Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Bahadır
dc.contributor.authorDertli, Zeynep Gül
dc.date.accessioned2023-02-27T05:52:28Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2022-12-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29408
dc.description.abstractTeaching mathematics in the classroom requires creating opportunities for children to learn mathematics, providing a supportive learning environment, nurturing processes and strategies that promote learning. One of these opportunities can be provided by the engineering design cycle. Despite the increase in research showing how engineering can play a role in connecting science, technology and mathematics disciplines, mathematics has remained in the background compared to other disciplines. From this point of view, in this study, it was aimed at determining the effect of Engineering Design Based Mathematics Activities on middle school students' mathematics achievement, attitudes towards mathematics and views about Engineering Design Based Mathematics Activities application. The research design is a pretest-posttest quasi-experimental design with paired control group. The quantitative data of the research were supported by qualitative data. The participants of the study contained seventh grade students studying at a secondary school in Tokat. The data of the study were collected with Academic Achievement Test, view form, Attitude Scale towards Mathematics, observation and video recording. Within the scope of the research, three Engineering Design Based Mathematics Activities were designed and applied to the experimental group. The results showed that the application had a positive effect on the academic achievement of the students. However, no significant difference was found between the students' attitude scores towards mathematics. In addition, it was concluded that the students mostly found the application to have a positive effect on their views on the Mathematics lesson and that they found the application entertaining, amusing and intriguing.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBütünleşik STEMtr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectMühendislik tasarım döngüsütr_TR
dc.subjectOrtaokul öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleMühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinliklerinin Ortaokul Ögrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSınıfta matematik öğretimi, çocukların matematiği öğrenmesi için destekleyici bir öğrenme ortamı ile öğrenmeyi teşvik eden besleyici süreç ve stratejiler sağlayan fırsatlar yaratılmasını gerektirmektedir. Bu fırsatlardan birisi de mühendislik tasarım döngüsü ile sağlanabilmektedir. Mühendisliğin fen, teknoloji ve matematik disiplinlerinin birbirine bağlanmasında nasıl rol oynayabileceğini gösteren araştırmaların artışına rağmen matematik, diğer disiplinlere göre bu konuda daha arka planda kalmıştır. Bu noktadan hareketle bu çalışmada Mühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinliklerinin, ortaokul öğrencilerin akademik başarısı, matematik dersine yönelik tutumları ve Mühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinlikleri uygulamasına yönelik görüşlerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Tokat ilinde bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 21 deney ve 17 kontrol olmak üzere 38 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Akademik Başarı Testi, Görüş Formu, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği, gözlem ve görüntü kaydı ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında üç adet Mühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinliği tasarlanmış ve deney grubuna uygulanmıştır. Araştırma sonuçları Mühendislik Tasarım Temelli Matematik Etkinliği uygulamasının, öğrencilerin akademik başarılarına olumlu etkisinin olduğunu göstermiştir. Ancak araştırma sonucunda öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca öğrencilerin çoğunlukla, uygulamanın Matematik dersine yönelik görüşlerini olumlu yönde etkilediğini ve uygulamayı çoğunlukla eğlenceli, ilgi çekici, merak uyandırıcı buldukları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-27T05:52:28Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster