Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇıldır, Sema
dc.contributor.authorDönmez, Tunç Tuna
dc.date.accessioned2024-08-14T07:22:09Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-19
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35549
dc.description.abstractThe effectiveness of the education system is directly linked to the professional competencies and qualifications of teachers. In this study, it was aimed to evaluate e-mentoring and e coaching methods to learn teachers' professional development concerns. In this context, the study was conducted with 20 physics teachers and 10 prospective physics teachers. Ten of the selected teachers work in public high schools and the other 10 work in private high schools. As a data collection tool in the study, in the first stage, the types of anxiety that individuals have were determined through the interview form directed to the teachers and the dimensions of these anxieties were investigated in depth using a semi-structured interview technique. The data were evaluated through content analysis. The aim of the study was to obtain teachers' professional concerns and opinions about e-mentoring and e-coaching practices. It was found that the concerns of teachers working in public high schools were more administrative or technology-oriented, while teachers working in private high schools focused more on work and administrative concerns. As a result of the study, e-mentoring was found to be an effective tool to reduce teachers' anxiety. With experienced guidance, e-mentoring can increase teachers' confidence and help them focus on their professional development.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFizik öğretmenitr_TR
dc.subjectFizik öğretmeni kaygılarıtr_TR
dc.subjectMesleki gelişimtr_TR
dc.subjectMesleki kaygıtr_TR
dc.subjectE-mentorluktr_TR
dc.subjectE-koçluktr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleFizik Öğretmeni Ve Adaylarının Mesleki Gelişim Kaygılarına Yönelik E-Koçluk ve E-Mentorluk Hakkındaki Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEğitim sisteminin etkinliği, öğretmenlerin sahip oldukları mesleki yeterlilik ve nitelikler ile doğrudan bağlantılıdır. Araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim kaygılarını tespit edip e mentorluk ve e-koçluk yöntemlerinin hakkında görüşlerini almak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, çalışma 20 fizik öğretmeni ve 10 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Seçilen öğretmenlerin 10'u devlete ait liselerde, diğer 10'u ise özel liselerde görev yapmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ilk aşamada öğretmenlere yöneltilen görüş formu aracılığıyla bireylerin sahip olduğu kaygı türleri belirlenmiş ve bu kaygıların boyutları, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak derinlemesine araştırılmıştır. Veriler, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, devlete ait liselerde çalışan öğretmenlerin kaygılarının daha çok idari veya teknoloji odaklı olduğu, özel liselerde çalışan öğretmenlerin ise mesleğini kaybetme ve idari kaygılara daha çok odaklandığı bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda ise e-mentorluğun öğretmenlerin kaygılarını azaltmaya etkili bir araç olduğu tespit edilmiştir. E-mentorluk, deneyimli bir rehberlikle öğretmenin güven duygusunu artırabilir ve mesleki gelişimine odaklanmasına yardımcı olabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentFizik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:22:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster