dc.contributor.advisor | Yıldız, Bahadır | |
dc.contributor.author | Bal, Rukiye | |
dc.date.accessioned | 2021-09-29T10:33:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-06 | |
dc.identifier.citation | Bal, R. (2021), Gerçekçi Matematik Eğitiminin Çarpanlar ve Katlar Konusundaki Öğrenci Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25385 | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to investigate the effect of realistic mathematics education on student achievement in factors and multiples and attitudes towards mathematics. For this purpose, two 6th grade classes that have similar academic achievement levels were randomly selected as the control group and the other one as the experimental group from the secondary school. The total number of students participating in this study was 44. For five weeks, the researcher carried out the teaching to the experimental group with activities prepared according to Realistic Mathematics Education (RME), and the control group with traditional teaching activities in accordance with the Ministry of Education (MoNE) program and textbooks. At the end of the implementation, ABT and MTÖ were applied to the groups again, and then the average achievement scores of the student groups were analyzed with the statistically t test. According to the results of this analysis, it was found that there was no statistically significant difference between the experimental group students who were taught with the GME approach and the control group students who were taught traditionally in terms of average mathematics achievement scores. In addition, according to analysis of the mean scores of the mathematics attitude scale, it was determined that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group in terms of students’ attitudes towards mathematics. In this process, it was observed that the realistic mathematics education had a more positive effect on the students' interest, as it offered a different learning environment to the students. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Gerçekçi matematik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Çarpanlar ve katlar | |
dc.subject | Akademik başarı | |
dc.subject | Tutum | |
dc.subject | Ortaokul | |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Gerçekçi Matematik Eğitiminin Çarpanlar ve Katlar Konusundaki Öğrenci Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Realıstıc Mathematıcs Educatıon On Student Achıevement In Factors And Multıples And Attitudes Towards Mathematıcs | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasının amacı 6. Sınıf Çarpanlar ve Katlar konusu öğretiminde Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarıları ve matematiğe karşı tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla bir ortaokulun 6. sınıf düzeyindeki şubelerinden akademik başarı düzeyi birbirine yakın olan 2 şube seçilmiş olup bu şubelerden biri kontrol diğeri de deney grubu olarak rastgele atanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenci sayısı; deney grubunda 9’u kız 13’ü erkek toplamda 22, kontrol grubunda ise 10’u kız 12’si erkek olmak üzere toplamda 22’dir. Başlangıçta her iki gruba da başarı denkliğini belirlemek için düzey belirleme testi (DBT), ön test olarak akademik başarı testi (ABT) ve matematiğe yönelik tutum ölçeği (MTÖ) uygulanmıştır. Ardından beş hafta boyunca, deney grubuna Gerçekçi Matematik Eğitimine göre hazırlanmış etkinliklerle, kontrol grubuna ise matematik dersi öğretim programına uygun MEB ders kitabı etkinlikleriyle konu öğretimi araştırmacı tarafından yapılmıştır. Konu öğretimi sonunda ise gruplara tekrar ABT ve MTÖ uygulanarak, uygulama sonrası öğrenci gruplarının ortalama başarı puanları t testi ile analiz edilmiştir. Bu analiz sonuçlarına göre, GME yaklaşımı ile öğretim yapılan deney grubu öğrencileri ile MEB ders kitabı etkinlikleriyle öğretim yapılan kontrol grubu öğrencileri arasında ortalama akademik başarı puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat deney grubundaki öğrencilerin test puan ortalamasının kontrol grubu öğrencilerinin puan ortalamasından yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Matematik tutum ölçeği ortalama puanlarının analizi sonucunda ise öğrencilerinin matematiğe karşı tutumlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu süreçte Gerçekçi matematik eğitiminin, öğrencilere farklı bir öğrenme ortamı sunmasından dolayı öğrencilerin derse karşı ilgilerinde daha olumlu etki yarattığı gözlemlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik Erisim | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |