Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtav, Esin
dc.contributor.authorYalçınsoy, Ebru
dc.date.accessioned2023-12-06T11:57:09Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34205
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the views of biology teachers about the storytelling example. Teachers' use of educational tools such as metaphor and analogy in a story was considered as their own experiences, and the opinions about these experiences were used to reveal the suitability and usability of the storytelling method in biology education. In this study, which was carried out with a qualitative research approach, the phenomenology study method was used. During the interviews, in-depth questions were asked to confirm the views. In these interviews with the teachers, the research data were collected by audio recording and written. Content analysis was performed on the data obtained as a result of the research. The findings were explained and evaluated by creating codes, categories and themes. As a result of the research; It was revealed that biology teachers evaluated the storytelling method in terms of Bloom's Taxonomy Cognitive Field Classification (Cognitive Processes Dimension) and in terms of its contribution to the biology lesson. The elements that biology teachers pay attention to when choosing teaching methods and techniques in learning environments have been reached. These elements are; It has been determined that the selected methods and techniques can meet student achievements, contribute to science education, reflect teaching principles and address the emotional characteristics of students. In addition, the expectations of biology teachers from a training on storytelling method were determined.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHikayeleştirmetr_TR
dc.subjectBiyoloji eğitiminde hikayeleştirmetr_TR
dc.subjectBiyoloji öğretmenleritr_TR
dc.titleBiyoloji Eğitiminde Hikayeleştirmetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, biyoloji öğretmenlerinin hikayeleştirme örneği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin, bir hikaye içinde metafor ve analoji gibi eğitsel araçları kullanmaları, kendi başına edindikleri deneyimler olarak düşünülmüş ve bu deneyimlerle ilgili görüşler, hikayeleştirme yönteminin biyoloji eğitimine uygunluğunu ve kullanılabilirliğini ortaya çıkarmada kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı ile yürütülen bu araştırmada, olgu bilim desen (fenomenoloji, görüngü bilim) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, araştırmacının seçtiği çeşitli lise türlerinde görevli 15 biyoloji öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada, biyoloji öğretmenleri hikayeleştirme örneğini incelemiş ve bu örnekle ilgili kendilerine yöneltilen sorularla ilgili sözlü ve yazılı olarak görüşlerini bildirmiştir. Görüşmeler sırasında görüşleri teyit etmek amaçlı derinleştirme soruları sorulmuştur. Öğretmenlerle yapılan bu görüşmelerde, araştırma verileri ses kaydına alınarak ve yazılı olarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan verilere içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular kodlar, kategoriler ve tema oluşturularak anlatılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; biyoloji öğretmenlerinin hikayeleştirme yöntemini Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Sınıflandırılması (Bilişsel Süreçler Boyutu) açısından ve biyoloji dersine katkısı açısından değerlendirdiği ortaya çıkmıştır. Biyoloji öğretmenlerinin, öğrenme ortamlarında öğretim yöntem ve teknikleri seçerken öncelikli olarak dikkat ettiği unsurlara ulaşılmıştır. Bu unsurlar; seçilen yöntem ve tekniklerin öğrenci kazanımlarını karşılayabilir olması, bilim eğitimine katkıda bulunabilir olması, öğretim ilkelerini yansıtabilir olması ve öğrencilerin duygusal özelliklerine hitap edebilir olması şeklinde belirlenmiştir. Ayrıca hikayeleştirme yöntemi ile ilgili verilecek bir eğitimden biyoloji öğretmenlerinin beklentileri saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-06T11:57:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster