Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Bahadır
dc.contributor.authorPoyraz, Fatma Nur
dc.date.accessioned2023-07-31T10:47:54Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-23
dc.identifier.citationPoyraz, F. N. (2023). Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Matematiksel Problem Çözme Süreciyle İncelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33803
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the computational thinking skills of secondary school students with the help of the problem-solving process. In order to achieve this aim, a measurement tool has been developed to examine computational thinking skills. Action research, one of the qualitative research methods, was used in the study. The participants of the research are 7th grade students studying at a public school in Istanbul. Easily accessible sampling method was used to determine the participants. During the research process, a four-week application was made and students were asked to solve one mathematical modeling problem each week throughout the application. At the end of the application, semi-structured interview questions were asked by interviewing the students. The data of the research were collected through mathematical modeling problems, semi-structured interview questions and observation notes. Content analysis method was used in the analysis of the data. As a result of the research, the problem-solving processes of the students were examined and the similarity with the dimensions of computational thinking skills was revealed. Taking advantage of this similarity, a measurement tool was prepared that enables the evaluation of computational thinking skills through the problem-solving process. Depending on the results of the study, suggestions were made to researchers interested in the evaluation of computational thinking.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi işlemsel düşünmetr_TR
dc.subjectProblem çözmetr_TR
dc.subjectMatematiksel modelleme problemitr_TR
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Matematiksel Problem Çözme Süreciyle İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin problem çözme süreci aracılığıyla bilgi işlemsel düşünme becerilerini incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için bilgi işlemsel düşünme becerisini incelemeyi sağlayan bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ilindeki bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, dört haftalık bir uygulama yapılmış ve uygulama boyunca öğrencilere her hafta bir tane matematiksel modelleme problemi verilerek çözmeleri istenmiştir. Uygulama sonunda öğrencilerle görüşme yapılarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları sorulmuştur. Araştırmanın verileri matematiksel modelleme problemleri, yarı yapılandırılmış görüşme soruları ve gözlem notları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin problem çözme süreçleri incelenerek bilgi işlemsel düşünme becerisinin boyutlarıyla olan benzerliği ortaya konulmuştur. Bu benzerlikten yararlanarak problem çözme süreciyle bilgi işlemsel düşünme becerisinin değerlendirilmesini sağlayan ölçme aracı hazırlanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak bilgi işlemsel düşünmenin değerlendirilmesiyle ilgilenen araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T10:47:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster