Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu, Cemil
dc.contributor.authorŞerbetci, Berkay
dc.date.accessioned2023-07-31T08:17:03Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-16
dc.identifier.citationAhi, B., Balci, S., & Alisinanoğlu, F. (2017). Exploring Turkish Preservice Teachers' Mental Models of The Environment: Are They Related to Gender and Academic Level. The Journal of Environmental Education, 48(3), 182-195. DOI: 10.1080/00958964.2016.1267102 Akdağ, A. S., & Güllü, G. (2022). Net Sıfır Hedefinde Karbon Yakalama, Kullanım ve Depolama Teknolojilerinin Yeri. Çevre, Şehir ve İklim Dergisi, 1(1), 62-79. Aksan, Z. (2011). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Algıları ve Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. Aksan, Z., & Çelikler, D. (2015). Küresel Isınma İle Mücadele Hakkında İlköğretim Öğretmen Adaylarının Algı ve Görüşleri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 48, 207-222. Aksoy, A. C. (2022). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Akyüz, E. (2021). İstanbul Ve Tokyo Büyükşehir Belediyeleri’nin Küresel Isınmaya Karşı Çevre Politikalarının Karşılaştırılması: İçerik Analizi Yöntemi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(1), 66-77. Akyüz, E. (2021, September). Turkey's Energy Policy In Combating Global Warming: A Content Analysis. In International Science, Culture and Academic Research Congress In Global World (pp. 71-83). Alıravcı, I. D. (2022). Küresel Isınmanın Enfeksiyon Hastalıklarına Etkisi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 16, 284-291. Altınbay, A., & Golagan, M. (2016). Küresel Isınma Sorununa Muhasebecilerin Bakışı: Karbon Muhasebesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 2106-2119 Altınbilek, G. (2022). Uzaktan İklim Okuryazarlığı Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgi, Tutum ve Davranışlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Antalya. Anandhakrishnaveni, A. R. & Anusuyadevi, S. (2021). A Study on Global Warming Awareness Among Student Teachers. Journal of Akce, 4(1), 1-4. Arslan, H. O., Cigdemoglu, C., & Moseley, C. (2012). A Three-Tier Diagnostic Test to Assess Pre-Service Teachers’ Misconceptions about Global Warming, Greenhouse Effect, Ozone Layer Depletion, and Acid Rain. International Journal of Science Education, 34(11), 1667-1686. https://doi.org/10.1080/09500693.2012.680618 Atış, A. G., & Ölçer, D. (2022, September). Küresel İklim Değişikliği Sürecinde Para Politikaları. In 5th International Congress on Economics, Finance and Energy (pp. 6-18). Almatı, Kazakistan. Aydın, N., & Kaya, D. G. (2022). Çevre Sorunları Ve Çözüm Arayışları. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 14(2), 197-215. Bakan, H. E. (2020). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumları (Doktora Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya. Batı, O. (2014). Küresel Isınma Konusunda Karbon Vergisi Etkisinin Değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 295-306. Bayram, C. (2014). Lise Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Görüş ve Tutumları (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya. Bhatt, H., Davawala, M., Joshi, T., Shah, M., & Unnarkat, A. (2023). Forecasting and mitigation of global environmental carbon dioxide emission using machine learning techniques. Cleaner Chemical Engineering, 5, 1-9. Bhattacharya, M., Churchill, S. A., & Paramati, S. R. (2017). The Dynamic Impact of Renewable Energy and Institutions on Economic Output and CO2 Emissions Across Regions. Renewable Energy, 111, 157-167. Biçer, B. K., & Vaizoğlu, S. A. (2015). Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Küresel Isınma/İklim Değişikliği Hakkındaki Bilgi ve Farkındalıklarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2(2), 30-43. Bilgi, K. (2021). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Hakkında Bilgi ve Tutum Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir. Bozdoğan, E. A. (2009). Küresel Isınma Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitü Dergisi, 2(1), 35-50. Ceğer, B., & Erten, S. (2018). Investigation of The Information, Attitude and Behaviors of The Conservatory Secondary School Students Around The Environment. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 182-192. Cengiz, F. B. (2022). Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Chang, C. H., & Pascua, L. (2015). ‘The Hole In The Sky Causes Global Warming’: A Case Study of Secondary School Students’ Climate Change Alternative Conceptions. Review of International Geographical Education Online, 5(3), 316- 331. Chen, F., Zhang, X., & Chen, Z. (2023). Behind Climate Change: Extreme Heat and Health Cost. Structural Change and Economic Dynamics, 64, 101-110. Cianconi, P., Betrò, S., & Janiri, L. (2020). The Impact of Climate Change on Mental Health: A Systematic Descriptive Review. Frontiers In Psychiatry, 11(74), 1-15. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2020.00074 Çakır, M., Cankaya, I., Garip, I., & Colak, I. (2022, June). Advantages of Using Renewable Energy Sources in Smart Grids. In 2022 10th International Conference on Smart Grid (icSmartGrid) (pp. 436-439). İstanbul, Türkiye. Çakır, M., İrez, S., & Doğan, Özgür K. (2010). Understandings of Current Environmental Issues: Turkish Case Study In Six Teacher Education Colleges. Educational Studies, 36(1), 21-33. https://doi.org/10.1080/03055690903148522 Dal, B., Öztürk, N., Alper, U., Sönmez, D., & Çökelez, A. (2015). An Analysis of the Teachers’ Climate Change Awareness. Athens Journal of Education, 2(2), 111-122. Dalbudak, T. (2013). Biyoloji Ve Fizik Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Karşı Bilgi, Tutum Ve Çevresel Davranışları (Yüksek Lisans Tezi) Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya. Demircan, M. (2022). Climate Change's Impact on Turkish Seas’ Temperature and Aquaculture. Journal of Environmental and Natural Studies, 4(2), 96-108. https://doi.org/10.53472/jenas.1096917 Divarcı, Ö. F., Kaya, H. (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Küresel Isınma Konusundaki Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 31-44. Durmuşoğlu, B. (2018). Renewable Energy and Carbon Emission Reduction: Analysis Of Turkey and Top Emitting Regions (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. Emli, Z., & Afacan, Ö. (2017). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Zihinsel Modelleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(14), 183-202 Ergin, A., Akbay, B., Özdemir, C., & Uzun, S. U. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin küresel ısınma ve sağlığa etkileri ile ilgili bilgi, tutum ve davranışları. Pamukkale Medical Journal, 10(2), 172-180. Eroğlu, B. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Erten, S. (2012). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarında Çevre Bilinci. Eğitim ve Bilim Dergisi, 166(37), 88-100. Erten, S. & Aydoğdu, C. (2011). Türkiyeli ve Azerbaycanlı Öğrencilerde, Ekosentrik, Antroposentrik ve Çevreye Karşı Antipatik Tutum Anlayışları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 158-169. Esa, N. (2010) Environmental Knowledge, Attitude and Practices of Student Teachers. International Research in Geographical and Environmental Education, 19(1), 39-50. Eze, E. (2020). Sociographic Analysis of Climate Change Awareness and Pro-Environmental Behaviour of Secondary School Teachers and Students in Nsukka Local Government Area of Enugu State, Nigeria. International Research in Geographical and Environmental Education, 29(1) 89-105. DOI: 10.1080/10382046.2019.1657683 Fonseca, L. M., Domingues, J. P., & Dima, A. M. (2020). Mapping The Sustainable Development Goals Relationships. Sustainability, 12(8), 1-15. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (8th ed.). McGraw-Hill. Gale, H. (2008). How Does Drama Work in Environmental Education. Earth & Environment, 3, 159-178. Goel, A., & Bhatt, R. (2012). Causes and Consequences of Global Warming. International Journal of Life Sciences Biotechnology and Pharma Research, 1(1), 27-31. Gülsoy, E. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Küresel Isınma ve İklim Değişikliği Üzerine Bilgi Düzeyi ve Algıları (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. Gülsoy, E., & Korkmaz, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyo-ekonomik özelliklerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği algıları üzerine etkileri. Türkiye Ormancılık Dergisi, 21(4), 428-437. Güven, E., & Aydoğdu, M. (2012). Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Davranış Düzeylerinin Belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 573-589. Harris, D. C. (2010). Charles David Keeling and The Story of Atmospheric CO2 Measurements. Analytical Chemistry, 82 (19), 7865-7870. He, E. X., Hong, T., Liu, L., & Tiefenbacher, J. (2011). A Comparative Study of Environmental Knowledge, Attitudes and Behaviors Among University Students in China. International Research in Geographical and Environmental Education, 20(2) 91-104. Herndon, J. M. (2017). Evidence of Variable Earth-heat Production, Global Non-anthropogenic Climate Change, and Geoengineered Global Warming and Polar Melting. Journal of Geography, Environment and Earth Science International, 10(1), 1-16. Herndon, J. M. (2018). Air Pollution, Not Greenhouse Gases: The Principal Cause of Global Warming. Journal of Geography, Environment and Earth Science International, 17(2), 1-8. Higde, E., Oztekin, C., & Sahin, E. (2017). Turkish Pre-Service Science Teachers' Awareness, Beliefs, Values, and Behaviours Pertinent to Climate Change. International Research in Geographical and Environmental Education, 26(3), 253-263. Houghton, J. (2004). Global Warming: The Complete Briefing (3rh ed.). Cambridge University Press. Hysa, E., Kruja, A., Rehman, N. U., & Laurenti, R. (2020). Circular Economy Innovation and Environmental Sustainability Impact on Economic Growth: An Integrated Model for Sustainable Development. Sustainability, 12(12), 1-16. IPCC (2007) Climate Change 2007: The Physical Science Basis. Contribution of Working Group I to the Fourth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Solomon, S., D. Qin, M. Manning, Z. Chen, M. Marquis, K.B. Averyt, M. Tignor and H.L. Miller (eds.)]. Cambridge University Press. IPCC (2014). Climate Change 2014: Synthesis Report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Fifth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Core Writing Team, R.K. Pachauri and L.A. Meyer (eds.)]. IPCC, Geneva, Switzerland, 151 pp. IPCC (2018) Summary for Policymakers. In: Global Warming of 1.5°C. An IPCC Special Report on the impacts of global warming of 1.5°C above pre-industrial levels and related global greenhouse gas emission pathways, in the context of strengthening the global response to the threat of climate change, sustainable development, and efforts to eradicate poverty [Masson-Delmotte, V., P. Zhai, H.-O. Pörtner, D. Roberts, J. Skea, P.R. Shukla, A. Pirani, W. Moufouma-Okia, C. Péan, R. Pidcock, S. Connors, J.B.R. Matthews, Y. Chen, X. Zhou, M.I. Gomis, E. Lonnoy, T. Maycock, M. Tignor, and T. Waterfield (eds.)]. Cambridge University Press, Cambridge, pp. 3-24. https://doi.org/10.1017/9781009157940.001 IPCC (2022). Summary for Policymakers [H.-O. Pörtner, D.C. Roberts, E.S. Poloczanska, K. Mintenbeck, M. Tignor, A. Alegría, M. Craig, S. Langsdorf, S. Löschke, V. Möller, A. Okem (eds.)]. In: Climate Change 2022: Impacts, Adaptation, and Vulnerability. Contribution of Working Group II to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [H.-O. Pörtner, D.C. Roberts, M. Tignor, E.S. Poloczanska, K. Mintenbeck, A. Alegría, M. Craig, S. Langsdorf, S. Löschke, V. Möller, A. Okem, B. Rama (eds.)]. Cambridge University Press. pp. 3-33, doi:10.1017/9781009325844.001. Işık, R. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Olduğu Çevre Bilinci ile Çevresel Etik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. Kanbak, A. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Davranışları: Farklı Değişkenler Açısından Kocaeli Üniversitesi Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 77-90. Karabal, H. (2019). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur. Karabulut, N. (2023). Öğretmenlerin Küresel İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Ulusal Eğitim Dergisi, 2(3), 265-294. Karaismailoğlu, E. S. (2018). Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Karakoçan, E. (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Eğitimine Yönelik Farkındalıkları (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar. Karaman, S., & Gökalp, Z. (2010). Küresel Isınma ve İklim Değişikliğinin Su Kaynakları Üzerine Etkileri. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(1), 59-66. Karataş, A. (2013). Çevre Bilincinin Geliştirilmesinde Çevre Eğitiminin Rolü ve Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Karpudewan, M., Roth, W. M., & Abdullah, M. N. S. B. (2015). Enhancing Primary School Students' Knowledge about Global Warming and Environmental Attitude Using Climate Change Activities. International Journal of Science Education, 37(1), 31-54. Kaya, G. (2021). Çanakkale’de Yaşayanların Çevre Bilgisi Çevresel Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. Kaya, B., Ateş, A., & Kılıç, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilişsel (Zihinsel) Yapıları ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 74, 29-40. Kazazoğlu, I. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Farkındalık Düzeylerinin Ve Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Khan, Z. A. (2017). Causes and Consequences of Greenhouse Effect & Its Catastrophic Problems for Earth. International Journal of Sustainability Management and Information Technologies, 3(4), 34-39. Kılınç, E. C., & Altıparmak, H. (2020). Çevre Vergilerinin CO2 Emisyonu Üzerindeki Etkisi Üzerine Bir Uygulama. ODÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 217-227. Kışoğlu, M., Yıldırım, T., Salman, M., & Sülün, A. (2016). İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 299-318 Kirikkaleli, D., & Adebayo, T. S. (2020). Do Renewable Energy Consumption and Financial Development Matter for Environmental Sustainability? New Global Evidence. Sustainable Development, 29(4), 583-594. Koca, E. (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Küresel Isınma Hakkındaki Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri. Koyuncu, M., & Akgün, H. (2018). Çiftlik Hayvanları ve Küresel İklim Değişikliği Arasındaki Etkileşim. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 32(1), 151-164. Köklükaya, A. N., & Yıldırım, E. G. (2016). Öğretmen Adaylarının Ozon Tabakasındaki İncelme ve Asit Yağmurlarına Yönelik Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 154-168. Kumar, A., Singh, P., Raizada, P., & Hussain, C. M. (2022). Impact of COVID-19 on Greenhouse Gases emissions: A Critical Review. Science of the Total Environment, 806, 1-10. Kurnaz, L. (2022). Son Buzul Erimeden İklim Değişikliği Hakkında Merak Ettiğiniz Her Şey (3. Baskı). Doğan Kitap. Lafortune, G., Fuller, G., Bermont Diaz, L., Kloke-Lesch, A., Koundouri, P., & Riccaboni, A. (2022). Achieving the SDGs: Europe’s Compass in a Multipolar World. Europe Sustainable Development Report 2022. SDSN and SDSN Europe. Lamb, W. F., Wiedmann, T., Pongratz, J., Andrew, R., Crippa, M., Olivier, J. G., Wiedenhofer, D., Mattioli, G., Khourdajie, A. A., House, J., Pachauri, S., Figueroa, M., Saheb, Y., Slade, Y., Hubacek, K., Sun, L., Ribeiro, S. K., Khennas, S., Can, S. R., …& Minx, J. (2021). A Review of Trends and Drivers of Greenhouse Gas Emissions by Sector from 1990 to 2018. Environment Research Letters, 16(7), 1-31. Maradin, D. (2021). Advantages and disadvantages of Renewable Energy Sources Utilization. International Journal of Energy Economics and Policy, 11(3), 176-183. McCuin, J. L., Hayhoe, K., & Hayhoe, D. (2014). Comparing The Effects of Traditional vs. Misconceptions-Based Instruction on Student Understanding of The Greenhouse Effect. Journal of Geoscience Education, 62(3), 445-459. https://doi.org/10.5408/13-068.1 MEB. (2018). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. MEB Yayınları. Miser, R. (2010). Çevre Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları Derneği. Nurkhon, A. (2023). What Impact Has Climate Change Had on Coral Reef? Involta Scientific Journal, 2(1), 79-80. Nwona, H. A. (2013). Climate Change: Causes, Effects and The Need for Science Education for Sustainable Development. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4(8), 35-41. Nyarko, S. C., & Petcovic, H. L. (2021). Ghanaian Preservice Science Teachers’ Knowledge of Ozone Depletion and Climate Change, and Sources of Their Knowledge. International Journal of Science Education, 43(10), 1554-1575. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1922779 Owens, J. G. (2016, June 19-22). Greenhouse Gas Emission Reductions Through Use of A Sustainable Alternative to SF6. In Electrical Insulation Conference (pp.535). Montréal, Canada Önder, H. (2018). Sürdürülebilir Kalkınma Anlayışında Yeni Bir Kavram: Döngüsel Ekonomi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 196-204. Özata, A., & Yıldız, N. B. (2021, Ekim 27-29). Döngüsel Ekonomi Ve Çevresel Ürün Beyanı Belgesi (EPD). In 1st International Architectural Sciences and Application Symposium. (pp. 1256-1271). Isparta, Türkiye. Özdemir, M. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Doğayla İlişkileri, Çevreye Yönelik Tutumları ve Sorumlu Davranışları Üzerine Bir Çalışma (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Öztürk, E. & Erten, S. (2020). Uluslararası Bir Çevre Eğitimi Programı Olan Yeşil Kutu Projesinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Tutumu, Çevre Bilgisi Ve Çevre Dostu Davranışlarına Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 5(2), 145-166. Öztürk, İ., & Şeker, M. (2021). Marmara Deniz Ekolojisi; Deniz Salyası Oluşumu, Etkileşimleri ve Çözüm Önerileri. Türkiye Bilimler Akademisi. Roth, C.E. (1992). Environmental Literacy: Its Roots, Evolution and Directions In The 1990s. ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education. Rume, T., & Islam, S. D. U. (2020). Environmental Effects of COVID-19 Pandemic and Potential Strategies of Sustainability. Heliyon, 6(9), 1-8. Saini, J., & Bhatt, R. (2020). Global Warming - Causes, Impacts and Mitigation Strategies in Agriculture. Current Journal of Applied Science and Technology, 39(7), 93-107. Saklani, N., & Khurana, A. (2019). Global Warming: Effect on Living Organisms, Causes and Its Solutions. International Journal of Engineering and Management Research, 9(5), 24-26. Sargın, S. A., Baltacı, F., Katipoğlu, M., Erdik, C., Arbatlı, M. S., Karaardıç, H., Yumuşak, A., & Büyükcengiz, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Çevreye Karşı Bilgi, Davranış ve Tutum Düzeylerinin Araştırılması. Education Sciences, 11(1), 1-22. Sarısülük, B. (2018). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre Bilinci Ve Çevreye Yönelik Davranışlarının Değerlendirilmesi (Çanakkale Örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. Saribas, D., Kucuk, Z. D., & Ertepinar, H. (2017). Implementation of An Environmental Education Course to İmprove Pre-Service Elementary Teachers’ Environmental Literacy and Self-Efficacy Beliefs. International Research in Geographical and Environmental Education, 26(4), 311–326. Sattar, Q., Maqbool, M. E., Ehsan, R., & Akhtar, S. (2021). Review on Climate Change and Its Effect on Wildlife and Ecosystem. Open Journal of Environmental Biology, 6(1), 8-14. DOI: 10.17352/ojeb.000021 Saylan, A. (2014). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları; İklim Değişikliği, Nükleer Enerji ve Organ Bağışı ve Nakli Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ile Bilgi Kaynaklarına Olan Güvenleri Arasındaki İlişkiler (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Seow, T., & Ho, L. (2016). Singapore Teachers’ Beliefs about The Purpose of Climate Change Education and Student Readiness to Handle Controversy. International Research In Geographical and Environmental Education, 25(4), 358-371. http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2016.1207993 Shepardson, D. P.,Niyogi, D. , Roychoudhury, A., & Hirsch, A. (2012) Conceptualizing Climate Change In The Context of A Climate System: Implications for Climate and Environmental Education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352. DOI: 10.1080/13504622.2011.622839 Singh, A. S. (2020). Climate Change Education: Knowing, Doing and Being. International Research in Geographical and Environmental Education, 29(4), 362-365. DOI: 10.1080/10382046.2019.1703318 Sivaramanan, S. (2015). Global Warming and Climate Change, Causes, Impacts and Mitigation. Central Environmental Authority, 2(4), 1-26. Soltekin, O., Altındişli, A., & İşçi, B. (2021). İklim Değişikliğinin Türkiye’de Bağcılık Üzerine Etkileri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 58(3), 457-467. https://doi.org/10.20289/zfdergi.882893 Sousa, S., Correia, E., Leite J., & Viseu, C. (2021). Environmental Knowledge, Attitudes and Behavior of Higher Education Students: A Case Study In Portugal. International Research in Geographical and Environmental Education, 30(4), 348-365. DOI: 10.1080/10382046.2020.1838122 Şahin, E., Alper, U., & Öztekin, C. (2021). Modelling Pre-Service Science Teachers’ Pro-Environmental Behaviours in Relation to Psychological and Cognitive Variables. Environmental Education Research, 27(1), 1-21. Şahin, H. G. & Doğu, S. (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. İlköğretim Online, 17(3), 1402-1416. Şahin, I. F. O., & Çiftçi, T. E. (2021). İklim Değişikliği ile Mücadelede Türkiye için Karbon Vergisi Önerisi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(2), 254-269. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Pearson. Tatlıoğlu, E. (2019). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından Analizi: Bir Vaka Çalışması (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Terzi, B. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Arkası Yarın Tekniği ile Küresel Isınmaya İlişkin Bakış Açılarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde. The Keeling Curve (t.y.). CO2 measurements at Mauna Loa. Scripps Institution of Oceanography, UC San Diego. https://keelingcurve.ucsd.edu. Tokmak, A. (2022). Çevre Okuryazarlığı ve Sosyal Bilgiler Dersinde Çevre Eğitimi. Benli, A. & Çetinkaya, E. (Ed.), Sosyal Bilimlerde Yeni Araştırmalar-7 (ss. 21-32) içinde. Berikan Yayınevi. Tolppanen, S., & Aksela, M. (2018). Identifying and Addressing Students' Questions on Climate Change. The Journal of Environmental Education, 49(5), 375-389. Tuncer, G., Tekkaya, C., Sungur, S., Çakıroğlu, J., Ertepinar, H., & Kaplowitz, M., (2009). Assessing Pre-Service Teachers' Environmental Literacy In Turkey As a Mean to Develop Teacher Education Programs. Internatıonal Journal Of Educatıonal Development, 29(4), 426-436. Turan, E. Z. (2019). Teacher Canditates’ Environmental Awareness and Environmental Sensitivity. International Journal of Higher Education, 8(4), 202-207. TÜİK (2023, Mart 29). Sera Gazı Emisyon İstatistikleri, 1990-2021. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sera-Gazi-Emisyon-Istatistikleri-1990-2021-49672 Türkeş, M. (2016). Genel Klimatoloji: Atmosfer, Hava ve İklimin Temelleri. Kriter Yayınları. Ulutaş, K. (2013). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Küresel Isınma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya. Umurhan, B. (2022). Öğretmen Adaylarının Küresel İklim Değişikliğine İlişkin Bilgi, Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Antalya. Ural, E., Ercan, O., & Bilen, K. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Karbon Döngüsü ve Küresel Isınma ile İlgili Kavram Yanılgıları. Bilimsel Eğitim Araştırmaları, 1(1), 1-17. Uzun, B. S. & Şenler, B. (2020). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Bilgi, Davranış ve Tutumlarının Belirlenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(3), 413-429. Ünal, Ş. (2010). Ortaöğretim Seviyesindeki 10.Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilinci Düzeylerinin Belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Varlıoğlu, G. S. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Doğa Vizyonlarının Analizi (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Vicente-Molina, M. A., Fernández-Sáinz, A., & Izagirre-Olaizola, J. (2013). Environmental knowledge and other variables affecting pro-environmental behaviour: comparison of university students from emerging and advanced countries. Journal of Cleaner Production, 61, 130-138. Walker, G., & King, D. (2010). Dünyamız Isınıyor! Küresel Isınmayla Nasıl Başa Çıkabiliriz? Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Wallece-Wells, D. (2020). Yaşanmaz Bir Dünya Isınma Sonrasında Hayat. Domingo WHO (‎2014)‎. Quantitative Risk Assessment of The Effects of Climate Change on Selected Causes of Death, 2030s and 2050s. World Health Organization. Yalçın, F. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Isınma Ve Sera Etkisi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin ve Yanlış Kavramalarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Yaşar, İ., Şahin, K., & Kasap, İ. (2021). Küresel Isınma ve İklim Değişikliğinin Böcekler Üzerindeki Olası Etkileri. Lapseki Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Araştırmalar Dergisi, 2(4), 67-75. Yılmaz, V., Yasemin, C., & Hülya, Ş. (2018). Küresel Isınma ve Küresel İklim Değişikliğine İlişkin Bilginin Kaygı ile Farkındalık Üzerine Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Model Önerisi. Researcher: Social Science Studies, 6(1), 434-450. YÖK (t.y). Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Fen_Bilgisi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf YÖK (t.y). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf Yönten V. (2022, Mayıs 20-21). Sürdürülebilir Kalkınma: İklim Değişikliği ve Etkileri. Mimarlık, İnşaat Ve Çevre Zirvesi (ss.12). Van, Türkiye. Yumuşak, A., Sargın, S. A., & Kelani, R. R. (2016). Science and Mathematics Teacher Candidates’ Environmental Knowledge, Awareness, Behavior and Attitudes. International Journal of Environmental & Science Education, 11(6), 1337-1346tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33775
dc.descriptionTEMAtr_TR
dc.description.abstractGlobal warming is a significant problem in the present-day. As a way of preventing this problem, teachers and teacher candidates, who will educate future generations, have to be aware of global warming. Therefore, global warming awareness levels of the teacher candidates were examined in this study. Survey method from qualitative research were used in this study. The accessible population of the research was determined as teacher candidates in science and classroom teaching departments studying in Ankara. The sample of the research from the accessible population was selected as science and classroom teacher candidates studying at all grade levels at Hacettepe and Gazi Universities in the 2022-2023 academic year with the easily accessible sampling method. Global warming knowledge level, attitude and behavior scales were applied to 813 teacher candidates participating in the research. The data obtained from the scales was analyzed with the SPSS 22 program. Linear regression analysis, one-way Anova, Pearson correlation and independent t-test analysis methods were used. As a result of the research, it was determined that the knowledge levels of the teacher candidates were sufficient, they had positive attitudes, but their behaviors were not sufficient. In addition, it was found that there were significant and positive relationships between knowledge level and attitude, knowledge level and behavior, and attitude and behavior. It has been determined that the level of knowledge, attitude and behavior affect awareness. It was found that the class level difference did not affect knowledge level and attitude, but it did affect behavior and awareness. It was concluded that there was no significant difference between science teaching and classroom teaching knowledge, attitude, behavior and awareness levels.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKüresel ısınmatr_TR
dc.subjectBilinçtr_TR
dc.subjectBilgi düzeyitr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectDavranıştr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectÇevre eğitimitr_TR
dc.titleÖğretmen Adaylarının Küresel Isınmaya Yönelik Bilinçleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKüresel ısınma günümüzün önemli bir sorunudur. Bu sorunun önlenebilmesinin bir yolu gelecek nesilleri yetiştirecek öğretmen ve öğretmen adaylarının küresel ısınma konusunda bilinçli olmalarıdır. Bundan dolayı bu araştırmada öğretmen adaylarının küresel ısınma bilinç düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma nicel araştırmalardan tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evreni Ankara’da öğrenim görmekte olan fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümlerindeki öğretmen adayları olarak belirlenmiştir. Ulaşılabilir evrenden araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile 2022-2023 öğretim yılında Hacettepe ve Gazi Üniversitelerinde tüm sınıf düzeylerinde öğrenim görmekte olan fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adayları olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan 813 öğretmen adaylarına küresel ısınma bilgi düzeyi, tutum ve davranış ölçekleri uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Lineer regresyon analizi, tek yönlü Anova, Pearson korelasyon ve bağımsız t testi analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının bilgi düzeylerinin yeterli olduğu, olumlu tutumlara sahip oldukları fakat davranışlarının yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca bilgi düzeyi ile tutum, bilgi düzeyi ile davranış ve tutum ile davranış arasında anlamlı ve olumlu ilişkilerin olduğu bulunmuştur. Bilgi düzeyinin, tutumun ve davranışın bilinci etkilediği tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi farklılığının bilgi düzeyini ve tutumu etkilemediği fakat davranışı ve bilinci etkilediği bulunmuştur. Fen bilgisi öğretmenliği ile sınıf öğretmenliği bilgi düzeyi, tutum, davranış ve bilinç düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T08:17:03Z
dc.fundingDiğertr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster