Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKayhan Altay, Mesture
dc.contributor.authorİnan Tutkun, Mukaddes
dc.date.accessioned2024-01-15T07:01:03Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-11-10
dc.identifier.citationİnan-Tutkun, M. (2023). Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Uyarlanmış Ders İmecesi Bağlamında Sınıf-İçi Matematiksel Modelleme Uygulamaları (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34462
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the changes in the instruction dimension, which is one of the teacher competencies in mathematical modelling teaching, of middle school preservice mathematics teachers who participated in the adapted lesson study professional development model. The research model of the study, which was conducted in the spring semester of the 2022-2023 academic year, is a case study. The study group of this research consisted of six preservice mathematics teachers. The research, which was completed in 14 weeks, was carried out in two dimensions: theoretical education and practice, based on the adapted lesson study professional development model. The data of this study were collected through audio and video recordings of the planning, implementation and reflection steps in each implementation, semi-structured interviews and audio recordings of interviews conducted during the planning and reflection stages, implementation plans, observation notes and reflection reports. The data obtained were analysed using qualitative data analysis methods. It is seen that there are many positive changes in preservice teachers' planning of the implementation. In addition, it was determined that there were mistakes, deficiencies and aspects that needed to be improved in their conducting of the implementation and their interventions, support and feedback in this process. On the other hand, it was concluded that the adapted lesson study professional development program made significant contributions to preservice teachers in the instruction dimension and that the preservice teachers who participated in this professional development program were able to improve in many areas.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematiksel modellemetr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectÖğretmen yeterlikleritr_TR
dc.subjectÖğretim boyututr_TR
dc.subjectUyarlanmış ders imecesitr_TR
dc.subject.lcshÖğretim ve çalışmatr_TR
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Uyarlanmış Ders İmecesi Bağlamında Sınıf-İçi Matematiksel Modelleme Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada uyarlanmış ders imecesi mesleki gelişim modeline katılan ortaokul matematik öğretmen adaylarının, matematiksel modelleme öğretiminde öğretmen yeterliklerinden biri olan öğretim boyutunda gerçekleşen değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında gerçekleştirilen çalışmanın araştırma modeli, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışmasıdır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, altı matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. 14 hafta süren araştırma; uyarlanmış ders imecesi mesleki gelişim modeli temel alınarak teorik eğitim ve uygulama olmak üzere iki boyutta gerçekleştirilmiştir. Teorik eğitim boyutunda öğretmen adaylarına matematiksel modelleme ile ilgili ayrıltılı bir eğitim verildikten sonra çalışmanın uygulama boyutuna geçilmiş ve bu kısımda birbiri ardına devam eden iki uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri her bir uygulamadaki planlama, uygulama ve yansıtma adımlarına ait ses ve görüntü kayıtları, planlama ve yansıtma aşamalarında gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve görüşmelerin ses kayıtları, uygulama planları, gözlem notları ve yansıtma raporları aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Uyarlanmış ders imecesi mesleki gelişim programına katılan ortaokul matematik öğretmen adaylarının iki uygulama boyunca modelleme problemleriyle uygulamayı planlamalarında, uygulamayı yürütmelerinde, uygulama sürecindeki müdahalelerinde, destek ve geri bildirimlerinde gerçekleşen değişimin incelendiği bu çalışmadan elde edilen bulgulara bakıldığında, öğretmen adaylarının daha çok uygulamayı planlamalarında olumlu değişikliklerin olduğu görülmüştür. Uygulamayı yürütmelerinde ve bu süreçteki müdahalelerinde, destek ve geri bildirimlerinde ise hatalarının, eksikliklerinin ve geliştirilmesi gereken yönlerinin olduğu belirlenmiştir. Öte yandan, uyarlanmış ders imecesi mesleki gelişim programının öğretmen adaylarına matematiksel modelleme öğretiminde öğretmen yeterliklerinden biri olan öğretim boyutunda katkıları olduğu ve bu mesleki gelişim programına katılan öğretmen adaylarının bir çok konuda gelişim gösterebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.lift2024-01-16T07:01:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster