dc.contributor.advisor | Kayhan Altay, Mesture | |
dc.contributor.author | Bayram, Lütfiye İrem | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T08:39:44Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.date.submitted | 2023-06-14 | |
dc.identifier.citation | Bayram, L. İ. (2023). Beşinci sınıf öğrencilerinin sayı büyüklüklerini anlamlandırmalarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33785 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate 5th grade students studying in Isparta to make sense of number size in natural numbers, fractions, decimal notions and percentages. The sample of the research consists of 400 fifth grade students studying in three public schools in the 2021-2022 academic year. Since it was aimed to determine the meaning of the number sizes of the students, the descriptive research model was used. The researcher developed a data collection tool consisting of ten questions about natural numbers, fractions, decimal notation and percentages. Data analysis was carried out in two stages. In the first stage, correct answers were coded as 1 and incorrect answers as 0. In the second stage, number sense-based answers were coded as 1 and rule-based answers were coded as 2, and the data were analyzed. As a result of the data obtained, it was determined that the fifth-grade students' understanding of number sizes was low in natural numbers, fractions, decimal notation and percentages. In addition, it was determined that students performed poorly in questions involving ordering in numbers and showing on the number line. It has been concluded that the performance of making sense of number size is highest in the field of learning natural numbers and the lowest is in decimal notation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sayı büyüklüğü | tr_TR |
dc.subject | Sayıların anlamlandırılması | tr_TR |
dc.subject | Sayı duyusu | tr_TR |
dc.subject | Doğal sayılar | tr_TR |
dc.subject | Kesirler | tr_TR |
dc.subject | Ondalık gösterim | tr_TR |
dc.subject | Yüzdeler | tr_TR |
dc.subject | Beşinci sınıf | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sayı Büyüklüklerini Anlamlandırmalarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of Fifth Grade Students’ Making Sense of Number Sıze | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada Isparta ilinde öğrenim gören ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılar, kesirler, ondalık gösterim ve yüzdeler konusunda sayı duyusu bileşenlerinden biri olan sayı büyüklüklerini anlamlandırmalarının incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında üç devlet okulunda öğrenim gören 400 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin sayı büyüklüklerini anlamlandırmalarını belirlenmesi amaçlandığı için betimsel araştırma modelinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından doğal sayılar, kesirler, ondalık gösterim ve yüzdeler konusundaki sayı büyüklüklerinin anlamlandırılmasını içeren on sorudan oluşan veri toplama aracı geliştirilmiştir. Veri analizi iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada doğru cevaplar 1, yanlış ve boş bırakılan cevaplar 0 olarak kodlanmıştır. İkinci aşamada sayı duyusu temelli cevaplar 1, kural temelli cevaplar 2 olarak kodlanarak veriler analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin sonucunda beşinci sınıf öğrencilerinin sayı büyüklüklerini anlamlandırmalarının doğal sayılar, kesirler, ondalık gösterim ve yüzdelerde düşük olduğu saptanmıştır. Buna ek olarak öğrencilerin sayıları sıralama ve sayı doğrusunda gösterme sorularında düşük performans gösterdiği belirlenmiştir. Sayı büyüklüğünü anlamlandırma performansının en yüksek doğal sayılar öğrenme alanında, en düşük ise ondalık gösterimde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T08:39:44Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |