Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü by Title
Now showing items 282-301 of 821
-
İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Destek Algısı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The general purpose of the present study is to determine the organizationalsupport perception of teachers working at primary schools in Ankara province,Polatlı district. In the study, it was also examined whether the ... -
İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yönetsel Etkililik Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri(İzmit İlçesi Örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to describe, discuss and make suggestions about theeffectiveness level of the principals investigating the perceptions of both teachers ofprincipals on principals, effectiveness in terms of ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Algısı (Ankara Yenimahalle)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine public primary school teachers' perceptions of organizational justice and whether these perceptions differ across gender, age, tenure, branch, educational background, the period ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Kimlik Algıları ve Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this study, it was aimed to determine the organizational identity perceptions and organizational identification levels of teachers working in primary schools and to investigate the relationship between these two variables. ... -
İngilizce Dil Becerilerinin Çevrimiçi Edinimi: Hazırlık Sınıfı Öğrencileri ve Öğretim Görevlileriyle Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Distance Education is a system of education in which learning and teaching activities are conducted in an environment where students and teachers are physically separated. The type of distance education in which education ... -
İngilizce Hazırlık Atlama Sınavı için Kesme Puanı Belirlenmesinde Standart Belirleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to compare the cutoff scores of the test-centered and the examinee-centered methods. 11 judges took part in determining the cut-off score for Angoff Y/N and Nedelsky methods and evaluated the ... -
İngilizce Hazırlık Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Devlet Üniversitesi Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to evaluate the English preparatory program at the School of Foreign Languages of a state university in Ankara according to Stake’s congruence-contingency model. In accordance with the model, the ... -
İngilizce Hazırlık Sınıflarının Farklılaştırılmış Öğretim ve Andragoji Uygulamaları Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-09-01)The purpose of this study was to investigate differentiated instruction and andragogy practices in English preparatory classes and the factors that affect the reflection of these practices on the teaching-learning process ... -
İngilizce Kelime Bilgisi Testinin (VST) Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Olarak Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Computerized Adaptive Testing (CAT) allows the construct to be measured with fewer items without compromising measurement accuracy. For constructs such as English Vocabulary Size, which requires a large number of items to ... -
İngilizce Konuşma Portfolyolarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it is aimed to analyze students’ and instructors' opinions about speaking portfolio applied in English preparatory classes of a private university in Ankara. Participants are 263 students and 10 English ... -
İngilizce Okutmanları İçin Hazırlanan Konuşma Becerisi Öğretimi Eğitim Programına İlişkin Eylem Araştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to determine the needs of the instructors working at Ankara University, School of Foreign Languages in terms of teaching speaking skills, and specify the objectives, content, teaching-learning ... -
İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12)The purpose of this study is to determine the factors and the reasons that make English language learning difficult by the students and the teachers in the English language learning process. The study aims to present the ... -
İngilizce Öğretim Görevlilerinin Dört Temel Dil Becerisinin Öğretimine İlişkin Algıladıkları Yeterlik Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to identify the perceived competencies of English language instructors in teaching four skills and to reveal to what degree English instructors’ gender, department, level of education and ... -
İngilizce Öğretiminde Teknoloji Destekli Materyal Kullanımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The effects of technology are seen in the field of education and technology-supported materials are included in the teaching programs recently. The target of this research is to determine the extent to which technology ... -
İngilizce Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Öğretmen Eğitiminde 21.Yüzyıl Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study was to investigate the English pre-service teachers’ competence perceptions of the 21st century skills, their views on the importance of the 21st century skills and the reflections of the 21st ... -
İngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretim Programına Yönelik Bilgi Düzeyleri, Yeterlik Algıları ve Deneyimleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study was to investigate prospective English teachers’ knowledge, perceived competencies, opinions about the importance of having English language curriculum knowledge, and experiences related to the English ... -
İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Programlarındaki Değişime Uyum Süreci
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of the research was to investigate the adaptation process of English language teachers to curriculum change. The research, conducted in the mixed-methods sequential explanatory design, firstly identified teachers’ ... -
İngilizce Seviye Belirleme Sınav Sonuçları Üzerinde Bilgisayarda Bireyselleştirilmiş Sınıflama Testi Yaklaşımının Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to investigate the applicability of the CACT approach when the classification is made in two, three, or four categories on the response patterns of 256 one-dimensional readıng items of the English ... -
İngilizce ‘İletişim Becerileri II’ Programının Hedefler, Avrupa Diller Ortak Başvuru Metni ve Öz-Yeterlik Düzeyi Bakımından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study was to reveal the level of goal achievement and the relationship between four language skills in the English “Communication Skills II” course offered at the Foreign Languages Department of a private ... -
İnsan Hakları Savunucularında Psikolojik Güçlenme: Bir Temellendirilmiş Kuram Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This study aims to identify the components that help or hinder human rights defenders to sustain their activities in the face of risks and challenges specific to human rights work and to explain the impact of these components ...