Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, İbrahim
dc.contributor.authorGürses, Ayşe Sümeyra
dc.date.accessioned2021-09-01T11:51:25Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-18
dc.identifier.citationGürses, A. S. (2021). Üniversite öğrencilerinin evlilik algısı (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25301
dc.description.abstractIn this research, Marriage Perception Scale (MPS) was developed to objectively measure university students' perception of marriage and the factors affecting university students' perception of marriage were examined. In the study, the relationship of the marriage perception of university students with the variables of gender, age, field of education, income level of the family, romantic relationship status, desire to marry, marital status of parents etc. was examined. At the stage of development of the MPS, the research group consists of 503 students studying in various faculties of two state universities and a foundation university in Ankara while 869 students are involved in the examination of the factors affecting the perception of marriage. MPS and Personal Information Form (PIF) were used to collect data. SPSS 24.0 was used to analyze the obtained data set. The results obtained from the study revealed that the MPS is a valid and reliable measurement tool that can be used to measure the marriage perception of university students. In addition, it was determined that the variables of gender, age, field of education, income level of the family, desire to marry and the frequency of harsh discussions and fights in the family significantly predicted university students' perception of marriage. However, it was observed that the variables of romantic relationship status, marital status of parents, education level of parents and physical violence experienced in the family did not significantly predict the marriage perception of university students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEvliliktr_TR
dc.subjectEvlilik algısıtr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.subject.lcshAile. Evlilik. Kadın.tr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Evlilik Algısıtr_TR
dc.title.alternativeMarriage Perception Of University Studenttr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin evlilik algısını objektif bir şekilde ölçmek amacıyla Evlilik Algısı Ölçeği (EAÖ) geliştirilmiş ve üniversite öğrencilerinin evlilik algısını etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırmada üniversite öğrencilerinin evlilik algısının cinsiyet, yaş, eğitim gördüğü alan, ailenin aylık ortalama gelir düzeyi, romantik ilişki durumu, evlenme isteği, anne-baba birliktelik durumu, anne ve baba eğitim düzeyi, ailede yaşanan sert tartışma ve kavga sıklığı ile ailede fiziksel şiddet yaşanma durumu değişkenleriyle olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırma grubu, EAÖ geliştirme aşamasında 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde Ankara ilinde bulunan iki devlet üniversitesi ve bir vakıf üniversitesinin çeşitli fakültelerinde eğitim görmekte olan 503 öğrenciden oluşmaktayken evlilik algısını etkileyen faktörlerin incelenmesi sürecinde 869 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla Evlilik Algısı Ölçeği (EAÖ) ve Kişisel Bilgi Formu (KBF) kullanılmıştır. Elde edilen veri seti üzerinde analiz yapmak için SPSS 24.0 kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin evlilik algısını etkileyen faktörleri ortaya koymak amacıyla Çok Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, Evlilik Algısı Ölçeği’nin üniversite öğrencilerinin evlilik algısını ölçmek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte cinsiyet, yaş, eğitim gördüğü alan, ailenin gelir düzeyi, evlenme isteği ve ailede yaşanan sert tartışma ve kavgaların sıklığı değişkenlerine göre üniversite öğrencilerinin evlilik algısının anlamlı olarak farklı olduğu belirlenmiştir. Romantik ilişki durumu, anne-baba birliktelik durumu, annenin ve babanın eğitim düzeyi ile ailede yaşanan fiziksel şiddet durumu değişkenlerine göre ise üniversite öğrencilerinin evlilik algısının anlamlı olarak farklı olmadığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara, alan çalışanlarına, üniversite öğrencilerine ve politika yapıcılara yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:51:26Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster