Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlkan, Fatma
dc.contributor.authorCangüven, Miraç Yiğit
dc.date.accessioned2024-08-14T07:13:35Z
dc.date.issued2024-07-19
dc.date.submitted2024-06-27
dc.identifier.citationCangüven, M. Y. (2024). Ekolojik Okuryazarlık, Geri Dönüşüm Davranışı ve Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Hacettepe Üniversitesi. Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35518
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the ecological literacy, recycling behavior and ecological footprint awareness of high school students and to statistically examine the relationship between these variables. Since a structural model will be created by using advanced analysis techniques in line with the research purpose, this scientific research was designed in the relational survey model. The sample of the study consisted of 962 voluntary high school students at all grade levels continuing their education in Ankara in the 2022-2023 academic year. The sample was determined according to the convenience sampling approach. The data collection tools used in the study were ecological literacy scale, recycling behavior scale and ecological footprint awareness scale. As a result of the research, it was determined that students' ecological literacy, recycling behavior and ecological footprint awareness were at a medium level. According to the structural model revealing the relationship between ecological literacy, recycling behavior and ecological footprint awareness, it was concluded that although students' ecological literacy levels and ecological footprint awareness levels were high, they did not exhibit recycling behavior. According to the results of the correlational scan, it was determined that as students' ecological footprint awareness and ecological literacy levels increase, their tendency towards recycling behavior does not increase at the same rate. Accordingly, it can be interpreted that students tend to behave in areas such as schools, shopping malls, government agencies, etc. that facilitate recycling such as recycling boxes, etc., but they do not show the same sensitivity in their individual lives.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilimsel okuryazarlık
dc.subjectEkolojik okuryazarlık
dc.subjectGeri dönüşüm davranışı
dc.subjectEkolojik ayak izi farkındalığı
dc.subjectLise öğrencileri
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleEkolojik Okuryazarlık, Geri Dönüşüm Davranışı ve Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma lise öğrencilerinin ekolojik okuryazarlık, geri dönüşüm davranışı ve ekolojik ayak izi farkındalıklarını belirlemek ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma amacı doğrultusunda ileri düzey analiz teknikleri kullanılarak bir yapısal model oluşturulacağından bu bilimsel araştırma, ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2022-2023 eğitim - öğretim döneminde Ankara’da öğrenimine devam eden tüm sınıf düzeylerindeki gönüllü 962 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yaklaşımına göre belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; ekolojik okuryazarlık ölçeği, geri dönüşüm davranışı ölçeği ve ekolojik ayak izi farkındalık ölçeğidir. Araştırma sonucunda öğrencilerin genel itibarıyla ekolojik okuryazarlık, geri dönüşüm davranışı ve ekolojik ayak izi farkındalıklarının orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ekolojik okuryazarlık, geri dönüşüm davranışı ve ekolojik ayak izi farkındalığı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkaran yapısal modele göre; öğrencilerin ekolojik okuryazarlık düzeyleri ve ekolojik ayak izi farkındalık seviyeleri yüksek olmasına rağmen geri dönüşüm davranışı sergilemedikleri sonucuna varılmıştır. İlişkisel tarama sonucuna göre öğrencilerin ekolojik ayak izi farkındalıkları ve ekolojik okuryazarlık seviyeleri arttıkça geri dönüşüm davranışı eğilimlerinin aynı oranda artmadığı tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin okullar, alış veriş merkezleri, devlet kurumları gibi geri dönüşümü kolaylaştırıcı kutu vs. gibi bulunduğu alanlarda geri dönüşüme katkı sağlayacak davranış eğiliminde oldukları fakat kendi bireysel yaşantılarında aynı hassasiyeti göstermedikleri yorumu yapılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:13:35Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster