanat Dergisi, Sayı:1, 157-163. 1993.
ÖZSEZGİN, Kaya. “Seramiğin, Seramiğe Özgü Kanunu”, Hamiye ÇOLAKOĞLU (Katalog) Şekerbank Yay. Ankara, 1992.
SEVİM, Sıdıka Sibel. “Seramik Sanatında Geleneksel Çini Motiflerinin Çağdaş Yorumu ve Eskişehir Seramik Parkı Örneği” - Sempozyum: Seramik Sanatında Dün ve Bugün / Pera Müzesi. 12 Mart 2016.
SÖNMEZ, Nazan; “Seramik Sanatında Resimsel Etkiler”, Seramik Sanatı ve Sorunları, 2. Uluslararası Avanos Seramik Sempozyumu, 2001, s.54, Sanat Dergisi-Sayı 24 / Sayfa 36 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/29075
ŞANLIER, Zeynep. Zehra ÇOBANLI, “Mavinin Gizemi: Tuğralar” İsimli Kişisel Sergisi. Radikal Gazetesi. 2004.
TİMUÇİN, Afşar. “Gerçekçi Düşünce Gerçekçi Sanat” İstanbul: İnsancıl yayınları, 1992
TİMUÇİN, Afşar. Estetik. Dördüncü basım. İstanbul: Bulut yayınları, 2000.
Türk Dil Kurumu(TDK), Türkçe Sözlüğü, dokuzuncu basım. Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları 1998.
ULUDAĞ, Kemal. “Seramik Sanatının Kimlik Sorunu”, Türkiye’de Sanat Dergisi, Mart / Nisan, Sayı: 33, İstanbul, Sayfa: 36–38. 1998.
ÜNALDI, Zülal. “Jale Yılmabaşar’ın 53 Yıllık Sanat Serüveni”, Özel Röportaj. 2016.
YILMAZ, Nalan. Lebriz Sanat Dergisi. 23 Ocak 2009.
http://www.antikalar.com/bedri-rahmi-eyuboglu/
http://www.bedrirahmi.com/eren-eyuboglu/biyografi
https://www.bellevuearts.org/exhibitions/past/kurt-weiser
http://blog.kavrakoglu.com/tag/lucio-fontana/page/2/
http://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/picassonun-seramikleri/
http://ereneyuboglu.com/bedri-rahmi-eyuboglu/sanatci-kisiligi/seramik-ustasi
http://www.gungorguner.com/viewofart.htm
http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-l/leger-fernand/fernand-leger-hayati-ve-eserleri/
http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-a/appel-karel/karel-appel-biyografi/