Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Bahadır
dc.contributor.authorÜnsal, Gizem
dc.date.accessioned2024-08-14T07:25:35Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-27
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35560
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of mathematics teaching enriched with gamification based on students' learning styles on students' academic achievement in mathematics, attitudes towards mathematics and retention. In this mixed-method study, 50 students studying in the 6th grade in a secondary school in Ankara province were included. Academic achievements of two randomly selected classes were found to be similar with the Level Identification Test, and one of the classes was determined as the experimental group and the other as the control group. After the determination of the groups, pre-test academic achievement (AAS) and mathematics attitude scales (MAT) were applied to the students. Kolb Learning Styles Inventory-III, Game Dynamics Preference Scale, Player Type scales were applied to the students in the experimental group and the profile of the class was revealed by analysing the data obtained from these scales. Students' learning styles were analysed with the data obtained from the player roles and game dynamics scales. Mathematics lesson plans enriched with gamification were prepared and applied to the test group. In the control group, the lesson process was carried out by adhering to the MoNE textbook. At the end of the application, post-test ITS and ABT were applied to the study groups. The data were analysed with t test. The experimental group students were given a questionnaire and their general thoughts about the process were taken. 4 weeks later, the experimental group students were given a post-test to observe the effect of the post-test on retention.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme stilleritr_TR
dc.subjectOyunlaştırmatr_TR
dc.subjectOyun dinamikleritr_TR
dc.subjectOyuncu rolleritr_TR
dc.subjectMatematik öğretimitr_TR
dc.subjectZenginleştirmetr_TR
dc.title6. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Öğrenme Stillerine Dayalı Oyunlaştırmayla Zenginleştirilmiş Matematik Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı öğrencilerin öğrenme stillerine dayalı oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş matematik öğretiminin öğrencilerin matematik dersi akademik başarısına, matematiğe yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisinin incelenmesidir. Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışma, Ankara ilinde yer alan bir ortaokulda 6. sınıfta eğitim gören 50 öğrenciden oluşmaktadır. Rastgele seçilen iki şubede yapılan Düzey Belirleme Testi ile akademik başarılarının benzer olduğu görülmüş, sınıflardan birisi deney diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Gruplar belirlendikten sonra öğrencilere ön test akademik başarı (ABT), matematik tutum ölçekleri (MTÖ) uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III , Oyun Dinamikleri Tercihi Ölçeği ,Oyuncu Tipi ölçekleri uygulanmıştır ve bu ölçeklerden elde edilen veriler analiz edilerek sınıfın profili ortaya çıkarılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri, oyuncu rolleri ve oyun dinamikleri ölçeklerinden alınan verilerle analiz edilmiştir. Oyunlaştırmayla zenginleştirilmiş matematik ders planları hazırlanmış ve test edilecek gruba uygulanmıştır. Kontrol grubundaki ders işleyişi ise MEB ders kitabına bağlı kalınarak yapılmıştır. Uygulama sonunda çalışma gruplarına son test MTÖ ve ABT uygulanmıştır. Veriler t testi ile analiz edilmiştir. Deney grubu öğrencilerine soru formu verilerek yapılan süreç hakkında oluşan genel düşünceleri alınmıştır.4 hafta sonra deney grubu öğrencilerine kalıcılığa etkisinin gözlenmesi için son testler tekrar uygulanmıştır. Verilerin analiz sonuçlarına göre öğrenme stillerine dayalı oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş öğretimin yapıldığı deney grubundaki öğrenciler ile sürecin ders kitabı etkinlikleriyle işlendiği kontrol grubu öğrencileri arasında akademik başarı puan yönünden istatiksel anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubundaki öğrencilerin oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş matematik etkinlikleriyle öğretim öncesi ve sonrasındaki tutum puan yönünden istatiksel farkın olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin yapılan matematik öğretimindeki görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:25:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster