Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlkan, Fatma
dc.contributor.authorDinçdemir, Dilay
dc.date.accessioned2023-02-27T05:43:21Z
dc.date.issued2023-01
dc.date.submitted2022-12-23
dc.identifier.citationDİNÇDEMİR, D. (2023). Analitik kimya laboratuvarında deneyimsel öğrenmenin bilişötesi farkındalık üzerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Beytepe.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29384
dc.descriptionDeneyimsel öğrenme yöntemi uygulamalarının bu problemi çözmede başarılı olacağı düşünülmektedir. Söz konusu araştırma, analitik kimya laboratuvarında öğretmen adaylarının deneylerde neyi, ne amaçla gerçekleştireceğinin farkındalığına varmaları amacıyla planlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the effect of analytical chemistry laboratory applications based on experiential learning on students' metacognitive awareness. Learning occurs as a result of experiences and individuals learn in different ways. When individuals learn about a situation through their own experiences, they create more permanent learning. The laboratory environment plays an important role in learning theoretical knowledge with practical applications. It is expected that there will be significant differences in the metacognitive awareness of individuals in the analytical chemistry laboratory conducted with experiential learning. Based on this idea, the effect of experiential learning practices in the analytical chemistry laboratory environment on the metacognitive awareness of chemistry teacher candidates was examined. The study group of the research consists of chemistry teacher candidates who took analytical chemistry laboratory course at Hacettepe University Faculty of Education, Department of Chemistry Education in the fall semester of 2020-2021. Practices within the scope of the course were carried out by following the experiential learning method of sample research. In the study, tools consisting of metacognitive awareness inventory and semi-structured interviews to be directed face-to-face/online were used during the data collection phase. In this way, the change in the metacognitive awareness levels of the students with the experiential learning method was determined.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeneyimsel öğrenme
dc.subjectAnalitik kimya laboratuvarı
dc.subjectBilişötesi
dc.subjectBilişötesi farkındalık
dc.subjectKimya öğretmen adayları
dc.subject.lcshKimyatr_TR
dc.titleAnalitik Kimya Laboratuvarında Deneyimsel Öğrenmenin Bilişötesi Farkındalık Üzerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada deneyimsel öğrenmeye dayalı analitik kimya laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin bilişötesi farkındalıkları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrenme, deneyimler sonucunda oluşmakta ve bireyler farklı yöntemlerle öğrenmektedir. Bireyler bir durumu kendi deneyimleri yoluyla öğrendiklerinde daha kalıcı öğrenmeler oluşturmaktadır. Laboratuvar ortamı, teorik bilgilerin pratik uygulamalar ile öğrenilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Deneyimsel öğrenme ile yürütülen analitik kimya laboratuvarında bireylerin bilişötesi farkındalıklarında anlamlı farklılıklar oluşması beklenmektedir. Bu düşünceden hareketle analitik kimya laboratuvarı ortamında deneyimsel öğrenme uygulamalarının kimya öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 güz döneminde Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı’nda analitik kimya laboratuvar dersini alan kimya öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ders kapsamında uygulamalar, örneklem grubunda deneyimsel öğrenme yöntemi izlenerek yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aşamasında bilişötesi farkındalık envanteri ve yüz yüze/online olarak yöneltilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden oluşan araçlar kullanılmıştır. Bu sayede öğrencilerin deneyimsel öğrenme yöntemi ile bilişötesi farkındalık düzeylerindeki değişim belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-27T05:43:21Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster