Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayram, Zeki
dc.contributor.authorÖzden, Cavit Can
dc.date.accessioned2023-10-23T08:30:21Z
dc.date.issued2023-08-02
dc.date.submitted2023-06-15
dc.identifier.citationÖZDEN, C. C. (2023). Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sorularının Soruşturma Temelli Öğretim Çerçevesinde İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34072
dc.description.abstractWhile the Ministry of National Education has implicitly included inquiry-based education since 2005, it has included it in its curriculum since 2013. The aim of the study is to examine skill-based questions within the framework of inquiry. High School Transition System questions in the study will be considered as skill-based questions. LGS questions; They are questions prepared to understand, reason, interpret and connect information with real life. The definition of such questions is interpretational, voluminous, voluminous, given, without data, and judgmental questions. The research is qualitative research and its method is document analysis. Apart from 335 LGS and sample questions between 2017-2021, 2015 PISA, 2015 PISA, TIMMS questions applied in 2007-2011-2015 were examined. PISA and TIMMS questions applied in the past with 335 LGS and sample questions were evaluated in two dimensions. These dimensions are Cognitive Skills and Science Process Skills questions. The questions were analyzed by taking the opinions of two experts. 20 of the 335 questions were chosen because they can be better characterized in two dimensions. As a result of the study, it was determined that the LGS questions did not correspond to the skills. In addition, the 21st century, which includes 18 skills and 32 acquisitions in scientific process skills, and covers the steps in the Renewed Bloom taxonomy. It was concluded that there were no questions containing skills. Cognitive Skills, Scientific Process and 21st Century with Inquiry-Based Teaching. skills can be integrated into education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFen Bilimleritr_TR
dc.subjectYeni nesil sorulartr_TR
dc.subjectSoruşturma temelli fen eğitimitr_TR
dc.subjectLiselere geçiş sistemitr_TR
dc.subjectPISAtr_TR
dc.subjectTIMMStr_TR
dc.titleLiselere Geçiş Sistemi (LGS) Sorularının Soruşturma Temelli Öğretim Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMillî Eğitim Bakanlığı 2005 yılından itibaren sorgulamaya dayalı eğitime örtük olarak yer verirken, 2013 yılından itibaren öğretim programlarına dahil etmiştir. Çalışmanın amacı beceri temelli soruları sorgulama çerçevesinde incelemektir. Çalışmadaki Lise Geçiş Sistemi soruları beceri temelli sorular olarak nitelendirilecektir. LGS soruları; bilgiyi anlamak, akıl yürütmek, yorumlamak ve gerçek hayatla bağlantı kurmak için hazırlanmış sorulardır. Bu tür soruların tanımı, yoruma dayalı, hacimli, hacimsiz, verili, verisiz, yargıya vardıran sorulardır. Yapılan araştırma nitel araştırma olup yöntemi doküman analizidir. 2017-2021 yılları arasında 335 LGS ve örnek soruların dışında 2015 PISA, 2007-2011-2015 yıllarında uygulanan 2015 PISA, TIMMS soruları incelenmiştir. 335 LGS ve örnek sorularla geçmişte uygulanan PISA, TIMMS soruları iki boyutta değerlendirilmiştir. Bu boyutlar Bilişsel Beceri ve Bilimsel Süreç Becerileri sorularıdır. Sorular iki uzmanın görüşü alınarak incelenmiştir. 335 soru arasından seçilen 20 soru iki boyutta daha iyi karakterize edilebileceği için seçilmiştir. Çalışma sonucunda LGS sorularının becerilere karşılık gelmediği belirlenmiştir. Ayrıca bilimsel süreç becerilerinde yer alan 18 beceri ve 32 kazanımı içeren, Yenilenmiş Bloom taksonomisindeki basamakları kapsayan, 21.yy. becerilerini barındıran sorular olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sorgulamaya Dayalı Öğretim ile Bilişsel Beceriler, Bilimsel Süreç ve 21.yy. becerileri eğitime entegre edilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-23T08:30:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster