Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuzgöl Dost, Meliha
dc.contributor.authorIşık, Gamze
dc.date.accessioned2024-08-14T07:23:55Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-24
dc.identifier.citationIşık, G. (2024). Öğretmenlerde yaşamda anlam, özgecilik ve umut (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35555
dc.description.abstractAbstract This study was conducted to examine the relationship between meaning in life, hope and altruism levels in teachers. Another aim of the research was to examine whether there is a significant difference meaning in life, hope and altruism levels in teachers according to demographic variables of gender, age and professional seniority. The study group of the research consists of 357 teachers working in schools affiliated to the MEB in a city in the Central Anatolia Region. Personal Information Form, Meaning in Life Questionnaire, Dispositional Hope Scale and Teacher Altruism Scale were used to collect the data. Independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) methods were used to analyze the data. The relationships between the variables were analyzed using Pearson Product Moment Correlation Coefficient. Statistical analysis of the data was carried out with SPSS 26.0 and LISREL 8.80 package programs. As a result of the analyzes, it was found that there was a significant difference in the levels of meaning in life and its sub-dimensions, hope and its sub-dimensions and altruism according to age and professional seniority. A significant positive relationship was found between meaning in life and its sub-dimension, the presence of meaning in life, and hope and its sub-dimensions. Additionally, a significant positive relationship was found between the presence of meaning in life and altruism among teachers. Finally, according to the results obtained, there was a significant positive relationship between altruism and hope and its sub-dimensions in teachers. Keywords: Teachers, meaning in life, hope, altruismtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectöğretmenlertr_TR
dc.subjectyaşamda anlamtr_TR
dc.subjectözgeciliktr_TR
dc.subjectumuttr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleÖğretmenlerde Yaşamda Anlam, Özgecilik ve Umuttr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Bu araştırmanın amacı öğretmenlerde yaşamda anlam, özgecilik ve umut düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın bir diğer amacı cinsiyet, yaş ve mesleki kıdem demografik değişkenlerine göre öğretmenlerin yaşamda anlam, umut ve özgecilik düzeylerinde anlamlı bir fark olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu İç Anadolu Bölgesinde bir şehirdeki MEB’e bağlı okullarda görev yapmakta olan 357 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Yaşamda Anlam Ölçeği, Sürekli Umut Ölçeği ve Öğretmen Özgeciliği Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yöntemleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile incelenmiştir. Verilerin istatiksel analizi SPSS 26.0 ve LISREL 8.80 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerde yaşamda anlam ve alt boyutları, umut ve alt boyutları ve özgecilik düzeylerinin yaş ve mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Yaşamda anlam ve alt boyutu olan yaşamda anlamın varlığı ile umut ve alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerde yaşamda anlamın varlığı ile özgecilik arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Son olarak elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerde özgecilik ile umut ve alt boyutları arasında pozitf yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Anahtar sözcükler: Öğretmenler, yaşamda anlam, umut, özgeciliktr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:23:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster