Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu, Cemil
dc.contributor.authorDamarseçkin, Şeyma Betül
dc.date.accessioned2023-07-31T12:24:21Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-21
dc.identifier.citationDamarseçkin, Ş. B. (2023). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Okuryazarlıkları, Tutum ve Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişki [Yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33847
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the relationships between pre-service science teachers' assessment and evaluation literacy levels, attitudes and self-efficacy perceptions. In this context, the study is a correlational research type that aims to determine whether two or more than two variables are related to each other and to investigate the effect of variables on cause and effect. For this purpose, data were collected through the measurement and evaluation self-efficacy perception scale, attitude scale and measurement and evaluation literacy inventory. After the collected data were recorded and analyzed, the opinions and suggestions of the participants regarding assessment and evaluation were obtained through a semi-structured interview form. The study group of the research consisted of 194 pre-service teachers studying in the third and fourth grades of the Department of Science Education in the 2021-2022 academic year. The data were analyzed by statistical analysis methods and the data obtained from the interview form were analyzed by content analysis method. The findings of the study showed that pre-service teachers' attitudes towards assessment and self-efficacy perceptions did not predict their assessment and evaluation literacy levels. While assessment literacy levels, attitudes and self-efficacy perceptions did not show significant differences in terms of grade levels, differences were found in favor of participants with high academic achievement in the assessment and evaluation course. In the semi-structured interview results, it was stated that the measurement and evaluation course given in undergraduate programs was inadequate.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectÖlçme değerlendirmetr_TR
dc.subjectOkuryazarlık düzeyleritr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectÖzyeterlik algısıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Okuryazarlıkları, Tutum ve Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyleri, tutum ve özyeterlik algıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma iki veya ikiden fazla değişkenin birbiriyle ilişkili olup olmadığını belirlemeyi ve değişkenlerin sebep-sonuçları üzerindeki etkisini araştırmayı hedefleyen korelasyonel araştırma türündedir. Bu amaçla veriler ölçme değerlendirmeye ilişkin özyeterlik algı ölçeği, tutum ölçeği ve ölçme değerlendirme okuryazarlık envanteri aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler kaydedilip gerekli analizler yapıldıktan sonra yarı yapılandırılmış görüşme formu ile katılımcıların ölçme değerlendirmeye ilişkin görüş ve önerileri alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 akademik yılında Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı üçüncü ve dördüncü sınıfında eğitim alan 194 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler istatistiksel analiz yöntemleriyle, görüşme formundan elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin tutum ve özyeterlik algılarının birlikte ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeylerini yordamadığını göstermiştir. Sınıf düzeyleri açısından ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyleri, tutum ve özyeterlik algıları anlamlı farklılık göstermezken ölçme değerlendirme dersi akademik başarı durumları yüksek olan katılımcılar lehine farklılıklar tespit edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarında ise lisans programlarında verilen ölçme ve değerlendirme dersinin yetersiz bulunduğu ifade edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T12:24:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster