Browsing İlköğretim Bölümü by Rights "info:eu-repo/semantics/restrictedAccess"
Now showing items 1-16 of 16
-
0-36 Ay Çocuklara Yönelik Resimli Çocuk Kitaplarının Bir Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Children's books, children's; mental, social, emotional, language and personality development, aesthetic tendencies development, reading habits are expected to contribute to such a multidimensional development. The ... -
Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ... -
Ebeveyn Çocuk İhmal ve İstismarı Farkındalık Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Child abuse and neglect is a worldwide problem. Under any circumstances should a child experience abuse or neglect. While these experiences have negative effects on the body and mental health of people from all ages, ... -
Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Stratejileri İle Çocukların Sosyal Yetkinlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to explain the relationship between parental emotional socialization strategies and social competence level of children. Convenient sampling method is used to select 364 children who are 36-72 ... -
EBEVEYNLERİN DUYGU SOSYALLEŞTİRME STRATEJİLERİ İLE ÇOCUKLARIN SOSYAL YETKİNLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this research is to explain the relationship between parental emotional socialization strategies and social competence level of children. Convenient sampling method is used to select 364 children who are 36-72 ... -
ERKEN ÇOCUKLUKTA ZORBALIĞA YÖNELİK FARKINDALIK PROGRAMININ ÇOCUK VE ÖĞRETMEN AÇISINDAN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This research aims to enhance the awareness of children aged 60 to 72 months regarding bullying, distinguishing it from other aggressive behaviors, and adopting strategies for coping with and intervening in bullying when ... -
İlkokul 4. Sınıflarda Fen Bilimleri Dersinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-06-25)In the world and in our country, it is seen that the developments in science in recent years have increased the importance of science education. With the increased emphasis on science education, many countries' curricula ... -
İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerine Okuma Alışkanlığı Kazandırmak İçin Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Reading; It is an action that takes people to infinity of knowledge and develops skills such as creative thinking, speaking and writing. Free and scientific thinking power, which is one of the goals of national education, ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyularının Bağlam Temelli Ve Bağlam Temelli Olmayan Problem Durumlarında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study is to analyze the use of number sense and strategies of fourth grade primary school students as they solve context-based and noncontext-based problems. Survey design was employed. The quantitative ... -
Mozaik ve Proje Yaklaşımlarına Dayalı Eğitimin Çocukların Katılım Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study was conducted to explore the effects of mosaic and project-based instruction on children’s involvement levels. Another aim of the study was to determine preschool teachers’ and children’s views about the involvement ... -
Mülteci Çocukların Psikososyal Gelişimine Yönelik Program Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10)The purpose of this study is to adapt The World United (Birleşen Dünyalar) program prepared for the social emotional development of 6-7 year old Syrian children receiving education at Temporary Training Centers, to support ... -
“Okul Öncesi Matematik Programı”Nın Çocukların Matematik Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of the current study is to adapt and apply the Pre-K Mathematics Curriculum, which is applied by training teachers, to Turkish and also to examine the effects of the curriculum on the math skills of 48-66 ... -
Sosyo-Bilimsel Konu Öğretiminde Modellemenin Öğrencilerin Çevre Bilincine ve Mantıksal Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In this study, the effects of model based science practices in teaching socio-scientific issues on middle school students’ environmental awareness and logical thinking were examined. For this purpose, activities related ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Araştırmaya Dayalı Öğretime İlişkin Görüşleri ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to determine how and to what extent teachers implement inquiry-based learning method emphasized in science curriculum. In line with this aim, science classes were observed in order to find out ... -
Tamamlayıcı Erken Mudahale Programının Multeci Cocukların Benlik Saygısına, Sosyal Becerilerine ve Psikolojik Sağlamlığına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this research was to investigate the effects of laughter yoga as a complementary intervention program on social skill, self-esteem and resilience of refugee children. The research design was randomized ... -
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ...