Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDost, Şenol
dc.contributor.authorİpek Er, Sema
dc.date.accessioned2022-11-08T11:13:38Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-09
dc.identifier.citationİpek Er, S. (2022). Matematik Öğretmen Adaylarının Kanıt Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27038
dc.description.abstractMathematical proof, in addition to its duties such as verifying and explaining a claim, helps to understand mathematics and constitute new information, thereby increasing its importance in mathematics education. Proving skills need to be developed to learn mathematics and find effective solutions in real-life problem situations. Given the importance of proof in mathematics education, it is critical to develop appropriate teaching practices to increase pre-service teachers' knowledge of proof, proving, and understanding levels, particularly in mathematics teacher training programs, to provide effective and permanent mathematics learning for future students. In this research, the effects Design of Proof Teaching which was applied by identifying the points that pre-service mathematics teachers had difficulty with, and supported by appropriate lectures and proof tasks, on the development of proof skills was examined. This research, the design-based research, was carried out with the study group, which was determined by using the criterion sampling method, consists of ten volunteer mathematics teacher candidates studying at a state university in Ankara. In this research, firstly, applications were made to determine the current situation of the participants regarding the concept of proof and proving. As a result of these applications, lessons were planned and carried out to eliminate the deficiencies identified. Then, appropriate proof tasks were designed and applied to the participants. Data from the proof tasks and individual interviews of participants after the proof tasks were analyzed by qualitative analysis method and evaluated together. According to the findings, Design of Proof Teaching contributed to the development of the participants' proving skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematiksel kanıttr_TR
dc.subjectKanıt becerileritr_TR
dc.subjectKanıt etkinlikleritr_TR
dc.subjectMatematik öğretmen adayıtr_TR
dc.subject.lcshÜniversiteler ve Öğrenim kurumları (Genel)tr_TR
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Kanıt Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestıgatıon Of The Development Of Prospectıve Mathematıcs Teachers’ Proof Skılls
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetMatematiksel kanıtın bir iddiayı doğrulamak ve açıklamak gibi görevlerinin yanı sıra matematiği anlamaya yardımcı olması ve yeni bilgilerin oluşumunu sağlaması, matematik eğitimindeki önemini artırmaktadır. Matematiği öğrenmek ve gerçek yaşamda karşılaşılan problem durumlarında etkili çözüm yolları bulabilmek için de kanıtlama becerilerinin geliştirilmesi gerekir. Kanıtın matematik eğitimindeki önemi göz önüne alındığında, özellikle matematik öğretmeni yetiştiren bölümlerde, öğretmen adaylarının kanıt bilgisini, kanıt yapabilme ve anlama düzeylerini artırmak için uygun öğretim uygulamalarının tasarlanması gelecekteki öğrencilere etkili ve kalıcı matematik öğretimi sağlamaları açısından önemlidir. Bu araştırmada, matematik öğretmen adaylarının kanıta yönelik zorlandıkları noktaları tespit edip uygun ders işlenişi ve kanıt etkinlikleri ile desteklenerek uygulanan Kanıt Öğretimi Tasarımının kanıt becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiştir. Tasarım tabanlı araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen çalışma grubu, Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören gönüllü on matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, ilk olarak katılımcıların kanıt kavramına ve kanıt yapabilmeye yönelik mevcut durumlarını tespit etmek için uygulamalar yapılmıştır. Bu uygulamalar sonucunda belirlenen eksik yönlerin giderilmesine yönelik planlanan dersler yapılmıştır. Daha sonra uygun kanıt etkinlikleri tasarlanarak katılımcılara uygulanmıştır. Etkinliklerden elde edilen veriler analiz edilmiş ve kanıt etkinliklerinden sonra katılımcılarla yapılan bireysel görüşmelerden elde edilen verilerle birlikte değerlendirilmiştir. Nitel analiz yöntemiyle analiz edilen verilerden elde edilen bulgulara göre Kanıt Öğretimi Tasarımı katılımcıların kanıtlama becerilerinin gelişimine katkı sağlamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erişimtr_TR
dc.embargo.lift2023-05-13T11:13:38Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster