dc.contributor.advisor | Atav, Esin | |
dc.contributor.author | Aktaş, Ersen | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T08:18:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-12 | |
dc.identifier.citation | Ersen AKTAŞ | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33776 | |
dc.description.abstract | The study aimed to develop a 3D animation on photosynthesis, assess its impact on 12thgrade students' academic achievements, and gauge student opinions on its usage. The
animation was created as an educational tool in 3D using Autodesk Maya 2023 and Adobe
After Effects 2022 software. Convenient sampling, a non-probability sampling method, was
employed. The study group comprised 108 12th-grade students studying in Kayseri
province during the 2022-2023 academic year. The research design followed a pre-test
post-test control group experimental design, with 54 students in the experimental group and
54 in the control group. The experimental group received instruction using the animationsupported teaching method, while the control group followed the regular Biology curriculum.
Academic achievements were assessed using a photosynthesis-specific achievement test
administered as a pre-test and post-test for both groups. Additionally, the experimental
group answered open-ended questions about the 3D photosynthesis animation. Data
analysis utilized the "Statistical functions (scipy.stats)" module in Python 3.10. Statistical
tests included Kolmogorov-Smirnov goodness-of-fit, Cohen's d effect size, Shapiro-Wilk
normality, and Non-Parametric Mann Whitney-U tests. The results revealed significantly
higher academic success in the experimental group compared to the control group,
suggesting a positive impact of the developed animation on student achievement in
photosynthesis. Students expressed favorable views on the use of animations in lessons.
Based on these findings, further research investigating the impact of animation on student
achievement is recommended. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fotosentez | tr_TR |
dc.subject | Üç boyutlu (3B) animasyon | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Materyal geliştirme | tr_TR |
dc.subject | Python veri analizi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Fotosentez Konusunda Animasyon Geliştirilmesi ve Animasyon Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, fotosentez konusunda 3 boyutlu animasyon geliştirmek, geliştirilen bu
animasyonun 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisini incelemek ve
animasyon kullanımı hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Animasyon,
Autodesk Maya 2023 ve Adobe After Effects 2022 programları kullanılarak, 3 boyutlu eğitsel
bir materyal olarak geliştirilmiştir. Örnekleme yöntemi olarak seçkisiz olmayan örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2022-2023
eğitim öğretim yılı, Kayseri ilinde öğrenim gören 108 12. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırma deseni olarak ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney
grubunda 54 kontrol grubunda 54 öğrenci yer almıştır. Deney grubunda animasyon destekli
öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise Biyoloji Öğretim Programında yer alan şekliyle
dersler işlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin akademik başarıları, fotosentez konusunda
geliştirilen başarı testi ile ölçülmüştür. Bu test kontrol ve deney gruplarında ön test ve son
test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin üç boyutlu fotosentez
animasyonuna ilişkin düşüncelerini belirlemek amacıyla “3B Fotosentez Animasyonuna
Yönelik Açık Uçlu Sorular” bu gruba uygulanmıştır. Verilerin analizi için "Python 3.10"
programlama dilindeki "Statistical functions (scipy.stats)" fonksiyonundan yararlanılmıştır.
Araştırma verilerinin analizi için Kolmogorov-Smirnov benzerlik testi, Cohen's d etki
büyüklüğü testi, Shapiro-Wilk normal dağılım testi ve Non-Parametrik Mann Whitney-U
anlamlılık testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, deney grubunun kontrol grubuna göre,
istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek bir başarı gösterdiğini ortaya
koymaktadır. Bu nedenle, geliştirilen animasyonun fotosentez konusunda öğrenci başarısı
üzerinde olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Derslerde animasyonların
kullanımına yönelik olarak olumlu görüşler ifade edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda,
animasyonun öğrenci başarısı üzerindeki etkisini araştıran başka çalışmaların yapılması
önerilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-08-01T08:18:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | animation | tr_TR |
dc.subtype | image, 3-D | tr_TR |