Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir,Murat
dc.contributor.authorNiğdelioğlu Turgay, Çiğdem
dc.date.accessioned2022-07-29T07:47:42Z
dc.date.issued2022-06
dc.date.submitted2022-05-24
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26610
dc.description.abstractThe research aims to investigate the relationships between transformational leadership and psychological contract according to the opinions of teachers working in public secondary education establishments. The method utilized in this research was the relational survey model a quantitative research method. Using stratified sampling methods, the opinions of 400 teachers were taken. Two scales were applied for data collection purposes; for transformational leadership, the "Transformational Leadership Behavior Inventory” scale developed by Podsakoff and translated into Turkish by İşcan, was utilized. In addition "The Psychological Contract Inventory” scale developed by Rousseau and translated into Turkish by Demirkasimoglu. The data analysis was made through descriptive statistical techniques such as percentage, frequency, arithmetical mean, and standard deviation. Statistical Package for Social Sciences 24 was used in this research. The independent samples t-test was applied for the variables with two subgroups, while the one-way analysis of variance test was used for the variables with three or more subgroups. Hochberg's GT2 Test was utilized to determine the source of the difference among groups. Pearson Correlation Coefficient was utilized to determine the relationship between variables. As a result of the research, it was concluded that transformational leadership behavior affects the perception of psychological contracts moderately. As a result of the research, teachers have relational, balanced, transitional, and operational psychological contract perceptions, respectively. According to these results, teachers who defined their managers as transformational leaders have a positive effect on the behavior of psychological contracts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDönüşümcü liderliktr_TR
dc.subjectPsikolojik sözleşmetr_TR
dc.subjectLiderliktr_TR
dc.titleDönüşümcü Liderlik ve Psikolojik Sözleşme Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin görüşüne göre dönüşümcü liderlik ve psikolojik sözleşme arasındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yönetimlerinden ilişkisel tarama desenine göre yürütülmüştür. Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılan bu araştırmada 400 öğretmenden görüş alınmıştır. Veri toplama amacıyla iki ölçek uygulanmıştır. Dönüşümcü liderlik için Podsakoff ve arkadaşlarının geliştirdiği, Türkçe’ye İşcan tarafından çevrilen “Transformational Leadership Behavior Inventory (TLI)” ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin psikolojik sözleşme düzeylerinin belirlenmesi için Rousseau tarafından geliştirilen, Türkçe ’ye Demirkasımoğlu’nun çevirdiği “The Psychological Contract Inventory (PCI)” ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri analizinde Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paket Programı 24 kullanılmıştır. Araştırmadan elden edilen verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzde değerleri gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemleri doğrultusunda değişkenler arasında farklılık olup olmadığının belirlenmesinde iki alt grubu bulunan değişkenler için bağımsız örneklemler t-testi ve üç veya daha çok alt grubu bulunan değişkenler için ise one-way ANOVA testi kullanılmıştır. ANOVA testi ile elde edilen istatistiksel olarak anlamlı farkların hangi gruplar arasında olduğunu bulmak için Hochberg’s GT2 Tesi uygulanmıştır. Dönüşümcü Liderlik ile psikolojik sözleşme arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek için Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ve dönüşümcü liderliğin psikolojik sözleşme algısını yordama düzeyini belirlemek için Çoklu Doğrusal Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, dönüşümcü liderlik davranışının psikolojik sözleşme algısını orta düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler sırasıyla ilişkisel, dengeli, geçişsel ve işlemsel psikolojik sözleşme algısına sahiptir. Bu sonuçlara göre yöneticileri dönüşümcü lider olarak tanımlayan öğretmenler olumlu psikolojik sözleşme geliştirmişlerdir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:47:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster