dc.contributor.advisor | Erçetin, Şefika Şule | |
dc.contributor.author | Mardin Yılmaz, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T08:08:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26634 | |
dc.description.abstract | This study, which analyzes the level of realization of the glocal leadership behaviors of the managers in the vocational and technical education process and their interactions with the stakeholders, was carried out in the mixed method. The level of realization of the glocal leadership behaviors of the managers was determined by using non-parametric methods, and the views of the managers on interaction and related concepts were investigated. How frequently interacted with stakeholders was visualized and social network analysis-specific metrics were calculated. The study group consists of principals, vice principals and assistant principals of official vocational and technical Anatolian high schools in Ankara. Multidimensional Glocal Leadership Scale and Stakeholder Interaction Questionnaire on Glocal Leadership Dimensions were used. Data were obtained from 540 principals and analyzed with SPSS, MAXQDA and UCINET. According to the results, the level of realization of the glocal leadership behaviors of the administrators is at a high level and has a significant difference according to the variables of duty, educational status and the location of the school. The concept of interaction, formal interaction, informal interaction and interaction structure themes were obtained. In the theme of interaction; influencing, communicating, shopping and sharing; in the theme of formal interaction formal, in the theme of informal interaction regular, planned; unstructured social life; In the theme of interaction structure scope of the interaction, stakeholders, importance. Network densities range from 1% to 21%. Provincial/district directorates of national education, Ministry of National Education and vocational high schools are star actors.
Keywords: | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Liderlik | tr_TR |
dc.subject | Glokal liderlik | tr_TR |
dc.subject | Sosyal ağ analizi | tr_TR |
dc.subject | Paydaş | tr_TR |
dc.subject | Mesleki ve teknik eğitim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Mesleki ve Teknik Eğitimde Yöneticilerin Glokal Liderlik Davranışları İle Paydaşlarla Etkileşiminin Sosyal İlişki Ağı | tr_TR |
dc.title.alternative | Glocal Leadershıp Behavıors Of Prıncıpals In Vocatıonal And Technıcal Educatıon And Socıal Relatıon Network Of Interactıon Wıth Stakeholders | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Mesleki ve teknik eğitim sürecindeki yöneticilerin glokal liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri ile paydaşlarla olan etkileşimlerinin analiz edildiği bu çalışma karma yöntem yaklaşımında yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda non-parametrik istatistiksel yöntemler kullanılarak yöneticilerin glokal liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri tespit edilirken nitel boyutta etkileşim ve bağlantılı kavramlara ilişkin yönetici görüşleri araştırılmıştır. Sosyal ağ analizi boyutunda hangi paydaşla ve hangi sıklıkla etkileşim kurulduğu görselleştirilmiş (ağ haritaları ile sunulmuş) ve sosyal ağ analizine özgü ölçümlerde (yoğunluk, merkezileşme dereceleri) hesaplanmıştır. Hedef kitleyi Ankara ilindeki resmî mesleki ve teknik Anadolu liselerinin müdür, müdür vekili ve müdür yardımcıları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Çok Boyutlu Glokal Liderlik Ölçeği ve Glokal Liderlik Boyutlarına İlişkin Paydaşlarla Etkileşim Anketi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 540 yöneticiden veri sağlanmış ve SPSS, MAXQDA ve UCINET programlarıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre yöneticilerin glokal liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri yüksek düzeydedir ve ayrıca görev, öğrenim durumu ve okulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı farklılığa sahiptir. Nitel boyutta etkileşim kavramı, formal etkileşim, informal etkileşim ve etkileşim yapısı temaları elde edilmiştir. Etkileşim temasında; etkileme, iletişim, alışveriş ve paylaşım; formal etkileşim temasında resmî, kurallı, planlı; informal etkileşim temasında yapılandırılmamış, sosyal hayat; etkileşim yapısı temasında ise etkileşimin kapsamı, paydaşları, önemi gibi hususlar yer almaktadır. Ağ yoğunlukları %1 ile %21 arasında değişmektedir. Ağ haritalarında İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, Millî Eğitim Bakanlığı ve meslek liseleri yıldız aktörlerdir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T08:08:57Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |