Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorErsan Albayrak, Elanur
dc.date.accessioned2022-07-29T07:22:40Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-25
dc.identifier.citationAbbas, W., & Asghar, I. (2010). The role of leadership in organizational change. University of Gävle. Akar, F. (2021). Kriz yönetiminde proaktif ve reaktif yaklaşım: Covid-19 krizi üzerine bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(45), 244-259. Akbaba, S. (1997). Ortaöğretim okullarının örgüt sağlığı (Bolu İli Örneği). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Doktora Tezi). Akdağ, M., & Arklan, Ü. (2013). Kamu yönetiminde kriz yönetimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(4), 33-55. Akıncı, Z. (2010). Konaklama işletmelerinde kriz yönetimi: Alanya bölgesindeki konaklama işletmelerinde kriz sürecinde karşılaşılan sorunların tespit ve çözümüne yönelik bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. Akköse, C. (2020). Pandemi tarihi ve eğitim. Eğitimpedia. https://www.egitimpedia.com/pandemi-tarihi-ve-egitim Aksoy, H. H., & Aksoy, N. (2003). Okullarda krize müdahale planlaması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 37-49. Aksu, A., & Deveci, S. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin kriz yönetim becerileri. e-Journal of New World Sciences Academy , 448-464. AlBattat, A. R., & Mat Som, A. P. (2013). Emergency preparedness for disasters and crises in the hotel industry. Sage Open, 3(3), 2158244013505604 Alıç, D. (1995). Örgütler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 1 - 40. Altun, S. A. (2001). Örgüt sağlığı. Ankara: Nobel. Altunya, N. (1997). Eğitim sorunumuza kuşbakışı: Görüş ve öneriler (3. baskı). Ankara: Ürün Yayınları. Ardıç, K., & Polatcı, S. (2008). İşgören refahı ve örgütsel etkinlik kavramlarına bütüncül bir bakış: Örgüt sağlığı. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 137-154. Aslan, H., & Sarı, T. (2019). İlkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin kriz çözme becerileri. Y. Kondakçı, S. Emil, & K. Beycioğlu (Dü) içinde, 14. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı (s. 32-38). Ankara: Pegem Akademi. Ayduğ, D., & Ağaoğlu, E. (2017). İlkokullarda örgüt sağlığı ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). Aytaç , T. (1999). Okul merkezli yönetim. Eğitim ve Bilim, 23(111), 69-75. Ayyürek, O. (2014). Eğitim örgütlerinde kriz yönetimi: Van depremi örneği. Unpublished master’s thesis, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van. Bahramian, A., & Saeidian, N. (2013). The relationship between organizational health, teachers’ organizational commitment and their perception of elementary schools principals at region 2, Esfahan in the Academic Year 2012-2013. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 2388-2396. Balaban, S. (2018). Kriz yönetiminde liderlik ve liderlik özelliklerinin kriz yönetimine etkisi üzerine bir araştırma. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi). Balcı, A. (2014). Örgütsel gelişme kuram ve uygulama (4. b.). Ankara: Pegem Akademi. Balcı, E., & Argon, T. (2011). 1999 Depremi ve sonrasında yaşanılanların okul yöneticilerinin örgütsel bağlılıklarına etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 42-58. Baran, H. (2012). İşletmelerde kriz yönetimi. Araştırma Ve Meslekleri Geliştirme Müdürlüğü Bülteni,26-32. http://www.izto.org.tr/Portals/0/IztoGenel/Dokumanlar/isletmelerde_kriz_yonetimi_I_h_baran_26.04.2012%2023-09-19.pdf Beckhard, R. (2006). The healthy organization. J. V. Gallos (Dü.) içinde, Organization Development (s. 951). Jossey-Bass. Bedir Erişti, S. D., Kuzu, A., Kabakçı Yurdakul, I., Akbulut, Y., & Kurt, A. A. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. Baskı b.). (A. A. Kurt, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Bilgin , H. (2019). Yüksek öğretim kurumlarındaki yöneticilerin, öğretim görevlilerinin ve öğrencilerin kriz ve kaos yönetimi stratejilerini değerlendirmesi. Lefkoşa: KKTC Yakın Doğu Üniversitesi (Doktora Tezi). Boon, H. J., Brown, L. H., Tsey, K., Speare, R., Pagliano, P., Usher, K., & Clark, B. (2011). School disaster planning for children with disabilities: A critical review of the literature. International Journal of Special Education, 26(3), 223-237. Bradshaw, C. P., Koth, C. W., Bevans, K. B., Ialongo, N., & Leaf, P. J. (2008). The impact of school-Wide positive behavioral interventions and supports (PBIS) on the organizational health. School Psychology Quarterly. Bratton, J. (Dü.). (2020). Organizational leadership. London: SAGE Publications. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=nLTRDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=organizational+leadership&ots=hW9ZU5kfHL&sig=UBM2N4IZi4zeUjxtHHXXN00slBM&redir_esc=y#v=onepage&q=organizational%20leadership&f=false Buluç, B. (2008). Ortaöğretim okullarında örgütsel sağlık ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 571-602. Bursalıoğlu, Z. (2021). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. (21. Basım) Ankara: Pegem Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Büyükyılmaz, O., Yurdasever, E., & Horuzoğlu, K. (2018). Kardemir AŞ çalışanlarının örgüt sağlığı algılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. BJSS Balkan Journal of Social Sciences, 7(14), 60-79. Can, H. (2005). Organizasyon ve yönetim. Siyasal Kitabevi. Cemaloğlu, N. (2007). The relationship between organizational health and bullying that teachers experience in primary schools in Turkey. Educational Research Quarterly, 31(2), 3-28. Coombs , W. C. (2014). Ongoing crisis communication: Planning, managing, and responding. Sage Publications. Coombs, W. T. (2010). Parameters for crisis. J. Falkheimer, W. T. Coombs , & S. Holladay (Dü) içinde, Crisis communicators in change: From plans to improvisations (s. 511-526). Cooper, C. L. ve S. Williams (1994), Creating Healthy Work Organizations, 1th Ed. John Wiley & Sons Ltd., San Francisco. Çalışkan , A. (2020). Kriz Yönetimi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 108-123. Çankır, B., & Yener, S. (2017). İş'te pozitif davranış. Çizgi Kitabevi. Çelik, K., & Tosun, A. (2019). Okul yöneticilerinin çatışma yönetim stilleri ile örgütsel sağlık arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 99-121. Çelik, K., & Tosun, A. (2019). The relationship between school administrators' conflict management Styles and organizational health. Adiyaman University Journal of Educational Sciences, 9(1), 99-121. Çelikten, M. (2003). Okul kültürünün şekillendirilmesinde müdürün rolleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4). Çeti, B., & Ünlüönen, K. (2019). Salgın hastalıklar sebebiyle oluşan krizlerin turizm sektörü üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 22(2), 109-128. Çetin, M., & Karataş, İ. H. (2006). Okullarda örgüt sağlığı. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi(24), 27-40. Çiçek, Z. (2013). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin algılarının değerlendirilmesi (İstanbul ili Ümraniye ilçesi örneği) (Master's thesis, Hasan Kalyoncu Üniversitesi). Çoban, N. (2007). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin algıları (Antalya İli Örneği). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Debeş, G. (2021). Teachers' perception of crisis management in schools. International Online Journal of Education and Teaching, 8(2), 638-652. Demirtaş, H. (2000). Kriz yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 353-373. Doğanay, E., & Dağlı, A. (2020). Organizational health scale: A scale development study. International Education Studies, 13(7), 128-144. Döş, İ., & Cömert, M. (2012). İlköğretim okullarında kriz yönetimi hakkında okul müdürlerinin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 329-346. Duman, Ş., Paşamehmetoğlu, A., & Poyraz, A. B. (2013). Örgütsel kimlik algısı, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Business Economics and Political Science, 2(4), 75-88. Ekinci, H., & İzci, F. (2006). Kriz yönetiminde insan kaynaklarına psikolojik desteğin önemi ve Kayseri tekstil sektöründe bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 39-54. Erol, M. (2010). Ekonomik kriz ve Kobi'ler. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(1). Ertaş, G., & Töre, E. (2016). Örgütiçi iletişim beceri düzeylerinin örgüt sağlığı üzerindeki etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(3), 85-100. Ertürk, R. (2018). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(1), 89-98. Etzioni, A. (1975). A comparative analysis of complex organizations: On power, involvement, and their correlates. New York: Free Press. Fabio, A. D. (2017). Positive healthy organizations: Promoting well-being, meaningfulness, and sustainability in organizations. Frontiers in psychology, 8(1938), 1-6. Genç, F. N. (2009). Kriz yönetimi ve kamu yönetiminde uygulanabilirliği. Verimlilik Dergisi(4), 7 - 22. Gezer, Y. (2020). Kriz yönetim becerilerine (Kriz Öncesi, Dönemi ve Sonrası) ilişkin olarak okul müdürlerinin sergilemiş oldukları davranışlar. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(8), 282-298. Gujarati, D. N. (1995). Basic Econometrics (Third Edition), McGraw-Hill: New Jersey. Hintze, J. L. Gujarati, D. N. & Porter, D. C. (2009). Basic Econometrics. Mc-Graw Hill Companies. Güçlü, N., Recepoğlu, E., & Kılınç, A. Ç. (2014). İlköğretim okullarının örgütsel sağlığı ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 140-156. Gül, H. (2006). Çevresel baskı gruplarının okulun genel işleyişine etkileri (Kocaeli-İzmit Örneği). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 71-84. Gül, H. (2007). İş Stresi, örgütsel sağlık ve performans arasındaki ilişkiler: Bir alan araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 318 - 332. Günbayı, İ. (2011). Principals’ Perceptions on School Management: A Case Study with Metaphorical Analysis. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 541-561. Güneş, M., & Beyazıt, E. (2010). Özel işletmelerde kriz yönetimi üzerine genel bir değerlendirme. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-33. Güven, M. (2018). Örgütsel liderliğin örgütsel performansa etkileri bingöl özel ve kamu kurumları örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15). Haban, M. M., & Bozkurt, B. (2017). Ortaöğretim kurumlarında yöneticilerin kriz yönetimi becerileri ile kurumun sosyal sermaye birikimine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 139-153. He, D., & Li, W. (2020). China’s higher education reform under the epidemic crisis. n 2020 3rd International Conference on Humanities Education and Social Sciences (ICHESS 2020), 93-497. Herman, J. J. (1994). Crisis Management: A Guide to School Crises and Action Taken. The Practicing Administrator's Leadership Series. Corwin Press, Inc., 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320-2218. Hong, S. (2016). Representative bureaucracy, organizational integrity, and citizencoproduction: Does an increase in police ethnic representativeness reducecrime? Journal of Policy Analysis and Management, 35(1), 11-33. Hoy, J. K., & Tarter C. J. (1997). The road to open and healthy schools: The handbook for change. CA: Corwin Press. Hoy, W. K., & Feldman, J. A. (1987). Organizational health profiles for high schools. H. J. Freiberg (Dü.) içinde, School Climate Measuring, Improving and Sustaining Healthy Learning Environments. Hoy, W. K., & Feldman, J. A. (1987). Organizational health: The concept and its measure. Journal of Research and Development in Education, 20(4), 30-38. Hoy, W. K., & Hannum, J. W. (1997). Middle school climate: An empirical assessment of organizational health and student achievement. Educational Administration Quarterly, 33(3), 290-311. Hoy, W.K., & Miskel, C.G. (1991). Educational administration: Theory, research and practice (4th ed). New York: McGraw- Hill Ilgar, L. (1996). Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi. İstanbul: Bata Basım Yayım İçerli, L. (2009). Örgüt yapısı ve örgütsel adalet arasındaki ilişkiler. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. İnandı, Y. (2008). Resmi ilk ve ortaöğretim okulları müdürlerinin okullarındaki kriz durumlarına ilişkin yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(10), 36-55. Johnson, K. (1992). School srisis management. Hunter House Publishers. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=q90GfZxwrpUC&oi=fnd&pg=PR11&dq=School+Crisis+Management+johnson&ots=cplpcEqpg3&sig=j3ILN_rAI50q6cBlvwSqXWTSrjw&redir_esc=y#v= Kanel, K. (2015). A guide to crisis intervention. California State University, Fullerton: Cengage Learning.https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=oVM8AwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR5&dq=description+of+crisis&ots=gsksCFsh9y&sig=7ZRa_x-UOBV6VM1gjWH2xruxrM0&redir_esc=y#v=onepage&q=description%20of%20crisis&f=false Karaağaç, T. (2013). Kriz yönetimi ve iletişim. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(49), 117-132. Karabayır, E. (2004). Okul yöneticilerinin okul sağlığı algılamaları ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi). Karagüzel, E. S. (2012). Örgüt sağlığının örgütsel bağlılığa etkisinin incelenmesi (bir devlet üniversitesi örneği) (Master's thesis, Sakarya Üniversitesi). Karaköse, T. (2007). Örgütler ve kriz yönetimi. Akademik Bakış(13), 1-15. Karakuş, Y., & İnandı, Y. (2018). Ortaokul yöneticilerinin okullarında yaşanan kriz durumlarını yönetme becerilerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 00-518. Karanikola, Z., Nikos, K., & Panagiotopoulos, G. (2018). The contribution of educational staff training to crisis management among teachers: A case study of the prefecture of ilia. Br. J. Educ, 6, 15-23. Karasavidou, E., & Alexopoulos, N. (2019). School crisis management: Attitudes and perceptions of primary school teachers. European Journal of Educational Management, 2(2), 73 - 84. Karsantık, İ. Crisis Management on Education Policies during Covid-19: The case of China, USA and Italy. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(Pandemi Özel Sayısı), 1-1. Kavrayıcı, C., & Kesim, E. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde okul yönetimi: Nitel Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(1), 1005-1060. Kılıçoğlu, G. (2017). Organizational hypocrisy and integrity in Turkish context: A Theoretical Analysis. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(3), 465-504. Kocabaş, C. (2016). Okul müdürlerinin güç tipi tercihleri ile kriz yönetim becerileri arasındaki ilişki. İstanbul: Marmara Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi). Koç, Z. Z. (2018). Eğitim kurumlarında kriz yönetimi: Basında yer alan haberlerin analizi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED). Korkmaz, M. (2005). İlköğretim okullarında örgütsel sağlık ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 529-548. Korkmaz, M. (2007). Örgütsel sağlık üzerinde liderlik stillerinin etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim(49), 57-91. Korkmaz, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel iklim ve örgüt sağlığının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 117-139. Köseoğlu, M. A., & Karayormuk, K. (2009). Örgüt sağlığı nedir: Yöneticiler arasında görüş farklılığı var mıdır? Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 175-193. La Pointe, R. T., De Mary, J., Irby, G. H., & Cundiff, A. D. (1996). Resource guide for crisis management in schools. Richmond: VA: Virginia Department of Education. Laugé , A., Sarriegi, J. M., & Torres , J. M. (2009). The ynamics of crisis lifecycle for emergency management . In The 27th International Conference of the System Dynamics Society, 1-20. Lee, J. C., Chen, C. L., & Xie, S. H. (2014). The influence of school organizational health and occupational burnout on self-perceived health status of primary school teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 985-989. Li, Z., YeZhuang, T., & Ying, Q. (2004, January). An empirical study on the impact of organizational memory on organizational performance in manufacturing companies. In 37th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 2004. Proceedings of the (pp. 10-pp). IEEE. Lin, Y. Y. (2004). Organizational identity and its implication on organization development. Online Submission, 803-810. Liou, Y. H. (2015). School crisis management: A model of dynamic responsiveness to crisis life cycle. Educational Administration Quarterly, 51(2), 247-289. Lowry, C. B., & Hanges, P. J. (2008). What is the healthy organization? Organizational climate and diversity assessment: A research partnership. portal: Libraries and the Academy, 8(1), 1-5. Luhmann, N. (1984). The self description of society: Crisis fashion and sociological theory. International Journal of Comparative Sociology, 25(1-2), 59-72. https://doi.org/10.1163/156854284X00052 MacNeil , W., & Topping, K. (2007). Crisis management in schools: Evidence-based prevention. Journal of Educational Enquiry, 7(1), 64-94. Macneil, W., & Topping, K. (2009). Crisis management in schools: Evidence-based Postvention. Journal of Educational Enquiry, 7(1), 63-94. Masonbrink, A. R., & Hurley, E. (2020). Advocating for children during the COVID-19 school closures. Pediatrics, 146(3). Maya, İ. ( 2014). Kamu ilkokullarında yöneticilerin sergiledikleri kriz yönetimi beceri düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri. Yönetim Bilimleri Dergisi , 209-235. MEB. (2020). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. https://ankara.meb.gov.tr/www/egitim-istatistikleri/icerik/24 adresinden alındı Miles, M. B. (1965). Planned change and organizational health. R. O. Carlson, A. G. JR., M. B. Miles, R. J. Pellegrin, & E. M. Rogers içinde, Change Processes in the Public Schools. University of Oregon. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED014123.pdf Miles, M. B. (1969). Planned change and organizational health: Figure and ground. Organizations and human behavior, 375-391. Mitroff, I. I., Shrivastava, P., & Udwadia, F. E. (1987). Effective crisis management. Academy of Management Perspectives, 1(4), 283-292. Mohammadisadr, M., Siadat, S., & Arbabisarjou, A. (2012). Relationship between managers' performance and organizational health. International Education Studies, 5(3), 228-234. Moriarty, A., Maeyama, R. G., & Fitzgerald, P. J. (1993). A clear plan for school crisis management. NASSP Bulletin, 77(552), 17-22. Nair, H. A., Kumar, D., & Ramalu, S. S. (2014). Organizational health: Delineation, constructs and development of a measurement model. Asian Social Science, 10(14), 145-157. Ocak, Y. (2006). Ortaöğretim okullarında kriz yönetimi (Edirne İli Örneği). Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Okumuş, F. (2003). İşletmelerde kriz yönetimi ve krizlerin işletmeler üzerine olası etkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 203-212. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/29990 Omoyemiju, M. A., & Adediwura, A. A. (2011). A study of teachers' perception of schools' organizational health in Osun State. World Journal of Education, 1(1), 165-170. Onden, A., Calli, K. M., & Okan, E. Y. (2018). Brand crisis in social media: case study using sentiment analysis. Journal of Management Marketing and Logistics, 5(3), 246-254. Ordu, A., & Tanrıöğren, A. (2013). İlköğretim okullarında örgütsel yapı ile örgüt sağlığı arasındaki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 93-106. Özalp , U., & Levent, F. (2021). Okul müdürlerinin kriz yönetme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50, 461 - 482. doi:https://doi.org/10.37669/milliegitim.686204 Özkan Ebcim, P. (2012). Resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyonu ve örgüt sağlığı algıları arasındaki ilişki (Master's thesis, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü). Özdemir. (2012). İlköğretim okullarında okul kültürü ile örgütsel sağlık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 599-620. Özdemir, L., & Uçar, Y. (2020). Kriz yönetimi etkinlik sistemine yönelik bir öneri. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(1), 131-164. Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi alanın temelleri ve çağdaş yönelimler. Ankara: Anı Yayıncılık. Özdemir, S. (1996). Okula dayalı yönetim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(7), 421 - 425. Özdoğru, M. (2021). Covid-19 salgınında okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlarla başa çıkma. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-14. Özkalp, E. (2004). Örgütler ve örgütsel davranış disiplini. E. Özkalp, & Ç. Kırel içinde, Örgütsel Davranış (s. 5). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Özkoçak, V., Çetli, E., & Koç, F. (2020). Geçmişten günümüze pandemilere genetik ve antropogenetik açıdan bakış. Social, Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(32), 1114-1124. Özmen, B., Gerdan, S., & Ergünay, O. (2015). Okullar için afet ve acil durum yönetimi planları. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 3(1), 37-52. Paraskevas, A. (2006). Crisis management or crisis response system? A complexity science approach to organizational crises. Management Decision, 44(7), 892-907. Parsons, T., Bales, R.f., & Sils, E.A. (1953). Working papers in the theory of action. Glencoe, IL: Free Press. Pearson, C. M., & Clair, J. A. (1998). Reframing crisis management. Academy of Management Review, 23(1), 59–76. Polatçı, S., Ardıç, K., & Kaya, A. (2008). Akademik kurumlarda örgüt sağlığı ve örgüt sağlığını etkileyen değişkenlerin analizi. Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 145-161. Pollock, K. (2020). School Leaders’ Work During the COVID-19 Pandemic: A TwoPronged Approach. International Studies in Educational Administration (Commonwealth Council for Educational Administration & Management (CCEAM), 48(3). https:// www.edu.uwo.ca/faculty-profiles/docs/other/pollock/School-Leaders-Work-Duringthe-COVID-19-Pandemic-A-Two-Pronged-Approach.pdf Radwan, E., Radwan, A., & Radwan, W. (2020). The mental health of school students and the COVID-19 pandemic. Aquademia, 4(2), 2542-487. Recepoğlu, E., & Özdemir, S. (2013). Okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile okulun örgütsel sağlığı arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 629-664. Rock, M. L. (2000). Effective crisis management planning: Creating a collaborative framework. Education and treatment of children, 248-264. Sağlam, A. Ç., & Özsezer, S. (2015). Liselerde okul yöneticilerinin kriz yönetme becerileri. The Journal of Academic Social Science Studies(34), 1-14. Sahin, S., Ulubeyli, S., & Kazaza, A. (2015). Innovative crisis management in construction: Approaches and the process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2298-2305. Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4), 959-975. Sayın, N. (2008). Ortaöğretim kurumlarında kriz yönetimi stratejisinin incelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Tez Koleksiyonu (Doktora Tezi). Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), 23-74. Schreiber, J. B., Nora, A., Stage, F. K., Barlow, E. A. & King, J. (2006). Reporting structural equation modeling and confirmatory factor analysis results: a review. The Journal of educational research, 99(6), 323-338. Schumacker, R. E. & Lomax, R. G. (2010). A Beginner's Guide to Structural Equation Modeling. New York: Taylor & Francis Group, p.85-90. Sezgin, F. (2003). Kriz yönetimi. Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 181-195. Shafiq, M. N. (2010). The effect of an economic crisis on educational outcomes: An economic framework and review of the evidence. Current Issues in Comparative Education, 12(2), 5-13. Shoaf, C., Genaidy, A., Karwowski, W., & Huang, S. H. (2004). Improving performance and quality of working life: A model for organizational health assessment in emerging enterprises. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing, 14(1), 81-95. Shobaki, M. J., Amuna, Y. M., & Naser, S. S. (2016). The impact of top management support for strategic planning on crisis management: Case study on UNRWA-Gaza Strip. International Journal of Academic Research and Development, 1(10), 20-25. Smith, P. A., Hoy, W. K., & Sweetland, S. R. (2001). Organizational health of high schools and dimensions of faculty trust. Journal of School leadership, 11(2), 135-151. Smith, S. M., Kress, T. A., Fenstemaker, E., Ballard, M., & Hyder, G. (2001). Crisis management preparedness of school districts in three southern states in the USA. Safety Science, 39(1-2), 83–92. Sosyal, A., Paksoy, H. M., & Özçalıcı, M. (2011). Kriz dönemlerinde liderlik yeteneğinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 222-248. Studer , J. R., & Salter, S. E. (2010). The role of the school counselor in crisis planning and intervention. Ideas and research you can use: VISTAS 2010, 1-10. Şen, F. (2011). Küçük ve orta ölçekli işletmelerde kriz yönetimi ve bir örnek olay analizi. Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Şimşek, H., & Göksoy, S. (2021). Okul yöneticilerinin kriz yönetebilme yeterlilikleri. Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi(28), 42-71. Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Temel İlkeler ve LİSREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks, s.4-22. Tağraf, H., & Arslan, N. T. (2003). Kriz oluşum süreci ve kriz yönetiminde proaktif yaklaşım. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 149-160. Tarride, M. I., Zamorano, R. A., & Varela, S. N. (2008). Healthy organizations: toward a diagnostic method. Kybernetes, 37, 1120–1150. Taştan, S., Davoudi , S. M., Masalimova, A. R., Bersanov, A. S., Kurbanov, R. A., Boiarchuk, A. V., & Pavlushin , A. A. (2018). The impacts of teacher’s efficacy and motivation on student’s academic achievement in science education among secondary and high school students. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2353-2366. Tekin, Ö. F. (2015). Kriz yönetimi ve kamu yönetimi için önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18(2), 119-135. Thompson, L. (1994). Mastering the Challenges of Change. New York: Amacom Tokakis, V., Polychroniou, P., & Boustras, G. (2019). Crisis management in public administration: The three phases model for safety incidents. Safety Science, 113, 37-43. Tokel, A. (2018). Assessment of crisis management skills of secondary school administrators. Quality & Quantity, 1-12. doi: 10.1007/s11135-018-0708-7 Tokel , A., Ozkan, T., & Dagli, G. (2017). Crisis management skills of school administrators in terms of school improvement: Scale development. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(11), 7573-7579. doi:10.12973/ejmste/80152 Topal, Z., & Atay, E. (2015). Örgüt kuramları ile sosyal hizmet işletmelerini anlamak. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9-20. Topcu, M. (2017). Kriz liderliği ve krizleri fırsata çevirmede dönüştürücü-vizyoner liderlik. Akademik Hassasiyetler Dergisi, 4(8), 71 - 100. Tüz, M., Haşit, G., İpçioğlu, İ., & Suher, İ. (2013). Kriz İletişimi ve Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Ulutaş, S. (2010). Kriz yönetimi ve dönüşümcü liderlik. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi). Yeloğlu, H. O. (2008). Örgütlerde yapısal-stratejik konfigürasyonlar: Koşulbağımlılık kuramı, Konfigürasyon yaklaşımı bağlamında örgüt yapıları üzerine önermeler. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(2), 155-170. Yiğit, B., & Bayrakdar, M. (2016). Okul-çevre ilişkileri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Yıldırım, C. (2006). Okul müdürlerinin liderlik stillerinin örgütsel sağlık üzerindeki etkisi (Ankara ili örneği). Ankara: Gazi Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi). Yıldız, Ç. (2014). Okul yöneticilerinin kriz yönetim tutumları ile algılanan örgüt sağlığı arasındaki ilişki: Üsküdar İlçesi örneği. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yılmaz, İ., & Yıldırım, B. (2020). Okul yöneticilerinin kriz yönetimi tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki. İZÜ Eğitim Dergisi, 2(3), 42-62. Zahed-Babelan, A., & Moenikia, M. (2010). A study of simple and multiple relations between organizational health and faculty trust in female high schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1532-1536. Weick, K. E. (1988) Enacted sensemaking in crisis situations. Journal of Management Studies, 25(4), 305-318. Williams, S. (1994). Ways of creating healthy work organizations. John Wiley & Sons.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26577
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between school administrators' crisis management skills and school health regarding teachers' views. In accordance with this purpose, it was examined whether the opinions of teachers about the variables differed according to gender, seniority, educational status, length of study at school, age and type of high school. The relational survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The population of the research consists of 3014 teachers working in Anatolian high schools, Vocational and Technical Anatolian high schools and Anatolian Imam Hatip high schools in Ankara province Çankaya district in the 2021-2022 academic year. The stratified sampling method, one of the random sampling methods, was chosen to determine the schools where the research will be conducted. In this direction, the sample of the research consists of 341 public high school teachers. In this study, in which the relational screening model, one of the quantitative research methods, was used, the collected data set was analyzed with arithmetic mean, standard deviation ratio, percentile test, t-test, ANOVA, Pearson correlation and multiple linear regression. SPSS and LISREL 8.80 programs were used in the analysis of the data. As a result of the analyses, it was seen that there is a low-level and positive relationship between organizational health and the sub-dimensions of the crisis management skills of school administrators in the pre-crisis period, crisis period and post-crisis period. According to the opinions of the teachers, it was concluded that there is a significant relationship between the crisis management skills of school administrators and organizational health.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKriz yönetimi becerileritr_TR
dc.subjectOkul yöneticisi
dc.subjectOkul sağlığı
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleOkul Yöneticilerinin Kriz Yönetim Becerileri ile Okul Sağlığı İlişkisine Yönelik Öğretmen Görüşleritr_TR
dc.title.alternativeTeacher's Opinions on the Relationship of the School Managers' Crisis Management Skills and School Healthtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine ilişkin okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile okul sağlığı arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, değişkenlere ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet, kıdem, eğitim durumu, okulda çalışma süresi, yaş, lise türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde Anadolu liseleri, Meslek ve Teknik Anadolu liseleri ve Anadolu İmam Hatip liselerinde görev yapmakta olan 3014 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın yürütüleceği okulların belirlenmesinde seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemi seçilmiştir. Bu doğrultuda, araştırmanın örneklemini ise 341 kamu lise öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılan bu araştırmada toplanan veri seti üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma oranı, yüzdelik testi, t-testi, ANOVA, Pearson korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS ve LISREL 8.80 programları kullanılmıştır. Analizler sonucunda örgütsel sağlık ile okul yöneticilerinin kriz yönetim becerilerinin kriz öncesi dönem, kriz dönemi ve kriz sonrası dönem alt boyutları arasında da düşük düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki mevcut olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile örgüt sağlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:22:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster