dc.contributor.advisor | Yetkin Özdemir, İffet Elif | |
dc.contributor.author | Bayat Uçar, Sümeyye | |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T07:48:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-07-13 | |
dc.identifier.citation | BAYAT UÇAR, S. (2023). MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALAN ÖLÇMEDE BİRİM KAVRAMI ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34063 | |
dc.description.abstract | In this study, the aim was to examine the understanding of prospective middle school mathematics teachers regarding the concept of unit in area measurement. For this purpose, a survey design was employed. The study was conducted with 153 prospective middle school mathematics teachers who were enrolled in five universities during the 2022-2023 academic year. The data were collected using the Unit Concept Test in Measuring Area, which was developed by the researcher. The responses of the prospective teachers to open-ended questions in the test were coded, and frequencies and percentages related to these codes were calculated. As a result of the research, the prospective teachers' understanding of area measurement, the concept of unit in area measurement, the meaning of unit in a formula, the meaning of standard/non-standard units, and the connection between measurement unit and measuring instrument were revealed. It was observed that prospective teachers found it easier to express measurable properties while struggling to express immeasurable ones. They could interpret the precision in standard measurement units more comfortably compared to non-standard units, and they had difficulty in conceptualizing the derived unit, unit square. It was also noted that a small number of prospective teachers were aware of the idea of equivalent units and unit iteration during the measurement process.
Keywords: measurement, area, area measurement, unit, pre-service teachers | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ölçme | tr_TR |
dc.subject | Alan | tr_TR |
dc.subject | Alan ölçme | tr_TR |
dc.subject | Birim | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen adayı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Matematik Öğretmen Adaylarının Alan Ölçmede Birim Kavramı Anlayışlarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, ortaokul matematik öğretmen adaylarının alan ölçmede birim kavramına ilişkin anlayışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılında beş üniversitede öğrenim gören 153 ortaokul matematik öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından oluşturulan Alan Ölçmede Birim Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizi için öğretmen adaylarının testteki açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar kodlanmış ve bu kodlarla ilgili sıklık ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının alan ölçmeye, alan ölçmede birim kavramına, formülde birimin anlamına, standart olan/olmayan birimlerin anlamına ve ölçme birimi ile ölçme aracı arasındaki bağlantıya ilişkin anlayışları ortaya konulmuştur. Öğretmen adaylarının ölçülebilen özellikleri daha kolay ifade ederken ölçülemeyen özellikleri ifade etmekte zorlandıkları, standart ölçme birimlerinde hassasiyeti standart olmayan birimlere kıyasla daha rahat yorumlayabildikleri ve türetilmiş birim olan birim kareyi anlamlandırmada zorlandıkları gözlenmiştir. Az sayıda da olsa bazı öğretmen adaylarının ölçme sürecinde eş birim ve birim yineleme fikrinin farkında oldukları görülmüştür.
Anahtar sözcükler: ölçme, alan, alan ölçme, birim, öğretmen adayı | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-10-23T07:48:33Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |