Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorIşıkoğlu, Yağmur
dc.date.accessioned2023-07-31T12:07:13Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-04-12
dc.identifier.citationIşıkoğlu, Y. (2023). Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Matematik Okuryazarlığı Açısından Karşılaştırılması: Singapur, İngiltere, Kanada, Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33832
dc.description.abstractIn this study, an examination was conducted to reveal the similarities and differences of the middle school mathematics curriculum in Singapore, England, Canada and Turkey, which were successful in international exams such as PISA and TIMSS, within the framework of mathematical literacy. The aim of comparative studies is that the countries; to be able to compare the curriculum of other countries in classroom practices in order to direct their own education policies and to draw some applicable conclusions within the framework of the results. The countries compared in this study are the countries with high scores according to the PISA results in their continents. Investigations were made on the outcomes for the secondary school mathematics curriculum. The curriculum of the countries were examined in the mathematical content areas, general content areas, mathematical processes and mathematical abilities of the PISA mathematical literacy assessment framework. In order to classify the curriculum according to certain features, content analysis and descriptive analysis were made. In Turkey, Singapore, England, Canada (Ontario) mathematics curriculum, the target achievements of the course were separated according to learning areas and topics and were published with some useful explanations for teachers. The England mathematics curriculum appears to be a core curriculum that does not include much detail. Turkey and Singapore mathematics curriculum have been prepared separately and in detail for each grade level. The Canadian mathematics curriculum was prepared separately for each grade level and it was seen that it was prepared quite comprehensively in terms of learning areas, number of achievements and teacher explanations compared to the curriculum of the other three countries. According to the results obtained from the study, when the curriculum used by different countries are evaluated in terms of mathematical literacy, it has been suggested that learning objectives and in-class activities involving mathematical literacy should be included more in the curriculum of countries.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematik okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectPISAtr_TR
dc.subjectKarşılaştırmalı çalışmalartr_TR
dc.subjectOrtaokul matematik öğretim programıtr_TR
dc.subjectEğitim sistemleritr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretim Programlarının Matematik Okuryazarlığı Açısından Karşılaştırılması: Singapur, İngiltere, Kanada, Türkiye Örneğitr_TR
dc.title.alternativeComparison of Middle School Mathematics Curriculums in Terms of Mathematical Literacy: The Case of Singapore, England, Canada, Turkeytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, PISA ve TIMSS gibi uluslararası sınavlarda başarılı olan Singapur, İngiltere ve Kanada ülkeleri ile Türkiye ortaokul matematik dersi öğretim programları benzerlik ve farklılıklarını matematiksel okuryazarlık çerçevesinde ortaya çıkarmak amacıyla incelenmiştir. Karşılaştırmalı çalışmaların amacı ülkelerin; kendi eğitim politikalarına yön vermeleri için diğer ülkelerdeki öğretim programlarını sınıf içi uygulamalarda karşılaştırma ve sonuçlar çerçevesinde kendilerine uygulanabilir birtakım sonuçlar çıkartabilmektir. Bu çalışmada karşılaştırma yapılan ülkeler bulundukları kıtalarda PISA sonuçlarına göre yüksek puan alan ülkelerdir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan doküman inceleme yöntemi benimsenmiştir. Ortaokul matematik dersi öğretim programları için kazanımlar ve programların genel yapısı, vizyonları hedefleri üzerinden incelemeler yapılmıştır. Ülkelerin öğretim programları PISA matematik okuryazarlığı değerlendirme çerçevesinin genel içerik alanları, matematiksel içerik alanları matematiksel süreçler ve matematiksel yetenekler bağlamında ele alınmıştır. Öğretim programlarını belli özellikler doğrultusunda sınıflandırabilmek için içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Türkiye, Singapur, İngiltere, Kanada(Ontario) matematik dersi öğretim programlarında dersin hedef kazanımları, öğrenme alanları ve konulara göre ayrılmış olarak öğretmenlere faydalı birtakım açıklamalarla birlikte yayınlanmıştır. İngiltere matematik dersi öğretim programı fazla ayrıntıya yer vermeyen çekirdek bir program olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye ve Singapur matematik dersi öğretim programları her sınıf düzeyi için ayrı ve ayrıntılı olarak hazırlanmıştır. Ontario matematik dersi öğretim programı ise her sınıf düzeyi için ayrı hazırlanmış ve diğer üç ülkenin programına göre öğrenme alanları, kazanım sayıları, öğretmen açıklamaları bakımından oldukça kapsamlı olarak hazırlandığı görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, farklı ülkelerin kullandıkları öğretim programları matematik okuryazarlığı bakımından değerlendirildiğinde matematik okuryazarlığı içerikli öğrenme hedeflerinin ve ders içi etkinliklerin ülkelerin öğretim programlarında daha fazla yer alması gerektiği önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T12:07:13Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record