dc.contributor.advisor | Şen, Şenol | |
dc.contributor.author | Ayna, Sezgi | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:47:56Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-13 | |
dc.identifier.citation | Ayna, S. (2023). Kimya eğitiminde sorgulamaya dayalı öğrenmenin bibliyometrik analizi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29395 | |
dc.description.abstract | This study aims to reveal the structure and evolution of the research area by using the
bibliometric analysis method related to the inquiry-based learning method in chemistry
education. For this purpose, 875 articles related to inquiry-based learning in chemistry
education in the Web of Science database until November 15, 2022, were analyzed using
performance analysis and science mapping. As a result of descriptive analysis; it was
determined that the most productive author was Ellen J Yezierski. According to science
mapping findings, the most influential document was Abd-El-Khalick et al. (2004), the most
effective source was the 'Journal of Chemical Education’, and the most influential country
was the USA. The three most influential authors appeared to be Joseph S. Krajcik, Ronald
W. Marx, and Fouad Abd-El-Khalick. The most co-cited authors were; National Research
Council (NRC), Avi Hofstein, and Barbara A. Crawford. However, the most co-cited
references were NRC (1996), Hofstein and Lunetta (2004), and NRC (2000). When the
relationship between the countries was examined, it was determined that the country
playing the central role was the USA. When the cooperation between the countries was
examined; it was seen that the cooperation of the USA, England, Turkey, Australia, Finland,
Taiwan, and Germany has come to the fore. In addition, it was determined that the most
used keyword was 'inquiry-based/ discovery learning. With this study, it is expected to
contribute to the literature and also to guide researchers who will work in this field. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sorgulamaya dayalı öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Kimya eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Bibliyometrik analiz | tr_TR |
dc.subject | Performans analizi | tr_TR |
dc.subject | Bilim haritalama | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bibliyografya | tr_TR |
dc.title | Kimya Eğitiminde Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Bibliyometrik Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada kimya eğitiminde sorgulamaya dayalı öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin
bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak araştırma alanının yapısını ve gelişimini ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında Web of Science (WoS) veri tabanında 15
Kasım 2022 tarihine kadar kimya eğitiminde sorgulamaya dayalı öğrenme yönteminin
kullanımı ile ilgili yayınlanmış 875 makale, performans analizi ve bilim haritalama
kullanılarak analiz edilmiştir. Betimsel analiz sonucunda; en çok çalışma yapan yazarın
Ellen J Yezierski olduğu ortaya çıkarılmıştır. Bilim haritalama bulgularına göre; en etkili
dokümanın Abd-El-Khalick vd. (2004), en etkili kaynağın ‘Journal of Chemical Education’
ve en etkili ülkenin ABD olduğu belirlenmiştir. En etkili ilk üç yazarın Joseph S. Krajcik,
Ronald W. Marx ve Fouad Abd-El-Khalick olduğu tespit edilmiştir. Birlikte en fazla atıf alan
yazarlar; National Research Council (NRC), Avi Hofstein ve Barbara A. Crawford iken;
birlikte en fazla atıf alan referanslar ise NRC (1996), Hofstein ve Lunetta (2004) ve NRC
(2000) şeklindedir. Ülkeler arasındaki ilişki incelendiğinde, merkez rol oynayan ülkenin ABD
olduğu belirlenmiştir. Ülkeler arasındaki iş birlikleri incelendiğinde; ABD, İngiltere,
Avusturalya, Türkiye, Tayvan, Finlandiya ve Almanya arasındaki iş birliklerinin ön plana
çıktığı görülmüştür. Ayrıca en fazla kullanılan anahtar kelimenin; ‘inquiry based/discovery
learning’ olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın hem literatüre katkı sağlanması hem de bu
alanda yeni olan araştırmacılara yol gösterici olması beklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kimya Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:47:56Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |