Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Bahadır
dc.contributor.authorAvcı, Ecem Nur
dc.date.accessioned2024-08-14T07:37:54Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-27
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35599
dc.description.abstractThe aim of this study is to systematically realize designs to solve students' daily life problems with the idea of a design-thinking process, which is a problem-solving process. For this purpose, 6th grade students were studied in a secondary school in Istanbul. First, a pilot study was conducted. The pilot application aimed to familiarize students with the design-thinking process. Following the pilot application, the Functional Thinking Test (FDT) was administered to the students as a pre-test to measure their functional thinking skills, and the Mathematical Creativity Scale (MYO) was administered to the students as a pre-test to measure their creative thinking skills. During the application process, students used the determined TOD tools. At the end of the application, the Functional Thinking Test (FBT) and the Mathematical Creativity Scale (MYO), which were applied to the students as a pre-test, were re-applied as a post-test. Interviews were held with the experimental group students. Research data were analyzed by content analysis method. With the data collection tools used, the effect of the design thinking process on students' functional thinking skills and mathematical creativity skills was questioned. The results of the study show that courses in which the design thinking process h is used as a problem-solving method make positive contributions to students' functional thinking skills and creative thinking skills, and also increase their interest in mathematics lessons.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTasarım odaklı düşünmetr_TR
dc.subjectFonksiyonel düşünmetr_TR
dc.subjectMatematiksel yaratıcılıktr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectOrtaokultr_TR
dc.titleBir Problem Çözme Yöntemi Olarak Tasarım Odaklı Düşünme Sürecinin Öğrencilerin Fonksiyonel Düşünme ve Yaratıcılık Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı öğrencilerin günlük yaşam problemlerinin çözümüne yönelik yapılacak tasarımların bir problem çözme süreci olan tasarım odaklı yaklaşım düşüncesi ile sistematik olarak gerçekleştirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul’da bir ortaokulda 6.sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. İlk olarak bir pilot çalışma yapılmıştır. Pilot uygulama ile öğrencilerin tasarım odaklı yaklaşım sürecine alışması amaçlanmıştır. Pilot uygulamanın ardından öğrencilerin fonksiyonel düşünme becerilerini ölçmek için Fonksiyonel Düşünme Testi (FDT), öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ölçmek için Matematiksel Yaratıcılık Ölçeği (MYO) öğrencilere ön test olarak uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrenciler belirlenen TOD araçlarını kullanmıştır. Uygulama sonunda öğrencilere ön test olarak uygulanan Fonksiyonel Düşünme Testi (FDT), Matematiksel Yaratıcılık Ölçeği (MYO) son test olarak tekrar uygulanmıştır. Deney grubu öğrencileri ile görüşme yapılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Kullanılan veri toplama araçları ile TOD sürecinin öğrencilerin fonksiyonel düşünme becerilerine, matematiksel yaratıcılık becerilerine etkisi sorgulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, bir problem çözme yöntemi olarak tasarım odaklı düşünme yaklaşımının kullanıldığı derslerin öğrencilerin fonksiyonel düşünme becerilerine ve yaratıcı düşünme becerilerine olumlu katkılar sağladığı ayrıca matematik dersine olan ilgilerini arttırdığını göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:37:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster