dc.contributor.advisor | Aykutlu, Işıl | |
dc.contributor.author | Pınar, Nazmiye | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:23:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35552 | |
dc.description.abstract | This study aimed to determine high school students’ conceptual understanding of fluid velocity and pressure. Conducted using qualitative research methods, the study took place during the spring semester of the 2023-2024 academic year at two different Anatolian High Schools located in Ankara province, with a total of 38 participating 10th-grade students. The Conceptual Understanding Form (CUF) was employed as the data collection tool in this research, designed to assess students’ conceptual understanding related to fluid velocity and pressure. In developing the questions for the CUF, a literature review was initially conducted on the subject area. Questions for the CUF were developed following a thorough literature review on the subject and aligned with the learning outcomes in the Physics Curriculum. Subsequently, expert opinions from specialists in physics and physics education were consulted to refine the questions. Following expert consultations, four questions were selected for inclusion in the CUF to assess students’ conceptual understanding of fluid velocity and pressure. Voluntary participation was the basis for students’ involvement in the research. Data obtained using the CUF were analyzed using content analysis to derive the research findings. Additionally, semi- structured interviews were conducted with six students to support the findings. The study revealed that students not only had gaps in their knowledge regarding the relationship between fluid velocity and pressure but also exhibited incorrect conceptual understandings. Furthermore, it was identified that students’ incorrect conceptual understandings regarding the relationship between fluid velocity and pressure were more prevalent compared to incorrect conceptual understandings related to cross-sectional area and velocity. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | Fizik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Lise öğrencileri | |
dc.subject | Akışkanlar | |
dc.subject | Akışkanların basıncı | |
dc.subject | Akışkanların sürati | |
dc.subject | Kavramsal anlama | |
dc.title | Lise Öğrencilerinin Akışkanların Sürati ve Basıncına Yönelik Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, lise öğrencilerinin akışkanların sürati ve basıncına yönelik kavramsal anlamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırma, 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Araştırma Ankara il merkezinde yer alan iki farklı Anadolu Lisesinde öğrenim gören 10. sınıfa devam etmekte olan toplam 38 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Lise öğrencilerinin akışkanların sürati ve basıncına yönelik kavramsal anlamalarının belirlenmesinin amaçlandığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak Kavramsal Anlama Formu (KAF) kullanılmıştır. KAF’da yer alan sorular belirlenirken ilk olarak konu ile ilgili alan yazın taraması yapılmıştır. Fizik Öğretim Programında yer alan kazanımlar doğrultusunda KAF’da yer alan sorular oluşturulmuştur. Daha sonra bu sorulara yönelik fizik ve fizik eğitiminde uzman kişilerin görüşlerine başvurulmuştur. Uzman görüşleri sonrasında KAF’da yer alan dört sorunun öğrencilerin akışkanların sürati ve basıncına yönelik kavramsal anlamalarını belirlemede kullanılabileceğine karar verilmiştir. Öğrencilerin araştırmaya katılımında gönüllülük esası temel alınmıştır. KAF kullanılarak elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bulguları desteklemek amacıyla altı öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin akışkanların sürati ve basıncı arasındaki ilişkiye yönelik kavramsal anlamalarında bilgi eksikliklerinin yanı sıra yanlış kavramsal anlamalarının da bulunduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin akışkanların sürati ve basıncı arasındaki ilişkiye yönelik kavramları anlamalarında yer alan yanlış kavramsal anlamaların, kesit alanı ve sürat arasındaki ilişkiye göre daha fazla olduğu da tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-02-16T07:23:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |