dc.contributor.advisor | Fer, Seval | |
dc.contributor.author | Özek Günyel, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2023-12-01T08:25:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34182 | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to investigate the effects of Web 2.0 assisted ARCS
Motivational Model implemented instructional design on English learners’ listening
and motivation grades. The research is conducted with the pretest-posttest control
group quasi experimental design. 30 students learning English at TOBB ETU
participated in the research carried out in the academic year 2017-2018. The
instruction for the experiment group (n=13) is designed with Web 2.0 assisted ARCS
Motivational Model, and the instruction for the control group (n=17) is carried on in
accordance with the principles of instructional design of the Department of Foreign
Languages of TOBB ETU. In the research, the data for the listening grades are
obtained with the listening test developed by the researcher and the data for the
motivation grades are obtained with the Instructional Materials Motivation Survey.
The One Factor Covariance Analysis is used to analyze the data. The results of the
first hypothesis of the research indicate the listening test pretest grades of the
experiment group are not higher when the listening test pretest grades are
controlled. In terms of the second hypothesis, it is found that the experiment group’s
posttest grades are higher when Instructional Materials Motivation Survey pretest
grades are controlled. Hence, the first hypothesis has been rejected while the
second hypothesis has been accepted. In the light of these findings, it can be
concluded that the instructional design with Web 2.0 assisted ARCS Motivational
Model doesn’t increase students’ listening grades; however, the design increases
the students’ motivation grades. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | ARCS motivasyon modeli | tr_TR |
dc.subject | Motivasyon | tr_TR |
dc.subject | Öğretim tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Dinlediğini anlama | tr_TR |
dc.subject | Dil öğrenme | tr_TR |
dc.title | Web 2.0 Destekli Arcs Uygulanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Dinlediklerini Anlamalarına ve Motivasyonlarına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmayla Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş
öğretim tasarımının öğrencilerin İngilizce dinlediklerini anlama ve motivasyon
puanları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Öntest-sontest kontrol
gruplu yarı deneysel desen uygulanan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
öğretim yılında TOBB Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde İngilizce öğrenen 30
öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda (n=13) Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon
Modeline göre düzenlenen öğretim tasarımı, kontrol grubunda (n=17) ise TOBB
Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımı uygulanmıştır. Araştırmada
öğrencilerin dinleme puanlarına ilişkin veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen
dinleme testi; motivasyon puanlarına ilişkin veriler ise Keller tarafından geliştirilen
Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Dinleme
testinin güvenirlilik katsayısı 0.70, Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeğinin
güvenirlilik katsayısı ise 0.86 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan veriler, tek faktörlü
kovaryans analizi (ANCOVA) ile çözümlenmiştir. Araştırmanın birinci hipotezine ait
bulgulara göre dinleme testi öntest puanları kontrol altına alındığında, Web 2.0
destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş öğretim tasarımının
uygulandığı deney grubunun dinleme testi sontest puanları, TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımının uygulandığı
kontrol grubunun sontest puanlarından yüksek değildir. İkinci hipoteze ait bulgulara
göre ise Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği öntest puanları kontrol altına
alındığında, Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş
öğretim tasarımının uygulandığı deney grubunun motivasyon puanları, TOBB
Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımının
uygulandığı kontrol grubunun motivasyon puanlarından yüksektir. Ulaşılan bulgular
çerçevesinde araştırmanın birinci hipotezi reddedilirken, ikinci hipotezi kabul
edilmiştir. Araştırma sonucunda, Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeli ile
tasarlanan öğretimin, deney grubunda yer alan öğrencilerin dinlediklerini anlama
puanlarını arttırmazken öğrencilerin motivasyon puanlarını arttırdığı ortaya
çıkmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-01T08:25:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |