dc.contributor.advisor | Yılmaz, Serkan | |
dc.contributor.author | Kurtuluş, Muhammed Akif | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:55:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-25 | |
dc.identifier.citation | Kurtuluş, M.A. (2023). Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı STEM Uygulamalarının
21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisi
(Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29414 | |
dc.description.abstract | In this research, the effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities
on students’ 21st century skills and academic achievement were examined. Teacher
training was carried out with two science teachers for 120 minutes each day for nine days
before the implementation. The research was conducted with a total of 120 fifth grade
students in two different public schools. Convergent parallel design from mixed method
research was preferred in the study. In the quantitative dimension of the study, a quasi experimental design with a pre-posttest control group was used. In both schools, a control
group and two experimental groups were determined. In the qualitative dimension of the
study, a case study design was used. Quantitative data collection tools included a 21st
century learning and innovation skills scale, academic achievement tests and self assessment forms and a product evaluation rubric as evaluation tools. In this research, in
which the purposive sampling method was used, video and audio recordings, semi structured interviews, activity sheets, student diaries, teacher and researcher observations,
and observer forms were used as qualitative data collection tools. As a result of the study,
significant differences were found between the overall scale, the collaboration and
communication sub-dimension, and the pre-posttest scores of the three academic
achievement tests. From the categories created as a result of the qualitative data, the
students in the experimental group have been determined to attach great importance to the
dimensions of questioning in critical thinking skills, originality in creativity skills, effective
and efficient working in cooperation skills, expressing in communication skills, and defining
the problem in STEM-based activities. Considering the effect of authentic learning-based
STEM applications on students’ academic achievement and 21st century skills, it is
recommended to integrate STEM with this approach and work on different groups and skills. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | STEM eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Otantik öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Argümantasyon tabanlı öğrenme | tr_TR |
dc.subject | 21. yüzyıl becerileri | tr_TR |
dc.subject | Akademik başarı | tr_TR |
dc.subject | Fen eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı Stem Uygulamalarının 21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmada, argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının
öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ve akademik başarıları üzerindeki etkileri incelenmiştir.
Uygulamaya başlamadan önce iki fen bilimleri öğretmeniyle dokuz gün boyunca her gün
120 dakika süren öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışma, iki farklı kamu okulunda
toplam 120 beşinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada karma yöntem
araştırmalarından yakınsayan paralel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda
ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Her iki okulda da bir kontrol
grubu ve iki deney grubu (argümantasyon ve otantik grup) belirlenmiştir. Araştırmanın nitel
boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak 21.
yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerileri ölçeği, ışığın yayılması, insan ve çevre ile elektrik
devre elemanları akademik başarı testleri, değerlendirme araçları olarak ise akran ve öz
değerlendirme formları ile ürün değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Amaçlı örneklem
yönteminin kullanıldığı bu çalışmada nitel veri toplama araçları olarak video ve ses kayıtları,
yarı yapılandırılmış görüşmeler, etkinlik kâğıtları, öğrenci günlükleri, öğretmen ve
araştırmacı gözlemleri ve gözlemci formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ölçeğin
geneli, iş birliği ve iletişim alt boyutu ile üç akademik başarı testinin ön-son test puanları
arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Nitel veriler sonucunda deney grubu
öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisinde sorgulama, yaratıcılık becerisinde orijinallik, iş
birliği becerisinde etkili ve verimli çalışma, iletişim becerisinde ifade edebilme, STEM temelli
etkinliklerde ise problemin tanımlanması boyutlarına oldukça önem verdikleri tespit
edilmiştir. Otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıları
ve 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisi gözü önüne alındığında, bu yaklaşımla STEM’nin
bütünleştirilerek farklı gruplar ve beceriler üzerinde çalışılması önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-02-28T05:55:06Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |