Show simple item record

dc.contributor.advisorAtaş, Doğu
dc.contributor.authorAltınsoy, Gözde
dc.date.accessioned2024-02-19T08:18:11Z
dc.date.issued2024-02-19
dc.date.submitted2023-12-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34711
dc.description.abstractThe adaptation of education to the constantly evolving technology is inevitable, and significant advancements are particularly observed in the field of foreign language teaching. Technological developments are spreading across all aspects of our lives at an unprecedented speed and scope. Therefore, the changes and advancements in technology also lead to the emergence of new techniques in education. E-learning, which stands for electronic learning, has been developed over the years to support foreign language learning and promote autonomous learning. E-learning platforms supporting the learning of German as a foreign language play a significant role. Among these e-learning platforms, MintiCity e-learning platform is the most widely used platform in our country. The purpose of this study is to investigate the effect of the MintiCity e-learning platform on students learning German as a second foreign language. To achieve this aim, scientific data were collected through a survey from 160 students using the MintiCity e-learning platform among students studying German as a second foreign language in private Maya middle schools in Ankara. In the survey, the motivation scale was used to determine students thoughts on the MintiCity e-learning platform, and the quantitative data obtained were analysed using the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) statistical package program. Quantitative content analysis was used as the research design in the thesis.tr_TR
dc.language.isodeutr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMintiCitytr_TR
dc.subjectE-larning platform
dc.subjectGerman as a foreign language
dc.subjectQuantitative data collection
dc.subjectQuestionnaire study
dc.titleYabancı Dil Olarak Almancanın E-Öğrenimine İlişkin Bir Araştırmatr_TR
dc.title.alternativeEıne Studıe Zum E-Learnıng Für Deutsch Als Fremdsprachetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSürekli gelişen teknolojiye eğitimin adapte olması kaçınılmazdır ve özellikle yabancı dil öğretimi alanında büyük gelişmeler görülmektedir. Teknolojik gelişmeler eşi benzeri görülmemiş bir hız ve kapsamda hayatımızın her aşamasına yayılıyor. Bundan dolayı teknoloji alanında yaşanan değişim ve gelişmeler, eğitim alanında da yeni tekniklerin ortaya çıkmasına yol açmaktadır. E-öğrenme, elektronik öğrenme anlamı taşımaktadır. Yıllar içerisinde, yabancı dil öğrenmeyi destekleyen ve otonom öğrenmeyi ön plana çıkaran eöğrenme platformları geliştirilmiştir. Yabancı dil olarak Almancayı destekleyen e-öğrenme platformlarının büyük bir önemi vardır. Bu e-öğrenme platformlarından ülkemizde en yaygın olarak kullanılan platform, MintiCity e-öğrenme platformudur. Bu çalışmanın amacı, MintiCity e-öğrenme platformunun ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi alan öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, tez çalışmasında, Ankara’daki ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi alan özel Maya ortaokullarda okuyan öğrenciler arasından MintiCity e-öğrenme platformunu kullanan 160 öğrenciden anket yoluyla bilimsel veriler toplanmıştır. Anket çalışmasında motivasyon ölçeği kullanılarak, öğrencilerin MintiCity e-öğrenme platformuna ilişkin düşünceleri tespit edilerek, elde edilen nicel veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Tez çalışmasında araştırma deseni olarak nicel içerik analizi kullanılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2026-02-20T08:18:11Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record