Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Serkan
dc.contributor.authorKurtuluş, Muhammed Akif
dc.date.accessioned2023-02-27T05:55:06Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-25
dc.identifier.citationKurtuluş, M.A. (2023). Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı STEM Uygulamalarının 21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29414
dc.description.abstractIn this research, the effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities on students’ 21st century skills and academic achievement were examined. Teacher training was carried out with two science teachers for 120 minutes each day for nine days before the implementation. The research was conducted with a total of 120 fifth grade students in two different public schools. Convergent parallel design from mixed method research was preferred in the study. In the quantitative dimension of the study, a quasi experimental design with a pre-posttest control group was used. In both schools, a control group and two experimental groups were determined. In the qualitative dimension of the study, a case study design was used. Quantitative data collection tools included a 21st century learning and innovation skills scale, academic achievement tests and self assessment forms and a product evaluation rubric as evaluation tools. In this research, in which the purposive sampling method was used, video and audio recordings, semi structured interviews, activity sheets, student diaries, teacher and researcher observations, and observer forms were used as qualitative data collection tools. As a result of the study, significant differences were found between the overall scale, the collaboration and communication sub-dimension, and the pre-posttest scores of the three academic achievement tests. From the categories created as a result of the qualitative data, the students in the experimental group have been determined to attach great importance to the dimensions of questioning in critical thinking skills, originality in creativity skills, effective and efficient working in cooperation skills, expressing in communication skills, and defining the problem in STEM-based activities. Considering the effect of authentic learning-based STEM applications on students’ academic achievement and 21st century skills, it is recommended to integrate STEM with this approach and work on different groups and skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectSTEM eğitimitr_TR
dc.subjectOtantik öğrenmetr_TR
dc.subjectArgümantasyon tabanlı öğrenmetr_TR
dc.subject21. yüzyıl becerileritr_TR
dc.subjectAkademik başarıtr_TR
dc.subjectFen eğitimitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleArgümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı Stem Uygulamalarının 21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada, argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ve akademik başarıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Uygulamaya başlamadan önce iki fen bilimleri öğretmeniyle dokuz gün boyunca her gün 120 dakika süren öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışma, iki farklı kamu okulunda toplam 120 beşinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Her iki okulda da bir kontrol grubu ve iki deney grubu (argümantasyon ve otantik grup) belirlenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerileri ölçeği, ışığın yayılması, insan ve çevre ile elektrik devre elemanları akademik başarı testleri, değerlendirme araçları olarak ise akran ve öz değerlendirme formları ile ürün değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yönteminin kullanıldığı bu çalışmada nitel veri toplama araçları olarak video ve ses kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, etkinlik kâğıtları, öğrenci günlükleri, öğretmen ve araştırmacı gözlemleri ve gözlemci formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ölçeğin geneli, iş birliği ve iletişim alt boyutu ile üç akademik başarı testinin ön-son test puanları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Nitel veriler sonucunda deney grubu öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisinde sorgulama, yaratıcılık becerisinde orijinallik, iş birliği becerisinde etkili ve verimli çalışma, iletişim becerisinde ifade edebilme, STEM temelli etkinliklerde ise problemin tanımlanması boyutlarına oldukça önem verdikleri tespit edilmiştir. Otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıları ve 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisi gözü önüne alındığında, bu yaklaşımla STEM’nin bütünleştirilerek farklı gruplar ve beceriler üzerinde çalışılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.lift2025-02-28T05:55:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster