Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Hünkar
dc.contributor.authorKöylü, Bahar
dc.date.accessioned2022-11-08T11:17:10Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-08-29
dc.identifier.citationKöylü, B. (2022). Ailelerin eğitim süreçlerine katılımları üzerine bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27051
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the areas and frequencies of family involvement in school and home education processes and to make sense of the relationships between the scores obtained from these parts and demographic variables. The universe of the study consists of the families of middle school students in Van. The secondary school families in three districts of Van in 2020-2021 academic year formed the study group determined by cluster sampling. Quantitative research method and correlational survey model were used in the study. The data of the study were obtained through a questionnaire form developed by the researcher and her advisor. The obtained data were analyzed with the SPSS 22.0 package program. The findings indicated that families attended the parent meetings and classroom visits most. It was also determined that while they mostly participated in the field of chatting about the mathematics lesson among the mathematical education processes in the home environment, the activity of buying a source book for the mathematics lesson was most frequently performed. According to the demographic variables, there were statistically significant differences in some sub problems. When the relationship between school attendance, school frequency, home participation, home frequency scores were examined, a significant relationship was found. The results of this study are expected to contribute to future studies on family participation at secondary school level in Turkey and to stakeholders in the field. Keywords: family involvement, family involvement areas, family involvement frequency, academic achievement, middle school mathematics educationtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAile katılımıtr_TR
dc.subjectAile katılım alanlarıtr_TR
dc.subjectAile katılım sıklığıtr_TR
dc.subjectAkademik başarıtr_TR
dc.subjectOrtaokul matematik eğitimitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleAilelerin Eğitim Süreçlerine Katılımları Üzerine Bir İncelemetr_TR
dc.title.alternativeAn Investıgatıon On Famıly Involvement In Educatıon
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma ailelerin okulda ve evde eğitim süreçlerine katılım alanları ve sıklıkları belirlemek ve bu kısımlardan ele edilen puanların demografik değişkenlerle arasındaki ilişkileri anlamlandırmak amacıyla yürütülmüştür. Çalışmanın evrenini Van ilinde ortaokul düzeyindeki öğrencilerin aileleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu küme örneklem yoluyla belirlenmiş ve çalışma grubunu Van İli Tuşba, İpekyolu ve Gürpınar ilçelerindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin aileleri oluşturmuştur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi ve ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı ve danışmanı tarafından geliştirilen anket formu yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS aracılığı ile analiz edilmiştir. Bulgularımızda aileler okulda en çok veli toplantısı etkinliğine katılırlarken, en sık sınıf ziyaretleri etkinliği gerçekleştirdikleri tespit edilmiştir. Ev ortamında matematiksel eğitim süreçlerinden matematik dersi hakkında sohbet etme alanına en çok katılırlarken, en sık matematik dersi için kaynak kitap alma etkinliğini gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Ailelerin demografik değişkenlere göre; a) okul katılım alan puanları ile matematik başarısı, evde yaşayan kişi sayısı, matematik dersi devamsızlık, odasının paylaşıldığı aile üyesi arasında, b) evdeki katılım alan puanları ile veli yaş ve odanın paylaşıldığı aile üyesi arasında, c) okuldaki katılım sıklık puanları ile matematik dersi başarısı arasında, d) evdeki katılım sıklık puanları ile veli yaş, okula devam durumu ve matematik dersi devamsızlık değişkenleri arasında anlamlılık tespit edilmiştir. Okul katılım, okul sıklık, ev katılım, ev sıklık puanlarının birbirleriyle olan ilişkisi incelendiğinde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bu çalışma ile Türkiye’deki ortaokul düzeyinde aile katılımına yönelik gelecekte yapılacak çalışmalara ve alandaki paydaşlara katkı sunması beklenmektedir. Anahtar sözcükler: aile katılımı, aile katılım alanları, aile katılım sıklığı, akademik başarı, ortaokul matematik eğitimitr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-11-08T11:17:10Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster