dc.contributor.advisor | Atav, Esin | |
dc.contributor.author | Yalçınsoy, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2023-12-06T11:57:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34205 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the views of biology teachers about the
storytelling example. Teachers' use of educational tools such as metaphor and
analogy in a story was considered as their own experiences, and the opinions about
these experiences were used to reveal the suitability and usability of the storytelling
method in biology education. In this study, which was carried out with a qualitative
research approach, the phenomenology study method was used. During the
interviews, in-depth questions were asked to confirm the views. In these interviews
with the teachers, the research data were collected by audio recording and written.
Content analysis was performed on the data obtained as a result of the research.
The findings were explained and evaluated by creating codes, categories and
themes. As a result of the research; It was revealed that biology teachers evaluated
the storytelling method in terms of Bloom's Taxonomy Cognitive Field Classification
(Cognitive Processes Dimension) and in terms of its contribution to the biology
lesson. The elements that biology teachers pay attention to when choosing teaching
methods and techniques in learning environments have been reached. These
elements are; It has been determined that the selected methods and techniques can
meet student achievements, contribute to science education, reflect teaching
principles and address the emotional characteristics of students. In addition, the
expectations of biology teachers from a training on storytelling method were
determined. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hikayeleştirme | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji eğitiminde hikayeleştirme | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji öğretmenleri | tr_TR |
dc.title | Biyoloji Eğitiminde Hikayeleştirme | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, biyoloji öğretmenlerinin hikayeleştirme örneği ile ilgili görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin, bir hikaye içinde metafor ve analoji gibi
eğitsel araçları kullanmaları, kendi başına edindikleri deneyimler olarak düşünülmüş
ve bu deneyimlerle ilgili görüşler, hikayeleştirme yönteminin biyoloji eğitimine
uygunluğunu ve kullanılabilirliğini ortaya çıkarmada kullanılmıştır. Nitel araştırma
yaklaşımı ile yürütülen bu araştırmada, olgu bilim desen (fenomenoloji, görüngü
bilim) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, araştırmacının seçtiği çeşitli lise
türlerinde görevli 15 biyoloji öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada, biyoloji
öğretmenleri hikayeleştirme örneğini incelemiş ve bu örnekle ilgili kendilerine
yöneltilen sorularla ilgili sözlü ve yazılı olarak görüşlerini bildirmiştir. Görüşmeler
sırasında görüşleri teyit etmek amaçlı derinleştirme soruları sorulmuştur.
Öğretmenlerle yapılan bu görüşmelerde, araştırma verileri ses kaydına alınarak ve
yazılı olarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan verilere içerik analizi
yapılmıştır. Elde edilen bulgular kodlar, kategoriler ve tema oluşturularak anlatılmış
ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; biyoloji öğretmenlerinin
hikayeleştirme yöntemini Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Sınıflandırılması (Bilişsel
Süreçler Boyutu) açısından ve biyoloji dersine katkısı açısından değerlendirdiği
ortaya çıkmıştır. Biyoloji öğretmenlerinin, öğrenme ortamlarında öğretim yöntem ve
teknikleri seçerken öncelikli olarak dikkat ettiği unsurlara ulaşılmıştır. Bu unsurlar;
seçilen yöntem ve tekniklerin öğrenci kazanımlarını karşılayabilir olması, bilim
eğitimine katkıda bulunabilir olması, öğretim ilkelerini yansıtabilir olması ve
öğrencilerin duygusal özelliklerine hitap edebilir olması şeklinde belirlenmiştir.
Ayrıca hikayeleştirme yöntemi ile ilgili verilecek bir eğitimden biyoloji öğretmenlerinin
beklentileri saptanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-06T11:57:09Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |