İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu: Güncel gönderi
Toplam kayıt 187, listelenen: 81-100
-
Türkiye ve Singapur'un 3. Sınıf Fen Öğretimi Programlarında Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Unsurları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Science lessons are thought to be of great importance in the training of experienced individuals. Research carried out to increase the success of students in science classes emphasizes the importance of an "Inquiry-Based ... -
6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine probabilistic reasoning skill levels of 6th, 7th and 8th grade students and to examine these skills in terms of gender, grade level and mathematics achievement. This research is a ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımlarını Etkileyen Faktörler: Bir Yol Analizi Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research, which was conducted to determine the factors that affect early childhood education teachers' technology use in the classroom settings, was carried out with correlational model. In this research, conducted ... -
Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up ... -
İlkokul Çocuklarıyla Felsefe Yapmak Üzerine Nitel Bir Çalışma: Dördüncü Sınıf Örneği
(2019)Bu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatı eserlerini çocuklarla felsefe yapmak yoluyla inceleyerek, güncellenmiş Bloom taksonomisinin düzeylerine göre çeşitli örnekler sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırma, çeşitli ... -
Öğretmen Adaylarının İstatistiği Öğretme Bilgilerinin Öğretmenlik Uygulaması Temelli Ders Araştırmaları Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study was to improve pre-service middle school mathematics teachers’ statistical knowledge for teaching via practicum based lesson study. Also how practicum based lesson study supports or restricts ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, pedagogical beliefs of Science Teacher candidates and how they reflect these beliefs in lesson plans and process of teaching were examined. The beliefs reflected by the teacher candidates on the process of ... -
Okul Öncesi Eğitim Ortamının Kalitesinin Çocukların Yaratıcılığına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This research aims to explore the effect of early childhood environment quality of preschools served under Ministry of National Education on children’s creativity. Population of this research consist of preschools which ... -
Erken Çocukluk Eğitiminde Pedagojik Dokümantasyonun Aile Katılımına Katkısının İncelenmesi
(2018)Bu araştırmada, erken çocukluk eğitiminde pedagojik dokümantasyonun aile katılımına katkısı incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma tekniklerinin bir arada kullanıldığı eylem araştırması şeklinde oluşturulmuştur. Araştırmanın ... -
Okul Öncesi Çocuklarının Duygusal-Davranışsal Bozukluklarında Öğretmenlerin Farkındalıklarının ve Kişilik Özelliklerinin Yetkinlikleri Açısından İncelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki duygusal ve davranışsal bozukluklara ilişkin farkındalıklarının öğretmenin kişilik özellikleri ve öğretmen yetkinlikleri ... -
İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Başlatımları Ve Öğrenme Fırsatları: Bir Konuşma Çözümlemesi Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02)Using conversation analysis as research methodology, this study examines social studies courses in a primary school and describes learner initiatives and learning opportunities that occur in and through classroom ... -
Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Anne ve Babaların Ana-Babalık Algısı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to reveal motherhood and fatherhood perception of the parents having child in early childhood period. This research was conducted with a mixed research method in which qualitative and quantitative ... -
Keyhole Erken Müdahale Programının Ebeveyn Ve Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this thesis is to adapt to Turkish and examine the effectiveness of the Keyhole Early Intervention Program with parents who are autistic children in early childhood, In the study using parallel pattern approaching ... -
Mühendislik Tasarımı Odaklı Bütünleşik STEM Etkinliklerinde Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Kullandığı Beceriler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this research, it was aimed to determine the STEM skills that were used by gifted and talented students in integrated STEM activities based on the engineering design. Additionally, it was aimed to find out students' ... -
5-6 Yaş Çocuklarının Matematik Kavramları İle Yaratıcılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study aims to explore the relationship between children’s knowledge of mathematic concepts and creativity skills. Relational screening model was used in this quantitative study. The study group consists of 81 children ... -
60-72 Aylık Çocukların Ekolojik Görüşlerinin Okullarda Orman Programı Kapsamında Hazırlanan Etkinliklere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study examines ecological views of children aged 60-72 months changed following environmental education activities prepared by the researcher and carried out with the children, scope of the “Learning About Forests” ... -
Webquest Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Güneş Sistemi Ünitesindeki Başarısına Ve Astronomiye Yönelik Tutumuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In the age of information technologies, everybody benefit from technology in all areas of their lives. In the same way, education is also affected by this changing process. It is seen that students’ computer-based learning ... -
Türkiye'de Fen Ve Teknolojiye Yönelik Toplumdaki Yetişkinlerin Tutumu Ve Anlayışı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08)This study is prepared for determine the adults’ opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. ... -
Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to study the level of students’ constructing their own learning by using webquests through computer, smartphone and tablet which are the internet based information technologies. Webquests provides ... -
Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-20)The purpose of this study is to determine the environmental knowledge, attitudes towards the environment and environmentally friendly behaviors, i.e., the level of environmental awareness of in-service teachers and to ...