Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, Sinan
dc.contributor.authorYıldar, Keriman
dc.date.accessioned2022-11-08T11:13:18Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-20
dc.identifier.citationHacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Programı Öğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Betimsel Bir Araştırma Keriman YILDAR Yüksek Lisans Ankara, 2022tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27037
dc.description.abstractThe aim of this study is to have information about how much the teachers know about the Zero Waste Project, their thoughts on this issue, and how much of the activities and applications that can be carried out within the scope of this Project. Zero Waste Project is a popular project that contributes positively to the environment, which i s applied worldwide today. This research is carried out in order to determine how well this project, which has started to implemented in our country schools and how they approached at the point of application. The research is conducted with 20 science teac hers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Konya. As a result of this study, it was aimed to create awareness about Zero Waste Project, to draw more attention to this project in schools and contribute to the applicability o f the project. In the research, phenomenographic research method is used and data is collected through semi interviews. Descriptive analysis was used in the analysis of the interviews. structured When analyzing the data, firstly, semistructured interviews these interviews were coded. were written down. The meaningfull sections in Based on the data contained from the interviews, these codes were interpreted with frequency tables and percentage analysis result, it was concluded . According to the research that science teachers did not have enough knowledge about zero waste, they were incomplete in applying the activities in their school and they confused the concepts of zero waste and recycling.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevretr_TR
dc.subjectSıfır Atık Projesitr_TR
dc.subjectAtıklartr_TR
dc.subjectFen Bilimleri Eğitimitr_TR
dc.subjectFarkındalıktr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Betimsel Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı, öğretmenlerin sıfır atık projesi ile ilgili ne kadar bilgi sahibi oldukları, bu konudaki düşünceleri, bu proje kapsamında gerçekleştirilebilecek etkinliklerin ve uygulamaların ne kadarını gerçekleştirebildikleri hakkında bilgi sa hibi olmaktır. Sıfır Atık Projesi bugün dünya genelinde uygulanan çevreye olumlu katkı sağlayan popüler bir projedir. Ülkemizde de uygulanmaya başlayan bu projenin okullarımızdaki öğretmenlerimizce ne kadar bilindiği ve uygulama noktasında nasıl bir yaklaş ım gösterdiklerini tespit edebilmek adına bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma Konya ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan öğretmen 20 fen bilimleri i ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda Sıfır Atık Projesi ile ilgili farkındalık oluşturmak ve okullarda bu projeye daha çok dikkat çekmek ve projenin uygulanabilirliğine katkı sağlayabilmek hedeflenmiştir. Araştırmada fenomonografik araştırma yöntemi kullanılmış olup nitel veri analiz yöntemlerinden yarı yapılandırılmış g toplanmıştır . Görüşmelerin analizinde betimsel analiz örüşmeler ile veriler kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken öncelikle görüşmeler yazıya dökülmüştür. Bu görüşmelerde yer alan kodlanmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilere göre b u kodlar , anlamlı bölümler frekans tabloları ve yüzde analizleri ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucuna göre, fen bilimleri öğretmenlerinin sıfır atık konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları, okullarında etkinlikleri uygulamada eksik kaldıkları ve sıfır atık ile geri dönüşüm kavramlarını birbirlerine karıştırdıkları sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-05-13T11:13:18Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster