Konu "Program değerlendirme" için Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersinde Dinlediğini-Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Ulaşma Düzeyi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-25)The purpose of this study is to investigate the attainment level of 6th grade students to the objectives in the national English curriculum in terms of listening-reading comprehension and writing skills. The research, ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Uluslararası Temel Müzik Yeterliklerine Ulaşma Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-03)The aim of this research was to determine the level of 8th-grade students' attainment of essential international music competencies. The survey model was used in this research. The population of the research consisted of ... -
Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)Aim of this study is to analyze 9th class English Foreign Language teaching curriculum according to views of teachers and student. This is a qualitative case study. The study was conducted in two schools, one of which was ... -
İngilizce Hazırlık Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Devlet Üniversitesi Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to evaluate the English preparatory program at the School of Foreign Languages of a state university in Ankara according to Stake’s congruence-contingency model. In accordance with the model, the ... -
İngilizce ‘İletişim Becerileri II’ Programının Hedefler, Avrupa Diller Ortak Başvuru Metni ve Öz-Yeterlik Düzeyi Bakımından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study was to reveal the level of goal achievement and the relationship between four language skills in the English “Communication Skills II” course offered at the Foreign Languages Department of a private ... -
Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this research is to evaluate the 5th Grade Science Curriculum, first implemented in 2017-2018 academic year, according to teachers’ opinions. The sample consisted of 400 science teachers in 244 secondary ... -
Ortaokul Zeka Oyunları Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research has been practiced in order to determine teachers' and students' remarks about the instruction schedule of Intelligent Games, which is taught at secondary school grade as elective course at state schools ... -
Üniversite Hazırlık Öğrencilerinin Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi B1 Standartlarına Ulaşma Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study was conducted to investigate a public university’s and a foundation university’s English preparatory students’ attainment levels to the Common European Language Reference Framework’s B1 standards and to ...