Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtav, Esin
dc.contributor.authorAktaş, Ersen
dc.date.accessioned2023-07-31T08:18:11Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-12
dc.identifier.citationErsen AKTAŞtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33776
dc.description.abstractThe study aimed to develop a 3D animation on photosynthesis, assess its impact on 12thgrade students' academic achievements, and gauge student opinions on its usage. The animation was created as an educational tool in 3D using Autodesk Maya 2023 and Adobe After Effects 2022 software. Convenient sampling, a non-probability sampling method, was employed. The study group comprised 108 12th-grade students studying in Kayseri province during the 2022-2023 academic year. The research design followed a pre-test post-test control group experimental design, with 54 students in the experimental group and 54 in the control group. The experimental group received instruction using the animationsupported teaching method, while the control group followed the regular Biology curriculum. Academic achievements were assessed using a photosynthesis-specific achievement test administered as a pre-test and post-test for both groups. Additionally, the experimental group answered open-ended questions about the 3D photosynthesis animation. Data analysis utilized the "Statistical functions (scipy.stats)" module in Python 3.10. Statistical tests included Kolmogorov-Smirnov goodness-of-fit, Cohen's d effect size, Shapiro-Wilk normality, and Non-Parametric Mann Whitney-U tests. The results revealed significantly higher academic success in the experimental group compared to the control group, suggesting a positive impact of the developed animation on student achievement in photosynthesis. Students expressed favorable views on the use of animations in lessons. Based on these findings, further research investigating the impact of animation on student achievement is recommended.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFotosenteztr_TR
dc.subjectÜç boyutlu (3B) animasyontr_TR
dc.subjectBiyoloji öğretimitr_TR
dc.subjectMateryal geliştirmetr_TR
dc.subjectPython veri analizitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleFotosentez Konusunda Animasyon Geliştirilmesi ve Animasyon Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, fotosentez konusunda 3 boyutlu animasyon geliştirmek, geliştirilen bu animasyonun 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisini incelemek ve animasyon kullanımı hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Animasyon, Autodesk Maya 2023 ve Adobe After Effects 2022 programları kullanılarak, 3 boyutlu eğitsel bir materyal olarak geliştirilmiştir. Örnekleme yöntemi olarak seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı, Kayseri ilinde öğrenim gören 108 12. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 54 kontrol grubunda 54 öğrenci yer almıştır. Deney grubunda animasyon destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise Biyoloji Öğretim Programında yer alan şekliyle dersler işlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin akademik başarıları, fotosentez konusunda geliştirilen başarı testi ile ölçülmüştür. Bu test kontrol ve deney gruplarında ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin üç boyutlu fotosentez animasyonuna ilişkin düşüncelerini belirlemek amacıyla “3B Fotosentez Animasyonuna Yönelik Açık Uçlu Sorular” bu gruba uygulanmıştır. Verilerin analizi için "Python 3.10" programlama dilindeki "Statistical functions (scipy.stats)" fonksiyonundan yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi için Kolmogorov-Smirnov benzerlik testi, Cohen's d etki büyüklüğü testi, Shapiro-Wilk normal dağılım testi ve Non-Parametrik Mann Whitney-U anlamlılık testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, deney grubunun kontrol grubuna göre, istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek bir başarı gösterdiğini ortaya koymaktadır. Bu nedenle, geliştirilen animasyonun fotosentez konusunda öğrenci başarısı üzerinde olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Derslerde animasyonların kullanımına yönelik olarak olumlu görüşler ifade edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, animasyonun öğrenci başarısı üzerindeki etkisini araştıran başka çalışmaların yapılması önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2025-08-01T08:18:11Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeanimationtr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster