dc.contributor.advisor | Erten, Sinan | |
dc.contributor.author | Abdüsselam, Zennure | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:48:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-19 | |
dc.identifier.citation | Abdüsselam Z. (2022). Fen öğretiminde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin ışık mikroskobu kullanımına etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25950 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effects of applications developed with augmented and virtual reality technologies in the e-learning process, which are the subjects that require practice in the science course, and on the secondary school 8th-grade students’ academic achievement, course engagement, and self-efficacy beliefs in the use of the microscope. In addition, in this study, it has been tried to reveal how the students evaluate the use of augmented and virtual reality technologies in the subjects related to the microscope, and how the students' preference status in learning the subjects related to the microscope with these technologies. This research, in which the experimental was preferred, was carried out with three groups, two of which were experimental and one was the control group. The data in the quantitative dimension of the research were obtained with the academic achievement test, the course engagement scale, and the self-efficacy belief scale in the use of microscope. These tools were applied as pre-test and post-test. As a result of the analysis of the data obtained, there was no significant difference between the groups in terms of academic achievement, all the materials used in the groups related to the subject had an equal effect on the students in the e-learning environment, there was a significant difference in favor of the virtual reality experimental group in terms of the students' self-efficacy beliefs in using the microscope. It has been concluded that the use of virtual reality technology from different technologies in the environment has a positive effect on the self-efficacy beliefs of students in the use of the microscopes, the effect of efficient interaction of the students in the applications is high, and there is no significant difference between the groups in terms of their engagement in the course. The data obtained from the qualitative dimension carried out to support the quantitative dimension were analyzed by content analysis. It has been observed that students prioritize virtual reality technology in some aspects since the use of virtual reality technology is easier than augmented reality technology. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Sanal gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Mikroskop | tr_TR |
dc.subject | Fen öğretimi | tr_TR |
dc.subject | e-öğrenme | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilim tarihi. Beşeri Bilimler | tr_TR |
dc.title | Fen öğretiminde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin ışık mikroskobu kullanımına etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı; e-öğrenme sürecinde fen bilimleri dersinde uygulama gerektiren konulardan olan mikroskop ve mikroskopla incelemelere yönelik konuların işlenmesinde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojileriyle geliştirilmiş uygulamaların ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, derse katılımlarına, mikroskop kullanımında öz yeterlik inançlarına etkisinin belirlenmesidir. Ayrıca bu çalışmada mikroskopla ilgili konularda artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin kullanımını öğrencilerin nasıl değerlendirdikleri, bu teknolojilerle mikroskopla ilgili konuların öğreniminde öğrencilerin tercih durumlarının nasıl olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Deneysel desenin tercih edildiği bu araştırma, ikisi deney ve biri kontrol grubu olmak üzere üç grupla yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutundaki veriler akademik başarı testi, derse katılım ölçeği, mikroskop kullanımında öz yeterlik inancı ölçeği ile elde edilmiştir. Bu araçlar ön-test son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda gruplar arasında akademik başarı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, gruplarda konuyla ilgili kullanılan bütün materyallerin e-öğrenme ortamında öğrencilere eşit etki ettiği, öğrencilerin mikroskop kullanımda öz yeterlik inançları açısından sanal gerçeklik deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca e-öğrenme ortamında farklı teknolojilerden sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımının öğrencilerin mikroskop kullanımında öz yeterlik inançlarına yönelik olumlu yönde etki ettiği, öğrencilerin uygulamalarda verimli bir etkileşimde bulunmalarının etkisinin yüksek olduğu, derse katılımları açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farkın oluşmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Nicel boyutu desteklemek amacıyla yürütülen nitel boyutundan elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Öğrencilerin sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımının artırılmış gerçeklik teknolojisine göre daha kolay olmasından dolayı bazı yönlerden sanal gerçeklik teknolojisini ön planda tuttukları görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-03-01T07:48:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |