Başlık için İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 187, listelenen: 22-41
-
Bilim Uygulamaları Dersi için FETEMM Merkezli Bir Öğretim Programı Önerisi ve Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-24)The aim of the research is to determine the effects of STEM-based curriculum on seventh grade students' attitudes towards science process skills, attitudes towards science courses, attitudes towards socio-scientific aspects, ... -
Bilimin Doğası ve Sosyobilimsel Konular Etkinlikleriyle Desteklenen Araştırmaya Dayalı Öğretimin Dördüncü Sınıfların Fen Öğrenmelerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-23)The aim of this research was to investigate the effects of inquiry-based science teaching supported by nature of science and socioscientific issues activities on students’ science learning in a primary school fourth grade ... -
Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ... -
Bilimsel Hikayelerle Desteklenen Fen Eğitiminin Öğrencilerin Yaratıcılıkları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)From very early ages, people try to make sense of the world around them through their own curiosity. The way to understand the natural world and to find solutions to real-life problems is through effective science education. ... -
Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to determine, compare and investigate the possible relationships between job satisfaction and burnout levels of primary school teachers working in combination and single-grade classrooms. ... -
BİLSEM’de Görev Yapan Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin STEM Eğitim Uygulamalarının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The 21st century has brought many requirements for individuals such as being productive, being able to solve information-based life problems, thinking critically, being entrepreneurial, and determined. The programs which ... -
Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to study the level of students’ constructing their own learning by using webquests through computer, smartphone and tablet which are the internet based information technologies. Webquests provides ... -
Çocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective ... -
Çocuk Hakları Ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ... -
Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ... -
Çocuklar Için Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Philosophy for children is that children discuss the philosophical concepts such as knowledge, trueness, reality, and justice in an adult guidance by starting from a text, a story or a case study. This study was carried ... -
Çocukların Çizdiği Hayvan Resimlerinden Aile İlişkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The study group consists of a number of 316 4-5-6 year old children attending public and private preschool and primary school first grade in the city of Ankara.Whether the children‟s drawings show difference according to ... -
Çocukların Epistemolojik Görüşlerinin ve Öğrenme Stillerinin Öklidyen Geometrisinde Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of this research is to examine the modeling of the epistemological views and learning styles in the platform of Euclidean geometry of the children and the relationship between the epistemological views and their ... -
Çok Kültürlü Yeterlik Algısı, Sosyal Empati, Sınıf Yönetim Becerileri ve Kütürlerarası İletişim Kaygısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to reveal the relationships between preschool teachers' multicultural competence perceptions, intercultural communication anxiety, social empathy and classroom management skills. The relational ... -
Ders Araştırması Modeli Bağlamında Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Faaliyetlerine Yönelik Grup Temelli Özdüzenlemelerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study, it was aimed to examine middle school mathematics teachers’ preparation and reflection activities for teaching mathematics that they performed as a group in the Lesson Study practices. The single case study ... -
Dil Gelişimi Açısından Risk Altında Olan Çocukların Ailelerine Yönelik Oluşturulan Müdahale Programının Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study was carried out to determine the requirements of 48-71 months old children who are at risk of language development and currently attending preschool institutions, to organize a developmental early intervention ... -
Doğa ve Toprağa Yönelik Hazırlanan İnformal Öğrenme Ortamının İlköğretim Öğrencileri Üzerine Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aims of the study is to investigate the effects of informal learning settings on the sixth graders achievement and attitudes about nature and soil, to reveal their perceptions and the level of understanding concerning ... -
Doğal Açık Alanlarda Uygulanan Sorgulama Temelli Etkinliklerin Çocukların Geometrik ve Uzamsal Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, implementation of inquiry-based activities in natural outdoors and classroom settings were investigated. The main research questions were “Do inquiry-based activities implemented in natural outdoors and ... -
Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Çocuklar için Felsefe Eğitimine Yönelik Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, a measurement tool was developed that will serve to reveal level of reasoning, questioning, organizing information and transfer skills of fourth grade students. The study group of research consisted of 177 ... -
Duygu Sosyalleştirmeye Yönelik Ebeveyn Müdahale Programının Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Encouraging parents to use supportive emotion socialization approaches and informing them about the effects of non-supportive approaches is an important step to support children's emotional competence. Tuning into Kids ...