Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan Aran, Özge
dc.contributor.authorMazlum, Sefahan
dc.date.accessioned2024-08-14T07:16:51Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-11
dc.identifier.citationMazlum, S. (2024). Öğretmenlerin Bilişsel Etkinleştirme, Açıklık, Sınıf Yönetimi ve Zenginleştirme Bağlamında Öğretim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35531
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate teachers’ opinions on instructional practices. The study was carried out with descriptive study. The study group of the research was determined by convenience sampling and maximum variation sampling method. The study group of the research consisted of 302 teachers who work in primary, secondary school and high schools affiliated to Ministry of National Education (MNE) in Erzincan and volunteer to participate in the research. The research data were collected through Personal Information Form, Instructional Practices Scale and Semi-structured Interview Form. The quantitative data were analyzed by using Descriptive Statistics (percentage, frequency, mean), Kruskal Wallis H Test and Mann Whitney U Test with SPSS program. Also, qualitative data were analyzed by descriptive analysis method. The quantitative data of the study shows there is a significant difference in teachers’ opinions on instructional practices in terms of branch (field of study) and school level they work in. However, there is no significant difference in terms of gender, level of education, professional experience and the place of school they work in. The qualitative data of the study provide detailed information about the themes of cognitive activation, enhanced activities, classroom management, clarity of instruction, which are examined as the sub-dimensions of instructional practices. The results of the study are expected to benefit reseachers, curriculum development experts, policy makers, academicians in teacher training institutions and other relevant stakeholders.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmenlerin öğretim uygulamalarıtr_TR
dc.subjectBilişsel etkinleştirmetr_TR
dc.subjectÖğretimi açık hale getirmetr_TR
dc.subjectSınıf yönetimitr_TR
dc.subjectÖğretimi zenginleştirmetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖğretmenlerin Bilişsel Etkinleştirme, Açıklık, Sınıf Yönetimi ve Zenginleştirme Bağlamında Öğretim Uygulamalarına Yönelik Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma betimsel yöntem ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu, Erzincan’da Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okullarında görev yapan 302 öğretmenin gönüllü katılımı ile oluşmuştur. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu; Öğretim Uygulamaları Ölçeği ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında ulaşılan nicel veriler SPSS programı kullanılarak Betimsel istatistikler (yüzde, frekans, ortalama), Kruskal Wallis H Testi ve Mann Whitney U Testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri; öğretmenlerin öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerinin branş (alan) ve görev yapılan okul kademesine göre farklılaştığı, fakat cinsiyet, eğitim düzeyi, mesleki deneyim, görev yapılan okulun bulunduğu yere göre ise farklılaşmadığını göstermektedir. Araştırmanın nitel verileri ise öğretim uygulamalarının alt boyutları olarak incelenen bilişsel etkinleştirme, öğretimi zenginleştirme, sınıf yönetimi ve öğretimi açık hale getirme temaları ile ilgili ayrıntılı bilgiler sunmaktadır. Araştırma sonuçlarının araştırmacılara, program geliştirme uzmanlarına, politika yapıcılara, öğretmen yetiştiren kurumlardaki eğitimcilere ve ilgili diğer paydaşlara fayda sağlaması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:16:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster