Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı Uzun, Meltem
dc.contributor.authorAksoy, Merve
dc.date.accessioned2023-10-23T08:03:05Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-19
dc.identifier.citationAbbasioğlu, Eda. (2017). Japonya ve Finlandiya’da Öğretmen Yetiştirme ve Atama Sistemlerinin Karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, İstanbul. Aldemir,Y.A. (2010). Türkiye’de ve Japonya’da Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Altıntaş, G. ve Yeşiltepe, M. (2016). Karşılaştırmalı öğretmen yetiştirme. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, INOVED Özel Sayı, 225-250 Aras, S. ve Sözen, S. (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore’de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde. Aykaç, N. Kabaran, H. Bilgin, H. (2014). Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde öğretmen yetiştirme uygulamaları (Almanya Finlandiya, Fransa, İngiltere, Türkiye örneği), Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/3, p. 279-292. Baki, A. ve Bektaş-Baki, A. (2016). Türkiye ve Almanya’nın ortaokul matematik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 229-258. Bauer, J., Diercks, U., Rösler, L., Möller, J. ve Prenzel, M. (2012). Lehramtsstudium in Deutschland: Wie groß ist die strukturelle vielfalt, Teacher education in Germany: How heterogeneous are study programs. Unterrichtswissenschaft, (40), 101-120. Bellenberg, G. (2002). Reform der lehrerbildung in Deutschland- aktuelle entwicklungstendenzen in den bundeslaendern. Beitraege zur lehrerbildung 20, 184-192. Doi: 10.25656/01:13492. Can Aran, Ö. & Derman, İ. (2020). Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programının Farklı Ülkelerin Fen Bilimleri Yeterlikleri Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3) , 723-749 Celkan, H.Y. (1998) Öğretmen Yetiştirme Modeline Yeni Bir Boyut. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 137, 30-31. Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (5. baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon. Cummings, W. K. (1989). The American Perception of Japanese Education. Comparative Education. New York: Routledge Volume 25, Issue: 3 In M. Crossley, p. Broadfoot and M. Schweisfurth (Eds.). Changing Educational Contexts, Issues and Identities: 40 Years old Deniz, Z.C. (2022). Türkiye ve Almanya’daki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. (Yüksek Lisans tezi). Ege Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, İzmir. Delibaş, H. (2007). Türkiye, İngiltere, Almanya ve Finlandiya biyoloji öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları Ana Bilim Dalı. Erbilgin, E. ve Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel sayı (1), 156-170. Fairbrother, G. (2005). Comparison to what end Maximizing the potential of comparative education research. ComparativeEducation, 41(11),5-24. Göçkan, A. (2019). Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim sisteminde kademeler arası geçişlerin karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. Grauman, O. (2014). Aspekte der geschichte westeuropäischer lehrerbildung. International Dialogues on Education, 42-58. Hacettepe Üniversitesi. (2023). Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği. https://ofmamat.hacettepe.edu.tr/. Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretmen Yetiştirme: Dün, Bugün ve Eğilimler. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Ankara. Hill, H. C., Rowan, B. Ve Ball, D. L. (2005). Effects of teachers’ mathematical knowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42 (2), 371–406 Kadınşah, Seçkin, D. Çoşkun, B.P. Çoşkun (2023) OECD Ülkelerinin Öğretmen Yetiştirme Süreçlerinde Öğretmen Eğitiminin İncelenmesi. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (E-UPAD) Cilt: 3, Sayı: 1, ss. 12-28, Yıl: 2023. Kalkan, A. (2021). Türkiye ve bazı gelişmiş okullarda öğretmen yetiştirme ve programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (1) , 1-16 Kar, Ü. (2003) Türkiye ve ABD Eğitim Fakültelerinde Matematik Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı İstanbul. Karasaç, F. ve Sağın, A. (2019). Türk yükseköğretim sistemi: Erişim, yönetim ve kalite. JETAS, 7(1), 33-57 Karslı,M. Güven S. (2011). Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Kavak, Ş.(2015).Türkiye ve Almanya’daki Okulöncesi Eğitim Programlarının Karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Kütahya. Kazuo, I. (1990). School Education in Japan. International Society for Educational Information, Incorporation, Tokyo Keçici, S. (2011). Almanya’da Öğretmen Eğitimi: M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34, 117-132 Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. (Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Küçükcan, T., Bekir, S. (2009). Türkiye’de Yükseköğretim Karşılaştırmalı bir Analiz. Siyaset, Eğitim, Toplum Araştırmaları (SETA) Yayınları, Ankara Külekçi, E. ve Bulut, L. (2010). Türkiye ve ABD’deki öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November. Meriç, G. (2004). Farklı Ülkelerde Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması (Türkiye, İngiltere, Japonya, Amerika). (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Meriç, G., Tezcan, R. (2005). Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Örnek Ülkeler Kapsamında Değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere Örnekleri). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi.7.1, 72. Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’da öğretmen yetiştirme ve atama politikaları. TurkishStudies, 8(12), 859-878. Milli Eğitim Bakanlığı. PISA Türkiye 2018 Ön Raporu. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_pisa_2018_turkiye_on_raporu.pdf Milli Eğitim Bakanlığı , (1973). Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=1739&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 Neff, K., A. Lauwerys, J. A., Varı, F. (1979). Mukayeseli Eğitim Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Odabaş, S. (2010). Öğretmen adaylarının KPSS sınavına ilişkin görüşleri (Ankara örneği), (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları. Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı Yayınları Sayı: 17. 1-37. Sakarya Maden, S. (2014). Türkiye’deki öğretmen eğitiminin Almanya’nın Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti’ndeki ve kimi Avrupa Birliğine üye ülkelerin öğretmen yetiştirme süreçleri ile karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 73-94. Schulministerium NRW, (2022). Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Eğitim Bakanlığı. Lise hakkında sık sorulan sorular: https://www.schulministerium.nrw/themen/schulsystem/schulformen/gymnas ium/haeufig-gestellte-fragen-zur-gymnasialen-oberstufe, Temizsoylu, A. (2010). Fen Bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği) (Yüksek lisans tezi) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur. Türkoğlu, A. (1988). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitapevi. Japonya Eğitim Sistemi ve Üniversiteler Akt: Telci, A. (2011). “Japonya Eğitim Sistemi”, (Ed. Balcı, A.), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, 3.bs. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, s. 348-361 Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim, dünya ülkelerinden örneklerle. Adana:Baki Kitabevi. Uçar, R., Uçar, H.İ. (2004). Japon Eğitim Sistemi Üzerine Bir İnceleme: Çeşitli Açılardan Türk eğitim Sistemi ile Karşılaştırma. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:1, Sayı:1. Uygun, S., Ergen, G. ve Öztürk, İ. H. (2011). A comparison between practical training programs in teacher education in Turkey, Germany and France. Elementary Education Online, 10(2), 389-405 Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi Kuram ve Teknikler. Ankara: Eylül Yayınları Üstüner, Mehmet. Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:5, Sayı:7, Bahar 2004. Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara:Alkım Yayınevi. Virag, İ. (2004). Der Bologna-Prozess und die reform der lehrerausbildung in Deutschland. Germanistische Studien V, 119-137. Yaman, B. (2018). Türkiye, Almanya, Fransa, Çin ve Japonya’da öğretmen yetiştirme (2000-2017). (Doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya. Yetişensoy, O., Demir M. (2023). Amerika Birleşik Devletleri’nde Uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Örneğinin İncelenmesi, Anadolu Dil ve Eğitim Dergisi, Sayı:1,30- 40, Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. YÖK (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari YÖK (2007). Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007) (Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi). Yükseköğretim Kurulu Yayını 2007-5. Ankara: Meteksan A.Ş YÖK (2010). Bologna süreci nedir?. Yükek Öğretim Kurulu Uluslararası İlişkiler Daire Başkanlığı, https://uluslararasi.yok.gov.tr/uluslararasilasma/bologna/temel-bilgiler/bologna-sureci-nedir YÖK (2020). Yetki Devri Kararı Duyurusu https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fak%C3%BCltelerine-yetki-devri.aspx URL-1,2023 http://sgb.meb.gov.tr/eurydice/kitaplar/Turk_Egitim_Sistemi_2018/Tes_2018.pdf , 11.06.2023 tarihinde alınmıştır. URL-2,2023 https://slideplayer.biz.tr/slide/11927052/ 11.06.2023 tarihinde alınmıştır. URL-3, 2023 https://blackeberg.wordpress.com/ Alman Eğitim Sistemi, 11.06.2023 tarihinde alınmıştır.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34069
dc.description.abstractThe scope and quality of the education they receive before they start their profession is very important in order for teachers to perform their profession effectively and to meet the expectations of the society from teachers in the best way. For this reason, teacher education is an important issue that is expected to be continuously improved in accordance with the conditions of the age. In terms of developing teacher training programs, which is one of the most important factors in teacher education, and adapting them to the requirements of the age, different orientations, structures and processes between countries can be used in teacher education. The aim of this study is to compare the mathematics teacher training program implemented in Turkey today with the mathematics teacher training programs of three different countries, Japan and Germany. The three countries to be compared, Turkey, Japan and Germany, were selected by considering the results of PISA (International Student Assessment Program) 2018 mathematics field performances. The study is a comparative educational research and descriptive and explanatory approaches will be used, especially the horizontal approach. The data of the study were obtained by examining the education systems of these three countries, the legislation of teacher training programs, theses, articles, journals and official websites that provide information about the countries. The data obtained were analyzed by dividing certain topics such as student selection for the mathematics teaching program, the course contents of the applied curriculum, teaching practice and the conditions for graduating from the program, and the results were evaluated. The course contents of the mathematics teacher training programs implemented in the countries were examined and compared under the headings of mathematics field education, teaching profession knowledge and general culture. As a result of these comparisons, similarities and differences between the three countries were revealed. Suggestions were made for the results obtained at the end of the study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectJaponya
dc.subjectAlmanya
dc.subjectÖğretmen yetiştirme
dc.subjectÖğretim programı
dc.subjectMatematik eğitimi
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitim
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleTürkiye, Japonya ve Almanya’daki Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeComparison of Mathematics Teacher Training Programs in Turkey, Japan and Germany
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmenlerin mesleklerini etkili bir şekilde yapabilmeleri ve toplumun öğretmenlerden beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri için mesleğe başlamadan önce aldıkları eğitimin kapsamı ve niteliği oldukça önemlidir. Bu sebepten dolayı öğretmen eğitimi, çağın şartlarına uygun olarak sürekli geliştirilmesi beklenen önemli bir konudur. Öğretmen eğitimindeki en önemli etkenlerden biri olan öğretmen yetiştirme programlarının geliştirilmesi ve çağın gereklerine uygun duruma getirilmesi noktasında, öğretmen eğitiminde ülkeler arası farklı yönelimlerden, yapı ve işleyişlerden faydalanılabilir. Bu çalışmanın amacı, günümüzde Türkiye’de uygulanan matematik öğretmeni yetiştirme programı ile Japonya ve Almanya olmak üzere üç farklı ülkenin matematik öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmaktır. Karşılaştırma yapılacak olan üç ülke Türkiye, Japonya ve Almanya PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) 2018 matematik alan performansları sonuçları göz önünde bulundurularak seçilmiştir. Çalışma karşılaştırılmalı bir eğitim araştırması olup yatay yaklaşım başta olmak üzere tanımlayıcı, açıklayıcı yaklaşımlar da kullanılacaktır. Araştırmanın verileri, bu üç ülkenin eğitim sistemleri, öğretmen yetiştirme programlarının mevzuatları, tezler, makaleler, dergiler ve ülkeler hakkında bilgi veren resmi internet siteleri incelenerek elde edilmiştir. Elde edilen veriler, matematik öğretmenliği programına öğrenci seçimi, uygulanan öğretim programının ders içerikleri, öğretmenlik uygulaması ve programdan mezun olma şartları gibi belli konu başlıklarına ayrılarak incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Ülkelerde uygulanmakta olan matematik öğretmeni yetiştirme programlarının ders içerikleri matematik alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür başlıkları altında incelenerek karşılaştırılmıştır. Yapılan bu karşılaştırmaların sonucunda üç ülke arasında benzerlikler ve farklılıklar ortaya konmuştur. Çalışma sonunda elde edilen sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-23T08:03:05Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster