dc.contributor.advisor | Ataş, Doğu | |
dc.contributor.author | Altınsoy, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2024-02-19T08:18:11Z | |
dc.date.issued | 2024-02-19 | |
dc.date.submitted | 2023-12-11 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34711 | |
dc.description.abstract | The adaptation of education to the constantly evolving technology is inevitable, and significant
advancements are particularly observed in the field of foreign language teaching.
Technological developments are spreading across all aspects of our lives at an unprecedented
speed and scope. Therefore, the changes and advancements in technology also lead to the
emergence of new techniques in education. E-learning, which stands for electronic learning,
has been developed over the years to support foreign language learning and promote
autonomous learning. E-learning platforms supporting the learning of German as a foreign
language play a significant role. Among these e-learning platforms, MintiCity e-learning
platform is the most widely used platform in our country. The purpose of this study is to
investigate the effect of the MintiCity e-learning platform on students learning German as a
second foreign language. To achieve this aim, scientific data were collected through a survey
from 160 students using the MintiCity e-learning platform among students studying German as
a second foreign language in private Maya middle schools in Ankara. In the survey, the
motivation scale was used to determine students thoughts on the MintiCity e-learning platform,
and the quantitative data obtained were analysed using the SPSS (Statistical Package for the
Social Sciences) statistical package program. Quantitative content analysis was used as the
research design in the thesis. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | MintiCity | tr_TR |
dc.subject | E-larning platform | |
dc.subject | German as a foreign language | |
dc.subject | Quantitative data collection | |
dc.subject | Questionnaire study | |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Almancanın E-Öğrenimine İlişkin Bir Araştırma | tr_TR |
dc.title.alternative | Eıne Studıe Zum E-Learnıng Für Deutsch Als Fremdsprache | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sürekli gelişen teknolojiye eğitimin adapte olması kaçınılmazdır ve özellikle yabancı dil
öğretimi alanında büyük gelişmeler görülmektedir. Teknolojik gelişmeler eşi benzeri
görülmemiş bir hız ve kapsamda hayatımızın her aşamasına yayılıyor. Bundan dolayı
teknoloji alanında yaşanan değişim ve gelişmeler, eğitim alanında da yeni tekniklerin ortaya
çıkmasına yol açmaktadır. E-öğrenme, elektronik öğrenme anlamı taşımaktadır. Yıllar
içerisinde, yabancı dil öğrenmeyi destekleyen ve otonom öğrenmeyi ön plana çıkaran eöğrenme
platformları geliştirilmiştir. Yabancı dil olarak Almancayı destekleyen e-öğrenme
platformlarının büyük bir önemi vardır. Bu e-öğrenme platformlarından ülkemizde en yaygın
olarak kullanılan platform, MintiCity e-öğrenme platformudur. Bu çalışmanın amacı, MintiCity
e-öğrenme platformunun ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi alan öğrenciler üzerindeki
etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, tez çalışmasında, Ankara’daki ikinci yabancı
dil olarak Almanca eğitimi alan özel Maya ortaokullarda okuyan öğrenciler arasından MintiCity
e-öğrenme platformunu kullanan 160 öğrenciden anket yoluyla bilimsel veriler toplanmıştır.
Anket çalışmasında motivasyon ölçeği kullanılarak, öğrencilerin MintiCity e-öğrenme
platformuna ilişkin düşünceleri tespit edilerek, elde edilen nicel veriler SPSS (Statistical
Package for the Social Sciences) istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Tez
çalışmasında araştırma deseni olarak nicel içerik analizi kullanılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2026-02-20T08:18:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |