Konu "Matematik eğitimi" için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Lise Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Sürecinde Üst Bilişsel Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Considering the reflections of the developments in science and technology upon education, there is a need for individuals who are productive and who can, construct information, think critically, produce alternatives in ... -
Matematik Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme Ve Bilgi İşlemsel Düşünme İle Zenginleştirilmiş Bir Öğretim Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In today's education system, where the problems encountered in daily life are at the forefront, there are skills and standards that students need to gain to find solutions to these problems. ISTE has determined seven ... -
Matematik Öğretmen Adaylarının İki Katlı İntegrale Yönelik Kavram İmajları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to investigate the concept images of the prospective mathematics teachers for the double integral. The basic qualitative research pattern was used in this study. The participants consisted of ... -
Matematik Öğretmeni Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları İçeren Ders Planı Hazırlama Deneyimleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This research aimed to evaluate the lesson plans incorporating augmented reality applications and examine the opinions of prospective secondary school mathematics teachers regarding the use of augmented reality applications. ... -
Matematik Terimlerinin Semantik Ve Sentaks Açıdan İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Language, a communication tool used by human beings is also of crucial importance for explaining and comprehending math. Math is a system and a metalanguage, which owns its unique terminological language yet is learned ... -
Mühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinliklerinin Ortaokul Ögrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Teaching mathematics in the classroom requires creating opportunities for children to learn mathematics, providing a supportive learning environment, nurturing processes and strategies that promote learning. One of these ... -
Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Kanıtlarının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, the levels of secondary school pre-service mathematics teachers’ geometric proofs are investigated according to the SOLO taxonomy. This qualitative study is designed as a case study. The participants of the ... -
Teknoloji Destekli 5e Modeli Uygulamasının Eşitlik ve Denklem Konusunda Akademik Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 22-08-26)This research aims to the effect of the technology-supported 5E model practice on equality and equations on the academic achievement of students. The study group consists of a total of 64 students, 31 girls, and 33 boys, ... -
Türkiye, Japonya ve Almanya’daki Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The scope and quality of the education they receive before they start their profession is very important in order for teachers to perform their profession effectively and to meet the expectations of the society from teachers ... -
Türkiye’de Yayınlanan Ortaokul Matematik Eğitimindeki Kavram Yanılgıları Çalışmalarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study; it was aimed to analyse the studies, conducted between the years of 2009 and 2019 on the misconceptions at the level of secondary school, through carrying out descriptive content analysis. With a view to ... -
Tımss 2019 Uygulamasına Katılan Öğrencilerin Matematik Başarılarının Aile Katılımı Değişkenlerine Göre Yordanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, based on the TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2019 Turkey data, it was aimed to determine how much parents participate in the education of 4th and 8th-grade students, to what ... -
Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemlerinde Problem Kurma Becerileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06-13)The aim of this study is to determine the problem-posing skills of 7th and 8th grade students regarding addition and subtraction of integers and the contexts used by the students in the problems they pose by adding and ...