Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayram, Zeki
dc.contributor.authorDemirbaş, İrem Selin
dc.date.accessioned2024-04-02T10:40:21Z
dc.date.issued2024-03-13
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34850
dc.description.abstractAccording to Ministry of Education (2018), it is stated that "inquiry-based" learning strategy is adopted in the Science course. Based on this approach, Bayram (2020) put forward the "Flexible Inquiry-Based Teaching" (FIBT) model in which the learning environment is supported by "flexible inquiry activities", the scientific process skills used by scientists in accessing information are centered, and the learning environment is stretched by creating task and responsibility alternatives. In this context, the aim of the study is to investigate whether there is a difference between the discourse language of the pre-service teacher before and after the FIBT training in a classroom environment where Flexible Inquiry-Based Teaching (FIBT) activities are implemented. As a result of this study, which aims to determine how the discourse language of pre-service teachers changed before and after the FIBT, "investigation discourse codes" were created by the researcher and the data were analyzed because the codes previously selected to be used in the research were insufficient for the data of the study. Based on the codes created, at the end of the study, it was realized that while Teacher Burcu had an authoritarian dominant classroom discourse before the FIBT, she used dialogic discourse language after the FIBT training, and Teacher Mercan's classroom discourse language, which was determined as completely authoritarian before the FIBT, was in the direction of dialogic discourse after the FIBT training.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOtoriter söylemtr_TR
dc.subjectDiyalojik söylemtr_TR
dc.subjectSöylem analizitr_TR
dc.subjectSoruşturma temelli yaklaşımtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleEsnek Soruşturma Uygulanan Sınıfta Bilim Konuşmak: Bir Söylem Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMilli Eğitim Bakanlığı (2018)’e göre Fen Bilimleri dersinde “araştırma-sorgulamaya dayalı” öğrenme stratejisinin benimsendiği belirtilmiştir. Bu çalışmada açıklanan bilgiler ışığında “soruşturma temelli öğretim” olarak bahsedilen “araştırma-sorgulamaya dayalı” öğrenme stratejisi, öğrenci merkezli bir yaklaşıma dayanarak öğrencinin kendi öğrenmesini, sürecin içerisinde “özgür bırakılarak” gerçekleştirdiği öğretim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımdan hareketle Bayram (2020) tarafından öğrenme ortamının “esnek soruşturma etkinlikleri” ile desteklendiği, bilim insanlarının bilgiye ulaşırken kullandıkları bilimsel süreç becerilerini merkeze alan, öğrenme ortamının görev ve sorumluluk alternatifleri oluşturularak esnetildiği “Esnek Soruşturma Temelli Yaklaşım” ESTÖ modeli ortaya atılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Esnek Soruşturma Temelli Öğretim (ESTÖ) etkinliklerinin uygulandığı bir sınıf ortamında öğretmen adayının ESTÖ eğitiminden önce ve sonra söylem dili arasında farklılık olup olmadığını araştırmaktır. ESTÖ Eğitiminden önce ve sonra öğretmen adaylarının söylem dilinin nasıl değiştiğini belirlemek isteyen bu çalışmanın sonucunda, daha önce araştırmada kullanılmak üzere seçilen kodların çalışmanın verilerine yetersiz kalması sebebiyle araştırmacı tarafından “soruşturma söylem kodları” oluşturulmuş ve veriler analiz edilmiştir. Oluşturulan kodlardan hareketle çalışmanın sonunda; Burcu Öğretmen’in ESTÖ eğitiminden önce otoriter baskın sınıf içi söylemi varken ESTÖ eğitiminden sonra diyalojik söylem dili kullanarak ders işlediği, Mercan Öğretmen’in ise ESTÖ Eğitiminden önce tamamen otoriter olarak belirlenen sınıf içi söylem dilinin, ESTÖ eğitiminden sonra söylem dilinin diyalojik söylem yönünde olduğu fark edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:40:21Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster