Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBatı, Kaan
dc.contributor.authorGüner, Elif Gamze
dc.date.accessioned2023-07-31T11:06:39Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-04-24
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33809
dc.description.abstractAll over the world, people belonging to different cultures have to live together in harmony for different reasons. Therefore, multiculturalism should be a factor that covers the whole of education rather than being a part of it. Multicultural education has become more important today and the need to determine teachers' awareness and perceptions of multiculturalism has increased. This study aims to examine the perceptions and competencies of science teachers working in secondary schools about multicultural education. The research was designed in accordance with the explanatory design of the mixed method and quantitative data were collected with the Multicultural Competence Perceptions and Multicultural Education Perception Scale to determine the perceptions and competencies of science teachers towards multicultural education and to examine the relationship between their perceptions and competencies. In line with the quantitative data collected, interview questions were applied to the teachers. After the application of the scales for quantitative data, qualitative data were collected by interviewing the teachers and more detailed information was obtained. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics were applied and the Pearson correlation coefficient was calculated and interpreted. Qualitative data were analyzed by content analysis method. It is predicted that the findings obtained from the research will shed light on the development of policies for multicultural science education. The ages, genders, ethnic origins, educational backgrounds, years of professional experience, the type of school, the region, and the cities where the teachers worked differed. Most of the science teachers have multicultural education perceptions and competencies. Differences were found in variables such as age range and experience. Science teachers, who are older in age and experience, have higher multicultural education perception and competence than other teachers. According to the results of the interviews with science teachers and they have knowledge and competence in multicultural education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇokkültürlülüktr_TR
dc.subjectÇokkültürlü eğitimtr_TR
dc.subjectÇokkültürlü fen eğitimitr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Algı ve Yeterliliklerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTüm dünyada farklı kültürlere mensup kişiler farklı gerekçelerle bir arada uyum içinde yaşamak durumundadır. Bu nedenle çokkültürlülük, eğitimin bir parçası olmaktan ziyade bütününü kapsayan bir faktör olmalıdır. Çokkültürlü eğitim günümüzde daha da önem kazanmış ve öğretmenlerin çokkültürlülüğe ilişkin farkındalık ve algılarının belirlenmesine yönelik ihtiyaç artmıştır. Bu araştırmanın amacı çokkültürlü eğitim hakkında ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin algı ve yeterliliklerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma karma yöntemin açıklayıcı desenine uygun olarak tasarlanmıştır ve fen bilimleri öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik algı ve yeterliliklerinin belirlenmesi ve algı ve yeterliliklerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi için Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği ve Çokkültürlü Eğitim Algısı Ölçeği ile nicel veriler toplanmıştır. Toplanan nicel veriler doğrultusunda öğretmenlere görüşme soruları uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi ulaşılabilir örnekleme yöntemidir. Nicel veriler için ölçeklerin uygulanmasından sonra öğretmenler ile görüşmeler yapılarak nitel veriler toplanmış ve daha detaylı bilgiler edinilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler uygulanmış ve Pearson korelasyon katsayısı hesaplanarak yorumlanmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguların çokkültürlü fen eğitimine yönelik politikaların geliştirilmesine ışık tutacağı öngörülmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yaşları, cinsiyetleri, etnik kökenleri, eğitim durumları, mesleki deneyim yılları, çalışılan okul türü ile bulunduğu bölge ve çalışılan şehirler farklılık göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin büyük bir kısmı çokkültürlü eğitim algı ve yeterliliğine sahiptir. Yaş aralığı, deneyim gibi değişkenlerde farklılıklar tespit edilmiştir. Yaş ve deneyim olarak daha büyük olan fen bilimleri öğretmenleri diğer öğretmenlere göre daha yüksek çokkültürlü eğitim algı ve yeterliliğine sahiptir. Fen bilimleri öğretmenleri ile yapılan görüşme sonuçlarına göre çokkültürlü eğitim ile ilgili bilgi ve yeterliliğe sahip oldukları tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:06:39Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster