Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Bahadır
dc.contributor.authorKöroğlu, Melike Nur
dc.date.accessioned2023-02-27T05:57:33Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2022-12-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29418
dc.description.abstractIn today's education system, where the problems encountered in daily life are at the forefront, there are skills and standards that students need to gain to find solutions to these problems. ISTE has determined seven standards that students should acquire. Among these standards, computational thinking in the context of problem-solving and design-oriented thinking approaches that focus on creative design is processes that support each other. These two approaches are expected to help students develop many skills in addition to problem-solving. Moving from this point, this study aims to integrate Computational Thinking (CT) into the Design Thinking (DT) process and to create an applicable instructional design in mathematics learning. In order to create the teaching model, the Type 2 developmental research method, one of the design-based research methods, was used. The instructional design developed to be implemented in the secondary school mathematics course was tested in the implementation process, which included pilot, experimental, and control groups. In order to collect qualitative data in the process, ADDIE instructional design evaluation rubric and quantitative data were collected with academic achievement tests, attitude scale towards mathematics, mathematics motivation scale, and computational thinking scale. Has been done. As a result of the analyses, it was observed that the CT Integrated DT teaching model, designed for mathematics teaching, positively affected students' mathematical motivation and attitudes towards mathematics and improved their CT skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi işlemsel düşünmetr_TR
dc.subjectTasarım odaklı düşünmetr_TR
dc.subjectÖğretim tasarımıtr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectMinecrafttr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleMatematik Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme Ve Bilgi İşlemsel Düşünme İle Zenginleştirilmiş Bir Öğretim Tasarımıtr_TR
dc.title.alternativeAn Instructıonal Design In Mathematics Education Enriched With Design Thinking and Computational Thinkingtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünlük hayatta karşılaşılan sorunların ön planda olduğu günümüz eğitim sisteminde bu sorunlara çözüm bulabilmek için öğrencilere kazandırılması gereken beceri ve standartlar bulunmaktadır. ISTE, öğrencilere kazandırılması gereken yedi standart belirlemiştir. Bu standartlar arasında problem çözme bağlamında bilgi işlemsel düşünme ile yaratıcı tasarıma odaklanan tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarının birbirini destekleyen süreçler olduğu görülmektedir. Bu iki yaklaşımın öğrencilerin problem çözmeye ek olarak pek çok beceriyi geliştirmesi de beklenmektedir. Bu noktana hareketle bu çalışmanın amacı, Bilgi İşlemsel Düşünmeyi (BİD) Tasarım Odaklı Düşünme (TOD) sürecine entegre etmek ve matematik öğreniminde uygulanabilir bir öğretim tasarımı oluşturmaktır. Öğretim modelini oluşturabilmek için tasarım tabanlı araştırma yöntemlerinden biri olan Tip 2 gelişimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ortaokul matematik dersinde uygulanmak üzere geliştirilen öğretim tasarımı pilot, deney ve kontrol gruplarının yer aldığı uygulama sürecinde test edilmiştir. Süreçte nitel verileri toplamak için ADDIE öğretim tasarımı değerlendirme rubriği ile nicel veriler ise akademik başarı testleri, matematiğe yönelik tutum ölçeği, matematik motivasyon ölçeği ve bilgi işlemsel düşünme ölçeği ile toplanmıştır Uygulama sonucunda elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemli ile nicel veriler ise Jamovi uygulaması ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda tasarlanan BİD Entegre Edilmiş TOD öğretim modelinin matematik öğretiminde öğrencilerin matematiksel motivasyon ve matematiğe karşı tutumlarını olumlu yönde etkileyerek BİD becerilerini de geliştirdiği gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-27T05:57:33Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster