Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı Uzun, Meltem
dc.contributor.authorErtaş, Selen
dc.date.accessioned2023-07-31T11:12:20Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33815
dc.description.abstractIn this study, the levels of secondary school pre-service mathematics teachers’ geometric proofs are investigated according to the SOLO taxonomy. This qualitative study is designed as a case study. The participants of the study are 7 pre-service teachers who are attending the mathematics teaching department of a state university in Ankara. Pre-service teachers are studying their 2nd year and have completed the Euclidean Geometry course with different degrees. Data were collected through geometric proof form and individual interviews. First, geometric proof form which is prepared by the researcher was applied to the participants and then individual interviews were conducted and these interviews were audio recorded. Descriptive analysis was used in the analysis of the data and the answers of the pre-service teachers were investigated according to SOLO taxonomy. In order to ensure the coding reliability of the data, the consistency of the coding made by two different experts was checked. As a result of the research, the proofs of pre-service teachers who can establish more relationships between the information through the proving process and justify their arguments were evaluated at a higher level of SOLO taxonomy. It was observed that pre-service teachers whose answers were evaluated at lower levels of SOLO taxonomy could not provide data supporting their writing, could not prove correctly, had a lack of knowledge about the subject, and proved the theorems for special cases. Pre-service teachers’ answers for different theorems were at different levels of SOLO taxonomy. Therefore, the mean of SOLO scores were determined and compared with Van Hiele thinking levels. It was observed that, the mean of SOLO levels of pre-service teachers who had the same Van Hiele geometric thinking level are different. Therefore, it was determined that Van Hiele geometric thinking levels and SOLO taxonomy levels were not parallel to each other.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKanıttr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectGeometrik kanıttr_TR
dc.subjectOrtaöğretim matematik öğretmeni adayıtr_TR
dc.subjectSOLO taksonomisitr_TR
dc.titleOrtaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Kanıtlarının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının oluşturdukları geometrik kanıtların düzeyleri SOLO taksonomisine göre incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara’daki bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği bölümüne devam etmekte olan 7 öğretmen adayıdır. Öğretmen adayları, 2. sınıfta öğrenim görmektedir ve lisans programlarında yer alan Öklid Geometrisi dersini farklı başarı düzeylerinde tamamlamışlardır. Araştırmanın verileri, geometrik kanıt formu ve bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan geometrik kanıt formu katılımcılara yazılı olarak uygulandıktan sonra bireysel görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin ses kaydı alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış ve öğretmen adaylarının yanıtları SOLO taksonomisine göre incelenmiştir. Nitel verilerin analizinde güvenirliğin sağlanması için iki farklı uzman tarafından yapılan incelemeler arasında tutarlılığa bakılmıştır. Araştırma sonucunda kanıtlama sürecinde verilen bilgiler arasında daha fazla ilişki kuran, argümanlarını gerekçelendirebilen kişilerin oluşturdukları kanıtlar SOLO taksonomisine göre daha yüksek seviyede çıkmıştır. SOLO taksonomisine göre alt düzeyde yer alan yanıtlar veren öğretmen adaylarının, yazdıklarını destekleyici nitelikte veri sunamadıkları, doğru biçimde kanıtlayamadıkları, konuyla ilgili bilgi eksikliklerinin olduğu, özel durumlar için kanıt oluşturdukları görülmüştür. Her öğretmen adayının farklı teoremler için yanıtları, farklı SOLO taksonomisi düzeyinde çıkmıştır bu nedenle SOLO ortalama puanları alınarak Van Hiele düşünme düzeyleri ile karşılaştırılmıştır. Aynı Van Hiele geometrik düşünme düzeyine sahip olan öğretmen adaylarının SOLO ortalama düzeylerinin farklı olduğu görülmüştür. Dolayısıyla Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile SOLO taksonomisi düzeylerinin birbiri ile paralel olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:12:20Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster