dc.identifier.citation | ADALAN, İlgi; “Heykel ve Seramik”, Galeri Rehber ve Güzel Sanatlar Dergisi, Sayı:2, s. 90 Sanat Dergisi-Sayı 24/Sayfa 36
http://dergipark.gov.tr/ataunigsfd/issue/2612/33627, 1989.
AKTUĞ, Canan Atalay “Betty Woodman’ın Seramiklerinde Resim, Heykel ve Mimarinin Birlikteliği” Seramik Türkiye No.25, s. 118.119.120. Nisan- Haziran/2008http://www.serfed.com/seramik-turkiye-dergisi
ALTINTAŞ, Osman. “Matiss’in Eserlerinde Oryantalizm”.İdil dergisi.com. 2014 .
ANILANMERT, Beril – RONA, Zeynep. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3 “Seramik”, s. 1636.
AVCI, Zeynep. “A’dan Z’ye Abidin Dino”, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.2007.
ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi Kitabı, , İstanbul: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayın no: 2. Sayfa:1. 1983.
BERGER, John. Görme Biçimleri, Altıncı Basım, İstanbul: Metis Yayınları, 1995.
ÇİL, Sakine. “Joan Miró'nun Seramikleri”, Söyleşi, Akbank Sanat: 2015.
ERMAN, OnurDeniz.“Türk Seramik Sanatında İnsan Figürü Kullanımının Gelişim Süreci”- Sayfa:50,51.
FORESTIER, Sylvie- Chagall; Keramik. Hirmer Verlag. Münih.1990.
GALATALI, Atilla. Türkiye’de Sanatın Bugünü Ve Yarını, Sempozyum: “Eleştirim”. H.Ü. GSF. Yay. Ankara, 1985.
KAÇAR, Vedat. “Geleneksel Çizgide Çağdaş Söylem”, Sempozyum:Seramik Sanatında Dün ve Bugün, Pera Müzesi.12 Mart 2016.
KAPLAN, Semih. "Geleneksel Çini İle Çağdaş Resim ". idil 6.31-1111-1123. 2017.
KOÇAK, Orhan. İmgenin Halleri. Birinci Basım. İstanbul: Metis Yayınları. 1995.
KOPLOS, Janet, “Echoes and Shadows” Betty Woodman, The Monacelli Press, New York, 2006, s.24.
KULİN, Ayşe. “ Füreya”, Remzi Kitabevi, 3. Baskı, İstanbul, s.82-22-264 2000.
KURA, H. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Eser Çalışması Raporu, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 1989.
MADRA, Beral “Şeyma R.Nalça’nın Sanatı Üzerine”, 4. Uluslararası Sanat Bienali (Katalog), Kültür Bakanlığı Yay. Ankara, 1992.
ÖZEN, Türedi Ayşegül. “Ateşin Toprağa Hükmettiği Sanat”, Anadolu Sanat Dergisi, Sayı:1, 157-163. 1993.
ÖZSEZGİN, Kaya. “Seramiğin, Seramiğe Özgü Kanunu”, Hamiye ÇOLAKOĞLU (Katalog) Şekerbank Yay. Ankara, 1992.
SEVİM, Sıdıka Sibel. “Seramik Sanatında Geleneksel Çini Motiflerinin Çağdaş Yorumu ve Eskişehir Seramik Parkı Örneği” - Sempozyum: Seramik Sanatında Dün ve Bugün / Pera Müzesi. 12 Mart 2016.
SÖNMEZ, Nazan; “Seramik Sanatında Resimsel Etkiler”, Seramik Sanatı ve Sorunları, 2. Uluslararası Avanos Seramik Sempozyumu, 2001, s.54, Sanat Dergisi-Sayı 24 / Sayfa 36 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/29075
ŞANLIER, Zeynep. Zehra ÇOBANLI, “Mavinin Gizemi: Tuğralar” İsimli Kişisel Sergisi. Radikal Gazetesi. 2004.
TİMUÇİN, Afşar. “Gerçekçi Düşünce Gerçekçi Sanat” İstanbul: İnsancıl yayınları, 1992
TİMUÇİN, Afşar. Estetik. Dördüncü basım. İstanbul: Bulut yayınları, 2000.
Türk Dil Kurumu(TDK), Türkçe Sözlüğü, dokuzuncu basım. Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları 1998.
ULUDAĞ, Kemal. “Seramik Sanatının Kimlik Sorunu”, Türkiye’de Sanat Dergisi, Mart / Nisan, Sayı: 33, İstanbul, Sayfa: 36–38. 1998.
ÜNALDI, Zülal. “Jale Yılmabaşar’ın 53 Yıllık Sanat Serüveni”, Özel Röportaj. 2016.
YILMAZ, Nalan. Lebriz Sanat Dergisi. 23 Ocak 2009.
http://www.antikalar.com/bedri-rahmi-eyuboglu/
http://www.bedrirahmi.com/eren-eyuboglu/biyografi
https://www.bellevuearts.org/exhibitions/past/kurt-weiser
http://blog.kavrakoglu.com/tag/lucio-fontana/page/2/
http://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/picassonun-seramikleri/
http://ereneyuboglu.com/bedri-rahmi-eyuboglu/sanatci-kisiligi/seramik-ustasi
http://www.gungorguner.com/viewofart.htm
http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-l/leger-fernand/fernand-leger-hayati-ve-eserleri/
http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-a/appel-karel/karel-appel-biyografi/ | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma kapsamında seramik sanatı ile resim sanatının teknikleri ve birlikte uygulama biçimleri sanatsal bir yol olarak incelenmiştir.
Seramik formlarda geleneğin yanı sıra, farklı malzemeye (yağlıboya, vernik, ecco pigment asetat kalemi, toz boyalar, suluboya) ve bu malzemelerle harmanlanmış yeni tekniklere yer verilmesi ve disiplinler arası çalışmaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Uygulamalar sırlı ve sırsız yüzeyler üzerine resim sanatında kullanılan teknik ve malzemelerle bütünleştirilmiştir. Sırsız seramik bünyelerin yüzeyleri, uygulanan teknikten sonra parlak vernik sürülerek kalıcılığı sağlanmıştır. Formlara ve yüzeylere uygulanacak imgeler, bir zamanlar yaşanılan, yaşantı kesitlerine yer verilen mekânlar, kişiler ve o mekânlarda bulunan çitlerden oluşturulmuştur. Bu öğelerin izleyici ile göz göze gelmesi ve izleyiciyi uzun bir yolculuğa sürüklemesi; bu yolculuğun O’nun belleğindeki bazı anıları kısa bir süreliğine tekrarlanmasına da neden olabileceği düşüncesi ile yüzeyler kurgulanmıştır.
Çalışmalar, biçim ve biçimin arkasındaki içerik bütünleşmesi şeklindedir. Biçimin her parçası, her öğesi kendi içinde bir içeriği taşımayı amaçlamış böylece öğeler parçalanamaz, eksiltilemez bir biçimde bütünleştirilmiştir.“Çit” te bu öğelerden bir tanesidir ve dolayısıyla inşa edilen biçim ile beraber şekillendirilerek, plastik bir öğe olarak düşünülmelidir. Formun içinde yer alan “çit”, kimi zaman onu inşa eden kişiyi temsil edip, kimi zaman da “ terk-edilişini ” gösteren, bir imge olarak yerini almaktadır. | tr_TR |