Show simple item record

dc.contributor.advisorAnıl, Duygu
dc.contributor.authorKolan, Işılay
dc.date.accessioned2024-08-14T07:17:23Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35533
dc.description.abstractIn this study, the predictive power of factors thought to affect middle school students' mathematical thinking skills was examined. The study group consisted of 6th and 7th grade students studying at two private schools in the Gölbaşı and Çankaya districts of Ankara during the 2022-2023 academic year. The number of students participating in the study was 345. The data collection tools used were the Turkish adaptation of Cai's (2000) Mathematical Thinking Skills Scale by Karakoca (2011), the Attitude Towards Mathematics Scale developed by Önal (2013), and the readiness test scores obtained by students at the beginning of the 2022-2023 academic year. Independent groups t-test, Pearson correlation analysis and multiple linear regression analysis was used to analyze the data. According to the study's findings, among the factors predicting students' mathematical thinking skills, readiness levels and attitudes towards mathematics have a significant impact.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematiksel düşünme becerisitr_TR
dc.subjectMatematik başarısıtr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectHazırbulunuşluktr_TR
dc.subjectÇoklu doğrusal regresyontr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleÖğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeyleri ve Tutumları İle Matematiksel Düşünme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin matematiksel düşünme becerilerini etkileyeceği düşünülen faktörlerin matematiksel düşünme becerilerini yordama gücü incelenmiştir. Çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Ankara’nın Gölbaşı ve Çankaya ilçelerinde bulunan iki özel okulda öğrenim gören 6. ve 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrenci sayısı 345’tir. Veri toplama araçları olarak Cai’nin (2000) Matematiksel Düşünme Becerisi Ölçeği’nin Karakoca (2011) tarafından yapılan Türkçe uyarlaması, Önal (2013) tarafından geliştirilen Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ve öğrencilerin 2022-2023 eğitim öğretim yılı başlangıcında matematik dersi hazırbulunuşluk testinden elde ettiği puanlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, Pearson korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini yordayan faktörler arasında hazırbulunuşluk düzeyleri ve matematiğe yönelik tutumların önemli derecede etkisi bulunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:17:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record