Show simple item record

dc.contributor.advisorKoşar, Didem
dc.contributor.authorAghayeva, Mahsati
dc.date.accessioned2022-03-01T07:53:13Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-18
dc.identifier.citationAghayeva, M. (2022). OÖğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Öneriler. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25957
dc.description.abstractOne of the most important regulations for the development of education systems is the regulations regarding teacher training and appointment. The aim of this research is to examine the regulations on teacher training and appointment in Turkey and Azerbaijan and to develop suggestions for Azerbaijan. Education systems of Turkey and Azerbaijan are similar but there are important differences between them. For this purpose, in this study, which is considered as a comparative education research, the training and assignment arrangements of teachers were examined and suggestions for Azerbaijan were presented. Within the scope of the study, articles, theses, papers and reports obtained from the internet and university libraries in the country and world literature related to the education systems and teacher training systems of the two countries were examined separately using the document scanning model, and horizontal approach and current data were obtained. At the end of the study, students were selected with a single exam in Azerbaijan, as in Turkey, and after the first stage, no interviews or practical exams were held; It has been determined that practice is not given importance in pre service education, in-service training is not encouraged, and teachers are not ahead of other occupational groups in economic and social terms. Considering all these studies, the issues that need to be changed in Azerbaijan were discussed and suggestions were made for future studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmen yetiştirmetr_TR
dc.subjectÖğretmen atama
dc.subjectAzerbaycan
dc.subjectTürkiye
dc.subjectHizmet öncesi eğitim
dc.subjectHizmet içi eğitim
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Önerilertr_TR
dc.title.alternativeA Comparatıve Study Of Teacher Traınıng And Appoıntment Regulatıons In Turkey And Azerbaıjan And Proposal For Azerbaıjantr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEğitim sistemlerinin geliştirilmesi yönündeki en önemli düzenlemelerden birisi öğretmen yetiştirme ve atanması ile ilgili düzenlemelerdir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Azerbaycan’da öğretmenlerin yetiştirilmesi ve atanmasına ilişkin düzenlemelerin incelenmesi ve Azerbaycan’a yönelik öneriler geliştirmektir. Türkiye ve Azerbaycan eğitim sistemleri benzerlik gösterse de aralarında önemli farklılıklar bulunmaktadır. Bu amaçla karşılaştırmalı eğitim araştırması olarak düşünülen bu çalışmada, öğretmenlerin yetiştirilme ve atanma düzenlemeleri incelenerek Azerbaycan için öneriler sunulmuştur. Çalışma kapsamında iki ülkenin eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme sistemleri ile ilgili ülke ve dünya alanyazınında internet ve üniversite kütüphanelerinden ulaşılan makale, tez, bildiri ve raporlar belge tarama modeli ile yatay yaklaşım kullanılarak ayrı ayrı paralel bir şekilde incelenmiş, güncel verilere ulaşılmıştır. Çalışma sonunda Azerbaycan’da da öğrencilerin Türkiye’de olduğu gibi tek bir sınav ile seçildiği, ilk aşama olan sınavdan sonra mülakat ve uygulamalı sınavların da yapılmadığı; hizmet öncesi verilen eğitimde uygulamaya önem verilmediği saptanmış, hizmet içi eğitimin özendirilmediği, öğretmenlerin ekonomik ve sosyal anlamda diğer meslek gruplarına kıyasla önde olmadığı belirlenmiştir. Bütün bu çalışmalar göz önünde bulundurularak Azerbaycan’da değişmesi gereken hususlar ele alınarak daha sonra yapılacak çalışmalar için öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-01T07:53:13Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record