dc.contributor.advisor | Dost, Şenol | |
dc.contributor.author | Yarkın, Timuçin | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T11:19:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-09-07 | |
dc.identifier.citation | Yarkın, T. (2022). Türkiye’de Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Matematiksel Model Oluşturma Etkinliklerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Matematik Eğitimi Programı. Yüksek Lisans Tezi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27059 | |
dc.description.abstract | A designed teaching approach should be able to increase the students' motivation, direct them to higher-level thinking, establish interdisciplinary connections, enable them to transfer the knowledge they learn at school to real life, produce effective and creative solutions, analyze and generalize. Model eliciting activities (MEA) enable students can simplify a problem they face, analyze sub-problems and data using tables, figures, graphics; they will be able to develop problem solving skills such as exploring structures, making predictions about the outcome of the problem, obtaining equations from the data and using and testing them. These skills will enable individuals to become qualified, creative and productive staff in post-school business and professional life. To attract students' interest in mathematics, love mathematics and internalize concepts all these skills emphasize the importance of mathematical modeling. The aim of this research is to investigate the mathematical modeling activities made in mathematics educational researches in Türkiye in the context of model eliciting activities principles by Lesh and Doerr (2003) which was taken part in the literature. In this research, it is aimed to create a model for MEA examination for researchers’ and mathematics educators’ benefit. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Matematiksel modelleme | tr_TR |
dc.subject | Model oluşturma etkinliği | tr_TR |
dc.subject | Modelleme problemi | tr_TR |
dc.subject | Problem çözme | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Türkiye’de Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Matematiksel Model Oluşturma Etkinliklerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of Mathematical Model Eliciting Activities in the Mathematics Education Researches in Türkiye | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Tasarlanan bir öğretim yaklaşımı öğrencilerin motivasyonunu artırarak onları üst düzey düşünmeye yönlendirecek, disiplinler arası bağ kurabilecek, okulda öğrendiği bilgileri gerçek yaşama transfer etmesini sağlayabilecek, etkin ve yaratıcı çözüm üretebilme, analiz edebilme ve genelleme yapabilme gibi becerileri kazandıracak düzeyde olmalıdır. Model oluşturma etkinlikleri öğrencilerin karşılaştıkları bir problemi basitleştirme, tabloları, şekilleri, grafikleri kullanarak alt problemleri ve verileri analiz etme; yapıları keşfetme, problemin sonucu hakkında tahminlerde bulunma, verilerden eşitlikler elde etme ve bunları kullanıp test etme gibi problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaktadır. Tüm bu beceriler matematiksel modellemenin önemini vurgulamakta ve bireylerin okul sonrası iş ve meslek hayatlarında nitelikli, yaratıcı ve üretken birer eleman olmalarını sağlayacaktır. Öğrencilerin matematiğe ilgilerinin çekilmesi, matematiği sevmeleri, kavramları içselleştirmeleri için anlamlı öğrenmeye dayalı matematiksel model oluşturma etkinlikleri ile öğretimin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yapılmış matematik eğitimi araştırmalarında yer alan matematiksel model oluşturma etkinliklerinin alanyazında yer alan Lesh ve Doerr (2003) tarafından verilen model oluşturma etkinlikleri prensipleri bağlamında incelenmesidir. Araştırmada araştırmacılar ve matematik eğitimcilerinin faydalanabilmesi amacıyla Model Oluşturma Etkinliği incelemesi için bir model oluşturulması hedeflenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-05-13T11:19:46Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |